• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • nihka
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 22:11:55 följande:
    Jag kan inte klandra tjejer som har de kraven när jag samtidigt vill att tjejen ska vara smal. Men om de nu tycker längden är så viktig så får dom fråga om den. Annars tar jag aldrig upp min längd.

Så vem vet. De kanske hoppades på en kille på 189 men fick en kille på 174. I så fall är det ju deras problem tänker jag.
    Ange att du är 174 så slipper du ödsla tid på tjejer som bara kan tänka sig en lång kille. Om det är riktigt viktigt för dem kommer de ju ändå bara att tacka för sig när ni ses första gången. Långa tjejer vill väl oftast ha långa killar medan korta tjejer kanske ser det som en fördel att inte behöva blicka underifrån på någons haka eller ta två steg bakåt för att få ögonkontakt.
  • nihka
    Anonym (8) skrev 2021-03-09 18:14:02 följande:
    Absolut, men då kommer det enbart handla om RL och inte via nätet, vilket är det jag försökte förmedla till TS. Det kommer aldrig vara ett kvinnoöverskott på dejtingsidor. I absolut bästa fall är det 50/50, och t.om DET är extremt osannolikt.
    Det kommer aldrig finnas mer kvinnor på någon datingapp. 
    Jepp. Har fungerat att träffa folk irl i alla tider
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (8) skrev 2021-03-09 18:14:02 följande:

Absolut, men då kommer det enbart handla om RL och inte via nätet, vilket är det jag försökte förmedla till TS. Det kommer aldrig vara ett kvinnoöverskott på dejtingsidor. I absolut bästa fall är det 50/50, och t.om DET är extremt osannolikt.

Det kommer aldrig finnas mer kvinnor på någon datingapp. 

Är det här dagens skämt eller ?

www.businessofapps.com/data/tinder-statistics/~:text=Tinder%20demographics%20worldwide&text=As%20of%20December%202019%20it,to%20stats%20published%20on%20Statista.

"the US, Tinder users skew heavily male. As of December 2019 it was estimated that 78.1% of Tinder users were male, compared to 21.9% female, according to stats published on Statista.

In the UK, it was estimated by Ogury that 85% of the online dating market was male, as of April 2019. This imbalance was even more pronounced among Tinder users, for which the ratio was 9:1 in favour of male users."

Att det skulle vara annorlunda fördelningen Sverige tror jag inte. 9:1 är mer rimligt.
  • Anonym (Pelle)
    elin1989 skrev 2021-03-09 17:39:42 följande:

Jag föredrar vältränade män över 180 som inte har barn. Men man kanske inte inte ska ha en sån minor grej som typ längd eller vikt som total dealbreaker... Du behöver ju inte dejta en 5 barnsmamma med kraftig övervikt, men det normala är väl att man gör någon typ av kompromiss mellan vad man vill ha och vad man kan få? Jag skulle liksom kunna vara ihop med någon som är lite kortare eller lite tjockare, och barn är ingen dealbreaker heller. Att som nästan 40-åring sitta och skriva att kvinnan måste ha BMI under 20 är ju jättetöntigt. Min BMI är typ 19-20 och jag är smalare än nästan alla jag känner i min ålder...

Det är möjligt att jag skulle kunna vara ihop med nån som har BMI 21 med fettet på rätta ställen och lite extra muskler som väger.

Att du är smalare än dom flesta är för att dom flesta är överviktiga idag.
  • Anonym (8)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-09 19:38:10 följande:
    Är det här dagens skämt eller ?

www.businessofapps.com/data/tinder-statistics/~:text=Tinder%20demographics%20worldwide&text=As%20of%20December%202019%20it,to%20stats%20published%20on%20Statista.

"the US, Tinder users skew heavily male. As of December 2019 it was estimated that 78.1% of Tinder users were male, compared to 21.9% female, according to stats published on Statista.

In the UK, it was estimated by Ogury that 85% of the online dating market was male, as of April 2019. This imbalance was even more pronounced among Tinder users, for which the ratio was 9:1 in favour of male users."

Att det skulle vara annorlunda fördelningen Sverige tror jag inte. 9:1 är mer rimligt.
    Nej precis, och det var det jag sa. Det kommer aldrig finnas kvinnoöverskott på datingsidor, inte ens 50/50. Och även om det var väldigt jämt fördelat mellan könen så hade män fortfarande haft det extremt tufft på datingmarknaden. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (8) skrev 2021-03-09 20:11:40 följande:

Nej precis, och det var det jag sa. Det kommer aldrig finnas kvinnoöverskott på datingsidor, inte ens 50/50. Och även om det var väldigt jämt fördelat mellan könen så hade män fortfarande haft det extremt tufft på datingmarknaden. 

Aha, jag läste lite fel. .

Du har helt rätt.
  • Mandel
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-09 19:41:06 följande:
    Det är möjligt att jag skulle kunna vara ihop med nån som har BMI 21 med fettet på rätta ställen och lite extra muskler som väger.

Där har du en avgörande kommentar till varför du inte träffar någon. 
    Om jag läst övriga inlägg vettigt och får det till att du är runt 40 så är denna kommentar i mina ögon omogen. Och om du hänger upp dig på en BMI-siffra i normalviktsspannet istället för hur personen är så det förmodligen det tjejer/kvinnor läser ut av dig tämligen omgående och därför du inte träffar någon.
    Själv fick jag faktiskt massor av positiva kommentarer på en bild där jag vägde 15kg mer än vad jag gjorde på de övriga nyare bilderna, men jag hade kvar den bilden för den utstrålade verkligen hur jag är som person. 

Självklart kan man ha en önskelista, men att stirra sig blind på den begränsar utbudet något enormt och man sätter begränsningar för sig själ och missar massor av trevliga människor. Och hur kan man i förväg veta vad som sedan blir rätt?
    Jag kunde det inte i alla fall. Och som jag sagt till särbon att om vi möts för 10-20 år sedan hade jag troligen sprungit åt andra hållet och aldrig gett honom en chans ens. 
    Var på dejter med alla möjliga sorters män och valde i första hand det jag trodde att jag ville ha - utseende, aktiviteter osv,  men det kändes aldrig rätt. Sedan som en vild chansning så tog jag kontakt med numera särbon och det kändes rätt direkt första dejten. Och jag kan verkligen inte säga varför det känns rätt. Det är bara hemma helt enkelt. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Pelle)
    Mandel skrev 2021-03-10 08:30:30 följande:

Där har du en avgörande kommentar till varför du inte träffar någon. 

Om jag läst övriga inlägg vettigt och får det till att du är runt 40 så är denna kommentar i mina ögon omogen. Och om du hänger upp dig på en BMI-siffra i normalviktsspannet istället för hur personen är så det förmodligen det tjejer/kvinnor läser ut av dig tämligen omgående och därför du inte träffar någon.

Själv fick jag faktiskt massor av positiva kommentarer på en bild där jag vägde 15kg mer än vad jag gjorde på de övriga nyare bilderna, men jag hade kvar den bilden för den utstrålade verkligen hur jag är som person. 

Självklart kan man ha en önskelista, men att stirra sig blind på den begränsar utbudet något enormt och man sätter begränsningar för sig själ och missar massor av trevliga människor. Och hur kan man i förväg veta vad som sedan blir rätt?

Jag kunde det inte i alla fall. Och som jag sagt till särbon att om vi möts för 10-20 år sedan hade jag troligen sprungit åt andra hållet och aldrig gett honom en chans ens. 

Var på dejter med alla möjliga sorters män och valde i första hand det jag trodde att jag ville ha - utseende, aktiviteter osv,  men det kändes aldrig rätt. Sedan som en vild chansning så tog jag kontakt med numera särbon och det kändes rätt direkt första dejten. Och jag kan verkligen inte säga varför det känns rätt. Det är bara hemma helt enkelt. 

Fast jag har ju fått till ett par dejter om året som uppfyller mina krav.

Problemet är väl snarare varför dom inte vill träffa mig igen.
  • Mandel
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-10 08:54:02 följande:
    Fast jag har ju fått till ett par dejter om året som uppfyller mina krav.

Problemet är väl snarare varför dom inte vill träffa mig igen.
    Fast du ska nog börja se bortom kravspecifikationen. Om du ger fler människor en chans så kommer du att bli öppnare och mera mottaglig och det kommer att lösa sig med tiden. 
    Om du går på dejt med öppna ögon med någon som du vet inte uppfyller hela specen så känns du nog mer avslappnad och övning ger färdighet. 
    När du märker hur avslappnat och trevligt man kan ha det med människor som man vet förmodligen ändå inte kommer att bli ihop med, men man har lite trevligt tillsammans med så kanske det en vacker dag känns rätt med den där trevliga personen på andra sidan bordet fast hon bara uppfyllde 5 av 10 önskningar och hon tycker att du känns bra och avslappnad och rätt fast du kanske inte uppfyllde mer än 5 av hennes 10 önskningar.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-09 19:41:06 följande:

Att du är smalare än dom flesta är för att dom flesta är överviktiga idag.

Jag orkar inte plöja igenom hela tråden så detta kanske har varit uppe redan - men hur smal är du själv? 

Jag tycker att det är rimligt att du "kräver" detta om du själv lägger mycket tid och kraft på att hålla dig i form. Då är det ju en livsstil du söker. Ni kanske har träningsformer, långpromenader och bra kost ihop.

Jag har bara varit ihop med män som gillat smala tjejer, som krävt smala tjejer, men då är ju de också extremt snygga i kroppen. Vilket jag har "rätt" att kräva tillbaka anser jag. 

Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?