• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-05-24 14:58:46 följande:
    Det här är sedan länge uppenbart och har tidigare tagits upp ett par gånger här i tråden. Du har också svårt att skilja på vem som sagt vad och gör bort dig varje gång det händer.
    Ungefär som du och "Ditt ansvar" dåObestämd
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 13:18:29 följande:

Och jag ser att du fortsätter slingra dig och undviker att svara på en ganska enkel fråga... är det rätt att svika, ljuga, förnedra och manipulera andra?

Jag tror vi alla förstår varför du inte vill svara på den frågan och jag ser ditt slingrande som en tydlig bekräftelse av det jag skrev tidigare. De allra flesta VET att det är fel, det är mer en fråga om att kunna erkänna det för sig själv och andra.

Jag förstår inte vad det är jag ska svara på? Vad är det du vill? Varför har du hängt upp dig på detta så till din milda grad att du slåss med allt och alla? Vad är syftet med att boxa ner alla som skriver här så de försvinner snabbt som tusan?

Sen är du en fena på att inte svara. Jag har ställt ett flertal frågor till dig men möts bara av motfrågor och en massa kränkande ord om hur jag som person är. Aldrig ett svar ifrån dig. Men du ser inte hur du själv är. Det är bara andra som är dumma.

Ett otroligt sorgligt beteende av dig. Jag börjar tycka synd om dig för jag förmodar att du inte mår så bra när du nu har hängt här i tråden sedan i mars och krigat mot allt och alla. Får du ingen bekräftelse på annat håll?
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 13:45:19 följande:

Men de det från den ljusa sidan... att du öht inte vill svara på den frågan är förmodligen för att du VET att svika ljuga , förnedra och manipulera andra människor är fel vilket i sin tur är ett tecken på att du är frisk i knoppen.

För hade du på allvar tyckt att det var rätt så hade du inte haft några som helst problem med att svara "ja, jag tycker det är rätt". Så förmodligen är du medveten om att det inte är rätt och eftersom du förmodligen är frisk så tar det emot att ljuga rakt av och säga att det är rätt fast du egentligen vet att det inte är det... vilket i sin tur är ett bevis för att det inte alls är så normalt att ljuga utan snarare något som tar emot att göra för de allra flesta normala människor men är inga som narcissister, psykopater och sociopater inte har några problem med alls.

Likadant är det med "Ditt ansvar". Han är lika undvikande i sina svar. Hans approach är istället att linda in svek, lögner och manipulation i finare ord med en lite snyggare klang så det ska se ut som att han bara propagerar för bra saker istället för vad det verkligen är, svek, lögner och manipulation och tror att folk är så korkade att de inte kommer se igenom skitsnacket 

Ja visst är alla dumma mot dig. Jättedumma
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-05-24 14:58:46 följande:
    Det här är sedan länge uppenbart och har tidigare tagits upp ett par gånger här i tråden. Du har också svårt att skilja på vem som sagt vad och gör bort dig varje gång det händer.
    Varför göra det så komplicerat och köra med vaga hänvisningar till "tidigare tagits up" (som bekvämligt nog kan vara vem som helst och inte just du) när du enkelt kan skingra alla tvivel genom att bara svara rakt av på en direkt fråga DU fått?
  • Blueskillen
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-24 15:04:33 följande:

Ungefär som du och "Ditt ansvar" då

Det är inget nytt att försöka mörka sitt fulspel genom att skylla på andra att de gör samma sak. Det är bara så billigt och genomskinligt.

Jag, ?Blueskillen? och ?Ditt ansvar? vet hur sanningen ligger till. Det räcker för mig.
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-05-24 15:05:51 följande:
    Jag förstår inte vad det är jag ska svara på? Vad är det du vill? Varför har du hängt upp dig på detta så till din milda grad att du slåss med allt och alla? Vad är syftet med att boxa ner alla som skriver här så de försvinner snabbt som tusan?

Sen är du en fena på att inte svara. Jag har ställt ett flertal frågor till dig men möts bara av motfrågor och en massa kränkande ord om hur jag som person är. Aldrig ett svar ifrån dig. Men du ser inte hur du själv är. Det är bara andra som är dumma.

Ett otroligt sorgligt beteende av dig. Jag börjar tycka synd om dig för jag förmodar att du inte mår så bra när du nu har hängt här i tråden sedan i mars och krigat mot allt och alla. Får du ingen bekräftelse på annat håll?
    Så du menar att du inte förstod en enkel fråga som ...

är det rätt att svika, ljuga, förnedra och manipulera andra?
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-05-24 15:11:28 följande:
    Det är inget nytt att försöka mörka sitt fulspel genom att skylla på andra att de gör samma sak. Det är bara så billigt och genomskinligt.

Jag, ?Blueskillen? och ?Ditt ansvar? vet hur sanningen ligger till. Det räcker för mig.
    Same same, but same skitKräks
  • Anonym (jaha)

Vadå fulspel? Är det fulspel att ställa raka frågor?
    Personligen tycker jag det är mer fulspel att inte kunna svara på raka och slingra sig som en ål Drömmer
  • Anonym (jaha)
    Nja, inte riktigt va. ni verkar ha jävligt många åsikter som vad den sk "sanningen" är men när den ifrågasätts verkar ni ha jävligt svårt för att svara och börjar slingra er som ålar...

Ert sätt att argumentera är lika falsk som era argument.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-24 15:13:58 följande:
    Same same, but same skitKräks
    Precis så!
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?