• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (anonym)

Ts har fortfarande inte svarat på frågan om hon har testat sig för könssjukdomar. Om inte borde hon nog göra det.

• Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-10 20:00:17 följande:

Jag känner mig fortfarande osäker på att berätta, vi har det väldigt bra just nu, och jag får nog även säga att jag uppskattar min sambo mer, ser värdet i honom och våra barn på ett lite annat sätt nu, att inte ta det för givet mer.

Jag tror inte han misstänker något alls, har till och med fått kommentarer om att jag verkar gladare än tidigare (vilket inte är fallet, men är kanske mer kärleksfull nu).

Har bokat tid med en terapeut själv i nästa vecka.

Fullt förståeligt att du känner dig osäker.

Det är nog mycket bra att du ska gå och prata med någon som professionellt kan hjälpa dig reda ut saker och minska osäkerheten.
    Självfallet är det väldigt mycket viktigare och mera värdefullt att få yrkeskunnig hjälp i en svår situation än vad det är med råd från vissa typer på ett sådant här forum (ja, jag räknar in mig själv...).
    Du kommer säkert kunna se saker lite klarare och du kommer kunna fatta ett mycket klokare beslut för dig själv och för dina nära.

Lyssna inte på belackarna här.
    Jag fattar inte ens vilken agenda vissa har... En del verkar ha svåra egna personliga problem och verkar inbilla sig att de skulle må bättre om de bara lyckas få någon enda person att må sämre.
    Jag fattar inte vilket syfte och mål de har satt upp för sig själva.

Du befinner dig i en mycket svår situation som kräver stort ansvarstagande från dig. Hoppas det ordnar sig så bra som möjligt för dig och din familj. Lycka till Skål

• Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-10 22:49:28 följande:
    Nu börjar det...Övertygad om att ts kommit överens med sig själv redan för ett halvår sedan, att det bästa är nog att inte berätta. Skulle tro att hon inte någon gång egentligen tänkt göra det utan tråden bara var en trolltråd. Få lite bekräftelse...Negativ eller positiv...har ingen betydelseObestämd
    Givetvis kommer hon inte berätta, denna tråd har aldrig handlat om att berätta eller inte (det gör de sällan), den handlar om att få höra av andra att det är ok att inte berätta för att slippa ha dåligt samvete över det. Och det har ju TS fått i alla de vanliga självlögnerna som florerat... mission acomplished!
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-03-11 08:36:46 följande:
    Fullt förståeligt att du känner dig osäker.

Det är nog mycket bra att du ska gå och prata med någon som professionellt kan hjälpa dig reda ut saker och minska osäkerheten.
    Självfallet är det väldigt mycket viktigare och mera värdefullt att få yrkeskunnig hjälp i en svår situation än vad det är med råd från vissa typer på ett sådant här forum (ja, jag räknar in mig själv...).
    Du kommer säkert kunna se saker lite klarare och du kommer kunna fatta ett mycket klokare beslut för dig själv och för dina nära.

Lyssna inte på belackarna här.
    Jag fattar inte ens vilken agenda vissa har... En del verkar ha svåra egna personliga problem och verkar inbilla sig att de skulle må bättre om de bara lyckas få någon enda person att må sämre.
    Jag fattar inte vilket syfte och mål de har satt upp för sig själva.

Du befinner dig i en mycket svår situation som kräver stort ansvarstagande från dig. Hoppas det ordnar sig så bra som möjligt för dig och din familj. Lycka till Skål
    Men tanke på att du verkar tycka att ta ansvar  är samma sak som att ljuga, mörka och rationalisera för att slippa ansvar så kan man väl ta det där med "stort ansvarstagande" med en hel skopa saltDrömmer.

Lite terapi skulle nog inte skada för din egen del oxå. Vem vet med lite tur så kanske du lär dig att smita inte riktigt är samma sak som att ta sitt ansvar.

Angående agendor så kan man ju fråga sig vilken agenda du har? Man kan ju nästa tro att du hyser någon slags agg mot TS sambo med tanke på hur du så intensivt propagerar för att han ska luras och förnedras ytterligare.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-11 09:10:56 följande:
    Men tanke på att du verkar tycka att ta ansvar  är samma sak som att ljuga, mörka och rationalisera för att slippa ansvar så kan man väl ta det där med "stort ansvarstagande" med en hel skopa saltDrömmer.

Lite terapi skulle nog inte skada för din egen del oxå. Vem vet med lite tur så kanske du lär dig att smita inte riktigt är samma sak som att ta sitt ansvar.

Angående agendor så kan man ju fråga sig vilken agenda du har? Man kan ju nästa tro att du hyser någon slags agg mot TS sambo med tanke på hur du så intensivt propagerar för att han ska luras och förnedras ytterligare.
    Ah... Han har ju samma argumentation som han alltid har haft. Teoretiskt, filosofiskt, en rent allmän diskussion runt köksbordet med sina psykologkompisar.
    Han har den enda sanningen som han uttrycker det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-11 09:50:06 följande:
    Ah... Han har ju samma argumentation som han alltid har haft. Teoretiskt, filosofiskt, en rent allmän diskussion runt köksbordet med sina psykologkompisar.
    Han har den enda sanningen som han uttrycker det.
    Jag tror jag vet vem du syftar på.... kan det vara "man med egen erfarenhet" kanske? Flört
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-11 09:57:55 följande:
    Jag tror jag vet vem du syftar på.... kan det vara "man med egen erfarenhet" kanske? Flört
    Ja, förvånad över att du inte sett likheterna i argumentationen.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-11 10:23:26 följande:
    Konstigt nog...Obestämdtas hans argumentation emot med öppna armar av de som är otrogna, trots att han hävdar att han är emot otrohet. Men rent filosofiskt och enda sanningen är "Det man inte vet har man inte ont av". Sååå?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-11 10:30:22 följande:
    Konstigt nog...Obestämdtas hans argumentation emot med öppna armar av de som är otrogna, trots att han hävdar att han är emot otrohet. Men rent filosofiskt och enda sanningen är "Det man inte vet har man inte ont av". Sååå?
    Tycker inte det är konstigt alls om man tänker på att de allra flesta trådar främst verkar handla om att få andras medhåll och ok-stämpel för att kunna rättfärdiga saker för sig själv. Han ger ju dem precis vad de efterfrågar och det är ju alltid poppis Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-11 10:23:26 följande:
    Jodå jag märkte likheterna i både argument och sätt att argumentera, men har bara valt att inte påpeka det för då hamnar man genast i meningslösa diskussioner och han är ju inte heller sen med att framställa sig själv som ett stackars offer som bli falskt anklagad... ja du vet ju hur det brukar låta Drömmer
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?