• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-03-16 08:58:03 följande:

Inget av dina inlägg tar heller upp frågan i TS.

Jag förstår att du tycker att man ska bemöta folk med respekt.

Och jag håller med.

Man kan försöka använda en trevlig ton.

Men tycker du också att inlägg som uppmuntrar TS att faktiskt göra sin sambo mer illa ska bemötas med respekt?

Jag ska läsa igenom mina senaste inlägg här och se hur jag uttryckte mig. Uppenbarligen har jag varit väldigt dålig på att förmedla mitt budskap då det endast handlar om hur man behandlar varandra när man samtalar i en tråd på ett forum. Jag kan bara upprepar ännu en gång att jag har inte någon gång här tagit ställning till något angående otrohet.

Men annars, är trohet, kärlek och respekt väldigt viktigt för mig. Jag är absolut inte ointresserad av att tala om det men mitt engagemang handlar inte om det.

Jag ber TS om ursäkt att jag har kapat hennes tråd på detta brutala sett, men jag blev så väldigt trött när det spårade ur så katastrofalt, enligt mig.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-16 09:13:21 följande:

Ok, så vad är din poäng då? 

Vill du bara få alla hålla varandra i handen och sjunga akumbaya eller är du bara ute efter att leka drama queen och förstora upp saker i det absurda med dramatiska beskrivningar som smula sönder människor, påhopp, kränkningar... etc?

Jag vet inte om du missat med men TS har varit ganska sparsam med att kommentera så det mesta av "smulandet" och "kränkningarna" har skett mellan oss skribenter som haft lite olika åsikter kring frågeställningen.

Menar du på fullaste allvar att du inte förstår vad min poäng är?

Att TS lyser med sin frånvaro här kan ju bero på många saker. Vad tror du?
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-16 09:15:34 följande:

Ja fast det är väl lite det som är frågan, du verkar ha väldigt starka åsikter om HUR folk uttrycker sig men säger inte ett dugg om själva frågeställningen.

Varför tycker du att det är viktigt att jag också blanda mig in i frågeställningen? Tycker du inte att det räcker med allt goja jag har skrivit redan?
  • molly50
    Blueskillen skrev 2021-03-16 09:18:40 följande:
    Jag ska läsa igenom mina senaste inlägg här och se hur jag uttryckte mig. Uppenbarligen har jag varit väldigt dålig på att förmedla mitt budskap då det endast handlar om hur man behandlar varandra när man samtalar i en tråd på ett forum. Jag kan bara upprepar ännu en gång att jag har inte någon gång här tagit ställning till något angående otrohet.

Men annars, är trohet, kärlek och respekt väldigt viktigt för mig. Jag är absolut inte ointresserad av att tala om det men mitt engagemang handlar inte om det.

Jag ber TS om ursäkt att jag har kapat hennes tråd på detta brutala sett, men jag blev så väldigt trött när det spårade ur så katastrofalt, enligt mig.
    Jag förstår,som sagt,vad du menar.
    Och jag håller med om att man kan försöka hålla en trevlig ton.
    Men ibland så kan det vara svårt.

Nej,jag vet att du inte har tagit ställning till något när det gäller otrohet.
    Men du har inte heller hållit dig till frågeställningen i trådstarten.
    Dvs frågan om huruvida TS ska berätta eller inte.
    Så denna OT-diskussion har ju ,i så fall,bidragit mer till urspårningen än de inlägg som har hållit sig till ämnet.
    Det kan kanske vara värt att skapa en egen tråd om detta ämnet?
    För det är ju trots allt en intressant diskussion i sig.
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-03-16 09:21:23 följande:
    Menar du på fullaste allvar att du inte förstår vad min poäng är?

Att TS lyser med sin frånvaro här kan ju bero på många saker. Vad tror du?
    Som sagt, mycket snack på dig men svara på raka frågor kan du tydligen inte göra.

Vad är din poäng? Kan du svara på det rakt och tydligt istället för en slingrande motfrågor?
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-03-16 09:22:57 följande:
    Varför tycker du att det är viktigt att jag också blanda mig in i frågeställningen? Tycker du inte att det räcker med allt goja jag har skrivit redan?
    För att tråden handlar om att berätta eller inte berätta om en otrohet kanske?
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-03-16 09:35:47 följande:

Jag förstår,som sagt,vad du menar.

Och jag håller med om att man kan försöka hålla en trevlig ton.

Men ibland så kan det vara svårt.

Nej,jag vet att du inte har tagit ställning till något när det gäller otrohet.

Men du har inte heller hållit dig till frågeställningen i trådstarten.

Dvs frågan om huruvida TS ska berätta eller inte.

Så denna OT-diskussion har ju ,i så fall,bidragit mer till urspårningen än de inlägg som har hållit sig till ämnet.

Det kan kanske vara värt att skapa en egen tråd om detta ämnet?

För det är ju trots allt en intressant diskussion i sig.

Jag har bett TS om ursäkt för att jag har kapat (OT) tråden. Du kan läsa det här ovan.

Som jag också skrev tidigare så hade jag vetat att denna tråd skulle skapas då hade jag bestämt sagt nej till TS. Så det blir absolut ingen ny tråd på samma ämnet från mig.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-16 09:45:05 följande:

För att tråden handlar om att berätta eller inte berätta om en otrohet kanske?

Men ni har ju med råge berättat var ni tycker om just detta ämne, så vad skull jag kunna tillföra.
  • molly50
    Blueskillen skrev 2021-03-16 09:49:26 följande:
    Jag har bett TS om ursäkt för att jag har kapat (OT) tråden. Du kan läsa det här ovan.

Som jag också skrev tidigare så hade jag vetat att denna tråd skulle skapas då hade jag bestämt sagt nej till TS. Så det blir absolut ingen ny tråd på samma ämnet från mig.
    Jag har sett det. Och det var bra.

Men jag tycker att det är en intressant diskussion i sig.
    Så jag tycker,i alla fall,att det kanske vore bra att starta en tråd om detta ämnet.
    Istället för att hamna OT i andra trådar.
  • molly50
    Blueskillen skrev 2021-03-16 09:50:45 följande:
    Men ni har ju med råge berättat var ni tycker om just detta ämne, så vad skull jag kunna tillföra.
    Din egen åsikt kanske?
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?