• Anonym (Språkpolisen)

Det stavas FÖRRÄN

FÖRRÄN

Ni som inte kan stava till ordet FÖRRÄN, nu får ni den rätta stavningen.
    Gissar att det är det ord som stavas fel flest gånger på familjeliv.

Mvh Språkpolisen

• Svar på tråden Det stavas FÖRRÄN
  • Anonym (Jag)

Nä, inte det mest felstavade. Vilken stavning brukar du se på det ordet? Bland de vanligaste är ju molnvärk, i stort sätt, avensjuk, i mon och några till jag inte fattar hur folk får till så fel. Icke att förglömma "dem" när det ska vara "de"- eller åtminstone "dom".  

• Anonym (Språkpolisen)
    Anonym (Jag) skrev 2021-03-17 22:30:27 följande:

Nä, inte det mest felstavade. Vilken stavning brukar du se på det ordet? Bland de vanligaste är ju molnvärk, i stort sätt, avensjuk, i mon och några till jag inte fattar hur folk får till så fel. Icke att förglömma "dem" när det ska vara "de"- eller åtminstone "dom".  

förens, förns eller någon annan ruggig version
    Haha, ja det finns många "roliga" felstavningar här
  • Anonym (.)
    Anonym (Språkpolisen) skrev 2021-03-17 22:33:47 följande:

förens, förns eller någon annan ruggig version

Haha, ja det finns många "roliga" felstavningar här

Jag håller med, många tror att det stavas "förens". Min dotter går i lågstadiet och hennes lärare skrev så i ett veckobrev. Tycker det är skrämmande att någon som ska lära barn rättstavning själv inte kan stava.
  • Anonym (Språkpolisen)
    Anonym (.) skrev 2021-03-17 22:44:32 följande:
    Jag håller med, många tror att det stavas "förens". Min dotter går i lågstadiet och hennes lärare skrev så i ett veckobrev. Tycker det är skrämmande att någon som ska lära barn rättstavning själv inte kan stava.
    Tragiskt
  • Anonym (Lill)

Tack. Stör mig sjukt mycket på denna felstavning. Förens har blivit jättevanlig även bland folk som kan stava till det mesta och det gör ont att se varje gång.

• Anonym (Språkpolisen)
    Anonym (Lill) skrev 2021-03-17 23:01:09 följande:

Tack. Stör mig sjukt mycket på denna felstavning. Förens har blivit jättevanlig även bland folk som kan stava till det mesta och det gör ont att se varje gång.

Verkligen!
  • Anonym (Snälla nån)

Man måste fan i mig ha ett jävligt tomt liv om man inte har bättre saker för sig än att sitta och rätta folks stavfel 

• Anonym (Språkpolisen)
    Anonym (Snälla nån) skrev 2021-03-17 23:05:36 följande:

Man måste fan i mig ha ett jävligt tomt liv om man inte har bättre saker för sig än att sitta och rätta folks stavfel 

Och ännu tommare om man sitter och läser och kommenterar något som är värdelöst
  • Glinda från Oz

Det och de som inte kan skilja på de/dem och som skriver igentligen. 

• Glinda från Oz
    Anonym (Snälla nån) skrev 2021-03-17 23:05:36 följande:

Medan att sitta och läsa ointressanta inlägg och sen kommentera (dessutom anonymt) tyder på att man har ett rikt och fullt liv. 
Svar på tråden Det stavas FÖRRÄN