BIM Juni
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Ni som har barn tidigare eller plussat nu.. hjälp mig!
Jag plussade väldigt starkt igår på bim-1. Eller bim-dagen (den skulle kommit igår eller idag)
Igår kväll kom lite blod i trosskyddet.. och även nu på morgonen.. läst som en galning att de kan va vanligt men man blir ju orolig.. gynmottagningen öppnar telefonen 9. Så får snällt vänta.. 1177 sa att de kunde va normalt sålänge jag inte fick klumpar i blodet eller mkt smärta i magen.
När jag var gravid med första barnet blödde jag lite grann vid två tillfällen. Dock senare än vid BIM (ca en månad efter att jag plussat). Men det är vanligt att man blöder en del i början och många får en blödning precis runt BIM trots att de är gravida utan att det är någon fara.
Jag plussade även månaden innan min förra graviditet. Mycket starka test (ÄL+10), men sen försvann symtomen och då tog jag ett till test som var negativt (ÄL+15). Min temp var fortfarande hög när jag testade negativt men sjönk nästa dag och då började jag även blöda (som en vanlig mens).
Var väl egentligen inte till någon hjälp för dig. Kan vara en helt ofarlig blödning, men även början på ett tidigt missfall. Håller tummarna för att det går vägen för dig!
Hej på er! Har någon varit med om ett positivt rfsu samtidigt som clearblue digital ger negativt? Så ledsen... Vad tror ni? Detta var inte på morgonurin och ungefär 1-3 dagar innan BM.
I min andra graviditet så blödde jag i vecka 4, 8 och 12. Det är vanligt att blöda som gravid men skapar såklart stor oro. Hoppas det går bra för dig <3
I min andra graviditet så blödde jag i vecka 4, 8 och 12. Det är vanligt att blöda som gravid men skapar såklart stor oro. Hoppas det går bra för dig <3
De va lugnande o höra.. är ju i vecka 4 nu... minns du hur mkt du blödde å hur länge??? Tacksam för dina svar...
Det var som en minimens som varade ca 5 dagar per tillfälle. Blödde mest svart, brunt och mörkrött blod.
Så du är förbi BIM? När ska du testa dig? Lycka till :)
status:
negativt graviditetstest även idag ÄL+12.
brösten ömmar fortfarande, ingen mens.
Mens borde komma om 2 dagar.
Så där ja. Nu kom mensen..
Kan det vara så att NC räknat fel ÄL-dag? För nu har jag fått mens 3-4 dagar innan deras beräkningar. Fick dessutom aldrig positivt ÄL test den här omgången. Kanske kan det vara att jag fått ÄL tidigare egentligen? För mina äggviteflytningar kom redan den 9e juni - CD 12. Och förra månaden fick jag positivt ÄL test 2 dagar efter mina äggviteflytningar. Denna gång tog jag ÄL test första gången den 14 juni så det kan redan ha varit för sent.
Aja nu ramblar jag på, men svårt o fatta det här. Lutealfasen skulle ju vara 14 dagar (det var den förra månaden) och den ska ju vara konstant. Men denna månad är den 10 dagar om jag utgår från NC's beräkning av min ägglossning. Fattar 0!!!
Här är min tempkurva: