• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-24 12:24:01 följande:
    Terapeuter och andra som yrkesmässigt arbetar med sådana här frågor brukar ofta säga att den som blir avslöjad oftast vill bli avslöjad.
    Det kan vara en medveten eller omedveten underliggande önskan.
    Hur många procent av allt otrohet tror du det speglar?
    Om man vill bli påkommen varför smyger man med det? Det rationella vore väl att göra det öppet så ens partner får reda på det, varför gör man inte det tro?
    Om du och vi är ärliga med oss själva så tyder allt på att otrohet är mycket vanligare än bara de fall som blir avslöjade eller där sanningen kommer fram.
    Alltså brukar inte sanningen komma fram förr eller senare.
    Misshandel och våldtäkt är oxå vanligt, betyder det att det är rätt och något vi ska propagera för?
    Med en enkel sannolikhetsbedömning kan man konstatera att i de flesta fall kommer sanningen INTE fram.

Så tyvärr så har du fel.
    Men jag kan ha förståelse för att du känner sådär men det blir ju knappast bättre av att man försöker blunda för sanningen.
    Nope det är absolut inte fel för märk väl att jag inte sagt att det ALLTID kommer fram, det jag säger är att det KAN komma fram oavsett vad man själv vill och det är inte du som avgör det som du påstår.
    Notera att jag säger i de flesta fall. Jag har aldrig pratat om 100%, det är bara ditt eget påstående.
    Men den som gör sitt allra bästa för att säkerställa att man inte ska bli avslöjad, agerar medvetet, använder stor noggrannhet och intelligens, blir sannolikhet aldrig avslöjad (eller näst intill aldrig).
    Det är den enkla sanningen, även om du upplever sanningen bister.
    Nej du skrev inte "i de flesta fall", det skriver du nu och är alltså en efterkonstruktion.

Hur "smart" man själv anser att man är behöver inte betyda att man är det på riktigt. Bevisligen är världen full med människor som trotts sig vara jättesmarta men åkte dit ändå...
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-05-24 12:05:09 följande:
    Jag lovar att varken jag eller någon annan här i tråden har missat att du tycker det.
    Vad var det för ett jävla svar....??
    Frågade jag om du hade missat vad jag tycker?
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 12:42:31 följande:

Mer slingrande och fortfarande inget svar på fråga... så svår var den väl inte?

Jag ser i tråden att du har mycket svårt att läsa vad vi skriver, vad vi tycker och missuppfattar ofta det vi skriver som vi vill förmedla. På något sätt får jag känslan av att du vill misstolka för att få igång någon form av sanslös argumentationsiver. För inte är det en diskussion vi för här.

Din energi tillbaka till både mig och alla andra som skriver här är enorm och inte i proportion till samtalet.

Jag vill säga att ditt sätt att försöka föra en dialog och en dialog med respekt är obefintlig. Det här skrev jag till dig i början av den här trådens start, någon gång i mars, och du har inte på något sätt varken lugnat ner dig eller mognat under resans gång.
  • Anonym (FYI)
    försöker blunda för sanningen.

Notera att jag säger i de flesta fall. Jag har aldrig pratat om 100%, det är bara ditt eget påstående.
    Men den som gör sitt allra bästa för att säkerställa att man inte ska bli avslöjad, agerar medvetet, använder stor noggrannhet och intelligens, blir sannolikhet aldrig avslöjad (eller näst intill aldrig).
    Det är den enkla sanningen, även om du upplever sanningen bister.
    Men om det är såhär som du säger ovan är det ju verkligen manipulation det är frågan om. Manipulativa människor. Då har ju inte Jaha fel??
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-24 12:33:54 följande:
    Och det är en himmelsvid skillnad mot vad du och vissa (eller om ni är samma?) försöker falskeligen påstå att jag skulle ha sagt.
    Herregud...Lägg ner det snacket. Tror du att Jaha och jag är dom enda som tycker otrohet är bland det värsta som kan hända i en relation?
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-05-24 13:06:41 följande:
    Jag ser i tråden att du har mycket svårt att läsa vad vi skriver, vad vi tycker och missuppfattar ofta det vi skriver som vi vill förmedla. På något sätt får jag känslan av att du vill misstolka för att få igång någon form av sanslös argumentationsiver. För inte är det en diskussion vi för här.

Din energi tillbaka till både mig och alla andra som skriver här är enorm och inte i proportion till samtalet.

Jag vill säga att ditt sätt att försöka föra en dialog och en dialog med respekt är obefintlig. Det här skrev jag till dig i början av den här trådens start, någon gång i mars, och du har inte på något sätt varken lugnat ner dig eller mognat under resans gång.
    Och jag ser att du fortsätter slingra dig och undviker att svara på en ganska enkel fråga... är det rätt att svika, ljuga, förnedra och manipulera andra?

Jag tror vi alla förstår varför du inte vill svara på den frågan och jag ser ditt slingrande som en tydlig bekräftelse av det jag skrev tidigare. De allra flesta VET att det är fel, det är mer en fråga om att kunna erkänna det för sig själv och andra.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-24 13:16:42 följande:
    Herregud...Lägg ner det snacket. Tror du att Jaha och jag är dom enda som tycker otrohet är bland det värsta som kan hända i en relation?
    Haha, visst är det lustigt hur man försöker vända upp och ner på saker och försöka får omoraliskt beteende / omoraliska värderingar att framstå som norm och full accepterat av majoriteten...

Som sagt, diskussionerna blir lätt bisarra när människor med alla medel ska försöka rättfärdiga sig självaDrömmer
  • Anonym (FYI)

Vad ni tycker och har argumenterat för i hela tråden går att sammanfatta med två ord....Berätta inte.
    Det var inte ens det ts frågade efter i sin trådstart. Men med er hjälp tog hon det beslutet för det gynnade henne. Frågan är om detta nya scenario gynnar familjen i längden? Det vet ingen. Men om hon berättat hade det förmodligen varit löst nu på det ena eller det andra sättet. Gå tillbaka och läs vad hon frågade efter.
  • Anonym (jaha)

Men de det från den ljusa sidan... att du öht inte vill svara på den frågan är förmodligen för att du VET att svika ljuga , förnedra och manipulera andra människor är fel vilket i sin tur är ett tecken på att du är frisk i knoppen.

För hade du på allvar tyckt att det var rätt så hade du inte haft några som helst problem med att svara "ja, jag tycker det är rätt". Så förmodligen är du medveten om att det inte är rätt och eftersom du förmodligen är frisk så tar det emot att ljuga rakt av och säga att det är rätt fast du egentligen vet att det inte är det... vilket i sin tur är ett bevis för att det inte alls är så normalt att ljuga utan snarare något som tar emot att göra för de allra flesta normala människor men är inga som narcissister, psykopater och sociopater inte har några problem med alls.

Likadant är det med "Ditt ansvar". Han är lika undvikande i sina svar. Hans approach är istället att linda in svek, lögner och manipulation i finare ord med en lite snyggare klang så det ska se ut som att han bara propagerar för bra saker istället för vad det verkligen är, svek, lögner och manipulation och tror att folk är så korkade att de inte kommer se igenom skitsnacket Drömmer
  • Blueskillen
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-24 13:16:42 följande:

Det här är sedan länge uppenbart och har tidigare tagits upp ett par gånger här i tråden. Du har också svårt att skilja på vem som sagt vad och gör bort dig varje gång det händer.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?