• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • klyban
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-20 14:08:47 följande:
    Vill de? Källa tack. Och då duger inte t ex Expo eller Paragraf.

Haha, har du hört talas om adolf?

Tror man verkligen som nazist att det går göra vackert och fint nazismen?
    Undrar då det är exakt det omvända, och hur går man på en så fallerad ideologi, hur gick det till?

Som du vet, alla vet vad nazister är, och det är vad denna tråden handlar om i denna tråd och detta uttalande.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Lark
    KillBill skrev 2021-03-20 13:25:53 följande:
    Vi vet att svenskar är överrepresenterade i finsk brottsstatistik och jag har kört att samma sak gäller i thailändsk (många svenskar har bosatt sig i Thailand). Anser du att den typen av statistik är ett bevis på att svenskar är mer kriminella än dessa länders befolkning?
    Nope, och det sa jag inte om folk i andra länder heller.
    Jag har aldrig hävdat att folk från Mellanöstern är mer kriminella än svenskar. 
    Jag har aldrig sagt att statistiken visar att folk från dessa länder är kriminella.
    Jag sa att de som kommer till Sverige är överrepresenterade i brottsstatistik.

På samma sätt är svenskar överrepresenterade i brottsstatistik i Thailand. 
    Innebär detta att svenskar är mer kriminella är Thailändare? Nope.
    Innebär detta att ifall man släpper in fler svenskar i Thailand så kommer brotten att gå upp? Absolut!
    Uppenbarligen är det ju något fel i huvudet på många svenskar som drar till Thailand eftersom de inte kan skilja på rätt och fel.
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-20 14:39:33 följande:
    Nope, och det sa jag inte om folk i andra länder heller.
    Jag har aldrig hävdat att folk från Mellanöstern är mer kriminella än svenskar. 
    Jag har aldrig sagt att statistiken visar att folk från dessa länder är kriminella.
    Jag sa att de som kommer till Sverige är överrepresenterade i brottsstatistik.

På samma sätt är svenskar överrepresenterade i brottsstatistik i Thailand. 
    Innebär detta att svenskar är mer kriminella är Thailändare? Nope.
    Innebär detta att ifall man släpper in fler svenskar i Thailand så kommer brotten att gå upp? Absolut!
    Uppenbarligen är det ju något fel i huvudet på många svenskar som drar till Thailand eftersom de inte kan skilja på rätt och fel.

Dock säger du hur man tar reda på en religion är avskyvärd och det är tydligt ett våld av liknande art som gör både islam och krsitendomen avskyvärd och HELT enligt dig.

Du som nazist, kan du skilja på rätt och fel?
    Undrar och med tanke på dina premisser om vad som gör en religion avskyvärd.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Lark
    klyban skrev 2021-03-20 13:49:42 följande:

Det är redan besvarat i decennier, kanske du tror det går att låtsas?

Med tanke på hur du försvarar nazism och hur du försöker undvika kärnan med nazismen, så måste jag inse att du är nog en nazist, stämmer det, är du nazist?
    För det skulle förklara nästan varje ord du skrivit här, annars förstår jag inte ett enda ord och mer än att du är bara här för retas.
    Men samtidigt springer du nazisters ärenden, mycket intressant.

Besvarat i deccenier? Intressant.

Försvarar nazism? Återigen - extremt intressant? Var och när har jag gjort det?

Kärnan med nazismen - att arierna är ett överordnat folkslag och judarna är det största hotet mot mänskligheten och ska utplånas?
    Judarna som, i mina ögon, inte ställt till med speciellt mycket elände utan snarare är ett extremt duktigt och intelligent folk som tillhör eliten inom bankväsende och har de flesta nobelpristagarna?

Kärnan med Islam - sprida Islam över hela jorden med ALLA medel tillåtna. 
    Polyteister/månggudadyrkare/otrogna (bla kristna) ska dödas var muslimer än finner dem.
    Varje muslim är ålagd, enligt Sharialagen och Hadither, att delta i Jihad.
    Varje muslim FÅR och SKA ljuga om det gagnar Islam - princip som kallas Taqiyya.

Jag måste alltså vara nazist eftersom jag undrar varför inte Islam får ifrågasättas lika mycket som nazism?
  • Lark
    klyban skrev 2021-03-20 13:49:42 följande:

Det är redan besvarat i decennier, kanske du tror det går att låtsas?

Med tanke på hur du försvarar nazism och hur du försöker undvika kärnan med nazismen, så måste jag inse att du är nog en nazist, stämmer det, är du nazist?
    För det skulle förklara nästan varje ord du skrivit här, annars förstår jag inte ett enda ord och mer än att du är bara här för retas.
    Men samtidigt springer du nazisters ärenden, mycket intressant.

Förlåt.. såg inte att det var du som skrev.
    Jag ska sluta skriva nu :)
  • Lark
    nihka skrev 2021-03-20 13:55:12 följande:
    Man föds i regel inte in i nazism och anammar en mindre bokstavstrogen variant utan det är ett aktivt val liksom att vara förintelseförnekare.

Jepp det finns elaka kristna men många snälla. Precis som med muslimer.
    nihka skrev 2021-03-20 13:59:27 följande:
    Det hänger väl ihop en del med att de vill fortsätta gasa alla judar. Det brukar inte anses som så snällt.

Många snälla kristna? 
    Hm.... har inte träffat speciellt många personligen. 

En del nazister vill fortsätta gasa alla judar. Håller med - inte speciellt snällt alls. Du har helt rätt.

Och ALLA muslimer ÄR skyldiga att dräpa icke-muslimer och delta i Jihad.
    Är detta ansett snällt menar du?

Så, återigen:

Varför får man tala illa om nazism men inte Islam?
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-20 14:52:58 följande:
    Besvarat i deccenier? Intressant.

Försvarar nazism? Återigen - extremt intressant? Var och när har jag gjort det?

Kärnan med nazismen - att arierna är ett överordnat folkslag och judarna är det största hotet mot mänskligheten och ska utplånas?
    Judarna som, i mina ögon, inte ställt till med speciellt mycket elände utan snarare är ett extremt duktigt och intelligent folk som tillhör eliten inom bankväsende och har de flesta nobelpristagarna?

Kärnan med Islam - sprida Islam över hela jorden med ALLA medel tillåtna. 
    Polyteister/månggudadyrkare/otrogna (bla kristna) ska dödas var muslimer än finner dem.
    Varje muslim är ålagd, enligt Sharialagen och Hadither, att delta i Jihad.
    Varje muslim FÅR och SKA ljuga om det gagnar Islam - princip som kallas Taqiyya.

Jag måste alltså vara nazist eftersom jag undrar varför inte Islam får ifrågasättas lika mycket som nazism?

Ja, nazismen snällhet är fastställd sedan 5-6-7 decennier sedan.
    Kärnan i nazismen är rasism, och inte en enda går på detta som har en egen förmåga att tänka.

Du verkar vara nazist då du försvarar dom med kraft och aggressivitet, det vill säga det är du själv som bekräftar det.
    Men det är väl som dina premisser vad som gör en avskyvärd religion och hur då kristendomen blev också avskyvärd enligt dig och dina premisser.

Lark skrev 2021-03-20 14:56:23 följande:
    Förlåt.. såg inte att det var du som skrev.
    Jag ska sluta skriva nu :)

Jag förstår dina svårigheter, men faktum kvarstår och vi alla undra varför du är så aggressivt försvarar nazism, frågan är om du ens vet själv.

Dina premisser berättar du är selektiv.

• klyban
    Lark skrev 2021-03-20 15:02:24 följande:

Många snälla kristna? 
    Hm.... har inte träffat speciellt många personligen. 

En del nazister vill fortsätta gasa alla judar. Håller med - inte speciellt snällt alls. Du har helt rätt.

Och ALLA muslimer ÄR skyldiga att dräpa icke-muslimer och delta i Jihad.
    Är detta ansett snällt menar du?

Så, återigen:

Varför får man tala illa om nazism men inte Islam?

Ja, många snälla kristna, ja, många snälla muslimer.
    Bor du i ett fängelse?
    Undrar då ingen kan någonsin missat den enkla.

Vi vet redan att alla nazister är avskyvärda.

Ser du glömmer av bilen igen, och igen berättar du att kristendomen är avskyvärd och genom denna selektivt och konfirmationsbias OCH kompartmentaliseringar.

Vet du inte varför man pratar så om nazism, så får du nog ta och läsa upp dig igen, och vi vet redan att extrem majoriteten av muslimer inte ens kommer nära det du vill definiera muslimer och islam som.
    Inte ens nära

• Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-20 14:12:57 följande:

Haha, har du hört talas om adolf?

Tror man verkligen som nazist att det går göra vackert och fint nazismen?
    Undrar då det är exakt det omvända, och hur går man på en så fallerad ideologi, hur gick det till?

Som du vet, alla vet vad nazister är, och det är vad denna tråden handlar om i denna tråd och detta uttalande.

Jag frågade inte dig.
    Och Adolf är död om du inte visste det.
  • Lark
    nihka skrev 2021-03-18 18:36:06 följande:
    Du kan ju visa en källa på att brottsligheten ökar när många svenskar flyttar till Spanien

Eller så kan vi bara konstatera att invandring i sig inte innebär mer kriminalitet.
    Nej, invandring innebär inte per automatik att kriminalitet ökar.
    Helt rätt.
    Ta en titt på brottsstatistiken i Sverige. Den är överrepresenterad av invandrare.
    Dock inte vilka som helst. Antalet fransmän och Italienare är inte superhögt.
    Antalet personer från Dallas eller Los Angeles är inte heller direkt superhögt.

Däremot är svarta och personer från Mellanöstern klart överrepresenterade.

Hur kommer det sig?
Svar på tråden Jomshof