• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-03-15 15:56:48 följande:
    Ditt svar visar att du inte har förstått något av allt det jag skrev. Du tog inte in något. Du har ett stängt hjärta.  Självmål. 
    Stängt hjärta?...Det är ju bara löjligt. Vem skall man ha hjärta för? Den som sviker eller den som blir sviken?
  • Blueskillen
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-15 16:06:08 följande:

Stängt hjärta?...Det är ju bara löjligt. Vem skall man ha hjärta för? Den som sviker eller den som blir sviken?

Alla
  • Anonym (FYI)

En sak jag undrar över. Många råd går ut på att man skall gå och få hjälp att prata av sig hos någon typ av terapeut.
    Terapeut i sig är ingen skyddad yrkestitel så vem som helst kan i princip kalla sig det och öppna en butik.
    Det visade sig t.ex i ett tidigare inlägg (tror det var i denna tråden) där terapeuten gaddade sig ihop den otrogne, vilket blev ett helvete för den drabbade och tog flera år att komma över.

Bara en fundering men det verkar som det skulle vara en fixlösning av många som skriver här. 

KBT terapeuter, psykologer o.d. ÄR skyddade och legitimerade, men hur är det med parterapeuter, familjeterapeuter, sexologer mm t.ex. Hur är det i kommunen? Är det leg. psykologer?

• Anonym (Nnf)
    Blueskillen skrev 2021-03-15 16:19:09 följande:

Alla

Så du tycker att man ska hålla tyst om det? Usch
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-15 15:52:11 följande:

Haha,  Ja för det är ju väldigt respektfullt att först svika någon och sen förnedra personen ytterligare genom att undanhålla det.

Om man ska prata om respekt för andra så är det ju kanske bra om man öht vet vad respekt betyder. Att svika andra människor och sen dessutom manipulera dem är absolut inte respekt. Det är snarare raka motsatsen.

Precis... Om man iallafall kan erkänna vad man gjort så är det iallafall lite plåster på såren även om det inte är kul att veta. Men jag har uppskattat det de gånger jag varit med om det. Även om man blivit förbannad och ledsen så är jag ändå inte lika arg på den personen än de andra som varit tysta om det. Speciellt en som slängt skit på mig också och sagt jag hittade på. När det sen var så. När jag sen såg henne där var det bara så skönt. Då kunde jag släppa det. (han hade mig i smyg mot henne) till henne sa han förmodligen att jag bara var dum i huvudet och hittade på med. Hon gick väl säkert på det. Medan han träffade mig i skogen 1km ifrån sitt hus när hon var hos honom.

Näe, det är tragiskt hur folk håller på.
  • Anonym (Nnf)

Den som erkände der jag nästan upp till. Är inte arg alla när jag ser honom. Han hade mig i smyg mot sin tjej. Han är med henne än. Både hon och jag fick veta. Men det har jag redan sagt i denna tråden.

Men det är så bra när fol kan vara ärliga.

• Anonym (FYI)
    Alla
    Men nu är det ett diskussionsforum vi skriver i, och då kommer alla åsikter och känslor fram, precis som det skall vara.
    Du protesterade om mitt inlägg om "hur fan man kan"...osv. Men jag är faktiskt genuint intresserad av hur tankebanorna går när man bestämmer, och träffar ett gammalt ligg en kortis (ung, ta en kopp kaffe) och hamnar i sängen, trots att man har familj och barn hemma som inget vet.

Någon gnatade på Molly att det var hennes känslor/erfarenheter som färgade hennes inlägg??? Tro fan det...Sina egna erfarenheter är väl dom enda man kan referera till när man pratar om dessa sakerna. Att flumma ut i hur man eventuellt skulle reagera om man drabbades, utan att ha en susning eller varit med om det själv är ju bara dumheter
  • Blueskillen
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-15 16:40:07 följande:

Men nu är det ett diskussionsforum vi skriver i, och då kommer alla åsikter och känslor fram, precis som det skall vara.

Du protesterade om mitt inlägg om "hur fan man kan"...osv. Men jag är faktiskt genuint intresserad av hur tankebanorna går när man bestämmer, och träffar ett gammalt ligg en kortis (ung, ta en kopp kaffe) och hamnar i sängen, trots att man har familj och barn hemma som inget vet.

Någon gnatade på Molly att det var hennes känslor/erfarenheter som färgade hennes inlägg??? Tro fan det...Sina egna erfarenheter är väl dom enda man kan referera till när man pratar om dessa sakerna. Att flumma ut i hur man eventuellt skulle reagera om man drabbades, utan att ha en susning eller varit med om det själv är ju bara dumheter

Skillnaden är att jag utgår ifrån TS vad hon har ställt för fråga medan du tänker på de som attackerar henne.

Ett forum är enligt mig till för att samtala, ha en ömsesidig dialog, om ett ämne eller en fråga. Inte att misskreditera, mosa, ösa ur sin ilska på eller skada någon. Då har man missuppfattat hela grejen med detta.

Sedan ska man givetvis få svänga lite i tråden och fråga om annat kring ämnet som du själv säger men saken är hur man uttrycker sig. Det finns bra och det finns dåliga sätt. Oftast är de väldigt kraftfulla och dömande.

Det är lätt att sitta bakom en skärm och kräka ur sig. Men väldigt fegt.
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-03-15 15:56:48 följande:
    Ditt svar visar att du inte har förstått något av allt det jag skrev. Du tog inte in något. Du har ett stängt hjärta.  Självmål. 
    Det svaret visar att jag förstod att du verkar lägga väldigt mycket vikt vid hur man bemöter människor som är/varit otrogna, man ska inte döma, man ska bemöta dem respektfullt...etc... men NOLL vikt vid hur man ska bemöta människorna de bedragit. För som jag skrev, hur respektfullt är det att bedra sin partner och sen lura personen att vara kvar i förhållandet genom att mörka det?

Är otrogna människor de enda som förtjänar empati, förståelse och respekt? Hur är det med deras partner? 
  • Anonym (jaha)
    Alla
    Va bra, är det därför du totalt skiter i TS sambo och bara propagerar för att visa TS respekt oavsett vad hon gör mot sin sambo?
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?