Anonym (jaha) skrev 2021-05-19 12:50:22 följande:
Som sagt, ditt sätt att argumentera är lika falsk som dian argument.
1) Att påstå att TS gör sin man en tjänst genom att inte berätta är inte fakta det är ren spekulation för den enda som vet vad han vill är han själv.
2) Att påstå att det är att berätta sanningen som förstör förhållande är inte fakta, det är ett falsk påstående lika korkad som att påstå att det är att berätta för person att hen har cancer som kommer ta död på personen och inte cancern i sig.
3) Att påstå att det är ett bra beslut är ren spekulation, för kommer sanningen fram senare kommer alla år hon låtit honom leva i lögn oxå räknas in och skadan kommer bli betydligt större än om hon berättat med en gång
4) Att påstå att stå för sina misstag och berätta sanningen för den/de drabbade är att "skjuta över ansvar". Dels kan ansvaret för TS otrohet aldrig någonsin skjutas över på någon annan. Det var hon som utförde den alltså kommer ansvaret alltid ligga på TS och dels är att ljuga för att slippa ta konsekvenserna för sina handlingar detsamma som att fly sitt ansvar.
Hela din argumentation bygger på en extremt egoistisk och narcissistisk värdegrund där det är ok att ljuga och manipulera andra och missbruka andras förtroende.
Men du är ju helt fantastisk i dina fantasier och hur du kan inbilla dig själv så mycket som helt saknar grund.
Du har så fel. Kan du inte läsa? Klarar du inte förstå det du läser?
1.) Du har fel. Jag har aldrig påstått att TS gör sin man en tjänst.
2.) Du har fel igen. Jag har aldrig påstått att berätta sanningen förstör ett förhållande.
Jag har aldrig i denna tråden nämnt cancer eller död.
3.) Du har fel igen och igen. Jag har inte påstått att det generellt är ett bra beslut. Men i rådande situation tror jag att det "säkerligen" är det bästa beslutet och framförallt att TS bättre än du har information och kunskap för att själv avgöra det bättre än du. Att TS har bättre info än du är absolut sakligt.
Att leva i en lögn har jag inte skrivit något om. Vare sig jag eller du vet vilka löften TS och hennes man har givit varandra och därför är det omöjligt att på sakligt sätt prata om att leva i en lögn eller inte. "kommer sanningen fram senare" saknar all saklighet, det är inget jag har sagt något om utan det är bara dina egna spekulationer och känslor, och saknar därför grund.
4.) Du har fel. Jag har hela tiden sedan mitt allra första inlägg varit tydlig med att det är TS eget ansvar att hon valde att begå handlingen att vara otrogen. Att du försöker insinuera annat är ren lögn. Har du läst mitt nick??? Jag har inte påstått att stå för sina misstag är detsamma som att berätta. Det är ditt eget påstående.
Jag har sagt att generellt väljer många att berätta för att de vill dela ansvaret eller skjuta över hela eller delar av det på sin partner, eller andra liknande orsaker. Nu har TS valt att inte berätta så det är en ickefråga.
Om man läser det som TS har skrivit så har du fel. TS bedömer att hon tagit ansvar för att hålla ihop familjen genom att inte berätta.
Du har fel. Jag har inte argumenterat för vad jag tycker.