Blueskillen skrev 2021-05-24 11:00:15 följande:
Haha! Nu över 600 inlägg i den här tråden så man har lärt sig hur du resonerar eftersom du är den mest aktiva, och är det en sak jag lärt mig om dig så är det att du aldrig har fel. Alla andra har alltid fel.
Först skrev du att ingen någonsin velat bli avslöjad. Efter att jag skrev att du hade fel skrev du att jag hade fel men ändrade dig samtidigt till att det är väldigt väldigt få som vill bli avslöjade.
Jag bara undrar du som aldrig har fel och vet allt, hur vet du att det är väldigt väldigt få som vill bli avslöjade efter sin otrohet? Var får du din fakta ifrån eller går du på egna känslor?
Det är klart att jag har rätt ..eller menar du på fullt allvar att det är rätt att svika, ljuga och manipulera och att det skulle vara en vedertagen fakta som majoriteten av alla människor håller med om?
Hela den här diskussionen är ju bisarr och en produkt av att vissa människor VET att de gör fel men har jävligt svårt att erkänna det för sig själva eller andra.
ALLA friska människor inklusive såna som själva gör så VET att svika, ljuga och manipulera är fel, det är liksom hela anledningen till att de gör det i smyg. Där är det mer en fråga om att kunna erkänna det eller ej. Mao blanda inte ihop att veta att något är fel men göra det ändå... och.... göra något och på allvar tro att det är rätt. Bara själva faktum att man smyger med det man gör är ett bevis för att man VET att det man gör är fel, annars hade man gjort det öppet.
De enda som på riktigt tycker att sånt beteende är rätt är människor med psykiska problem som narcissism, empatistörningar, sociopater, etc.