• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • KillBill
    Lark skrev 2021-03-20 13:08:29 följande:

Intressanta tankar här måste jag säga. Har följt i några dagar.

Om utlänningar är överrepresenterade i brottsstatistiken - skulle då inte mer invandring innebära mer brott?

Ta en titt på Efterlyst och deras "most wanted list". Svenska medborgare är klart underrepresenterade.

Nyheterna häromkvällen... Sverige har 1300 hedersbrott anmälda de sista åren.

Och hedersbrott tillhör inte svensk kultur.

Absolut finns det även svenska män som använder våld mot sin kvinna. Och dessa män är inte ens värda att kallas män längre i mina ögon. De ska kallas DJUR och sitta i BUR. Ska inte skriva mer om vad dessa män förtjänar.

Men skillnaden är att det inte finns någon HEDERSKULTUR i Sverige.

Vi har varken någon religion eller kultur som tillåter detta form av agerande.

Detta hedersvåld och dessa hedersbrott är direktimporterade.

Men nu handlade tråden i grunden inte om detta utan om Jomshofs uttalande.

Rena ramaskriet ang detta uttalande.

Så, vem som helst får sitta i TV och säga att Nazismen är en avskyvärd ideologi?

Men man får inte kalla Islam för en avskyvärd religion?

Vi vet att svenskar är överrepresenterade i finsk brottsstatistik och jag har kört att samma sak gäller i thailändsk (många svenskar har bosatt sig i Thailand). Anser du att den typen av statistik är ett bevis på att svenskar är mer kriminella än dessa länders befolkning?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • farman

Det stämmer det han säger men flykting flickorna är väldigt varma och  hjälpsamma mot mig som svensk.
    Svenska tjejer älskar dessa män.
    Medans deras egna kvinnor vill bryta sig loss. samt att sällan kinesiskor är ihop med galan flyktingar.

• Lark
    nihka skrev 2021-03-20 13:18:00 följande:
    För att det inte finns några snälla nazister medan det finns gott om snälla muslimer.
    Inga snälla nazister? Snälla mot vem?

Och om det finns snälla muslimer - är de verkligen muslimer då?
    Koranen och sharialagen talar EMOT att en muslim ska vara "snäll".

Om en "kristen" uppför sig ond, dömande, skvallrande, våldsam och hotfull - är då den personen verkligen en kristen?
  • Lark
    nihka skrev 2021-03-20 13:18:00 följande:
    För att det inte finns några snälla nazister medan det finns gott om snälla muslimer.
    Men sen var ju inte frågan det - snäll eller inte.

Varför får man säga att nazismen är avskyvärd men inte att Islam är avskyvärd?
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-20 13:08:29 följande:
    Intressanta tankar här måste jag säga. Har följt i några dagar.
    Om utlänningar är överrepresenterade i brottsstatistiken - skulle då inte mer invandring innebära mer brott?
    Ta en titt på Efterlyst och deras "most wanted list". Svenska medborgare är klart underrepresenterade.

Nyheterna häromkvällen... Sverige har 1300 hedersbrott anmälda de sista åren.
    Och hedersbrott tillhör inte svensk kultur.

Absolut finns det även svenska män som använder våld mot sin kvinna. Och dessa män är inte ens värda att kallas män längre i mina ögon. De ska kallas DJUR och sitta i BUR. Ska inte skriva mer om vad dessa män förtjänar.

Men skillnaden är att det inte finns någon HEDERSKULTUR i Sverige.
    Vi har varken någon religion eller kultur som tillåter detta form av agerande.

Detta hedersvåld och dessa hedersbrott är direktimporterade.

Men nu handlade tråden i grunden inte om detta utan om Jomshofs uttalande.
    Rena ramaskriet ang detta uttalande.

Så, vem som helst får sitta i TV och säga att Nazismen är en avskyvärd ideologi?
    Men man får inte kalla Islam för en avskyvärd religion?

Nazismen i sig är alltid avskyvärd pga de vill utrota människor.
    Ja, rasism ger ramaskri, elelr vad ger en människa idén att den är bättre än en som råkar ha en annan hudfärg eller än mer komiskt en annan relgiion!?!

Dina premisser säger dock att det är många mer religioner som är avskyvärda enligt dig och dessa premisser.

Lark skrev 2021-03-20 13:41:47 följande:

Om en "kristen" uppför sig ond, dömande, skvallrande, våldsam och hotfull - är då den personen verkligen en kristen?

Låter som du får läsa upp dig om nazism, men nej, det finns inga snälla nazister.
    Och snälla muslimer har jag träffat massor av, och jag har inte ens muslimer i min bekantskapskrets.

Du för falsk argumentation och svartvitt argumentation, dock berättar du bara om dig själv och ditt hat mot muslimer, och lustigt nog är även kristendomen avskyvärd enligt dig och dina premisser.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-20 13:47:09 följande:
    Men sen var ju inte frågan det - snäll eller inte.

Varför får man säga att nazismen är avskyvärd men inte att Islam är avskyvärd?

Det är redan besvarat i decennier, kanske du tror det går att låtsas?

Med tanke på hur du försvarar nazism och hur du försöker undvika kärnan med nazismen, så måste jag inse att du är nog en nazist, stämmer det, är du nazist?
    För det skulle förklara nästan varje ord du skrivit här, annars förstår jag inte ett enda ord och mer än att du är bara här för retas.
    Men samtidigt springer du nazisters ärenden, mycket intressant.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka

Man föds i regel inte in i nazism och anammar en mindre bokstavstrogen variant utan det är ett aktivt val liksom att vara förintelseförnekare.

Jepp det finns elaka kristna men många snälla. Precis som med muslimer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Louisa)
    KillBill skrev 2021-03-20 12:55:28 följande:
    Svenskfödda förövare (våldtäktsmän) med svenskfödda föräldrar har alltså ökat i Engellaus utredning.
    Nej.
  • nihka
    Det hänger väl ihop en del med att de vill fortsätta gasa alla judar. Det brukar inte anses som så snällt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-20 13:59:27 följande:
    Det hänger väl ihop en del med att de vill fortsätta gasa alla judar. Det brukar inte anses som så snällt.
    Vill de? Källa tack. Och då duger inte t ex Expo eller Paragraf.
Svar på tråden Jomshof