• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Anonym (Ylva)
    mariamariamaria skrev 2021-06-26 07:43:27 följande:

Så där ja. Nu kom mensen..

Kan det vara så att NC räknat fel ÄL-dag? För nu har jag fått mens 3-4 dagar innan deras beräkningar. Fick dessutom aldrig positivt ÄL test den här omgången. Kanske kan det vara att jag fått ÄL tidigare egentligen? För mina äggviteflytningar kom redan den 9e juni - CD 12. Och förra månaden fick jag positivt ÄL test 2 dagar efter mina äggviteflytningar. Denna gång tog jag ÄL test första gången den 14 juni så det kan redan ha varit för sent.

Aja nu ramblar jag på, men svårt o fatta det här. Lutealfasen skulle ju vara 14 dagar (det var den förra månaden) och den ska ju vara konstant. Men denna månad är den 10 dagar om jag utgår från NC's beräkning av min ägglossning. Fattar 0!!!

Här är min tempkurva:

så tråkigt.. Vi kanske ses då i aprilbebistråden med BIM i juli.

har också läst på mkt om det där.

kanske hade du för kort lutealfas denna menscykel?

10 dagar låter alldeles för lite.. Du hade nog ingen ägglossning denna omgång.

hade så förra månaden.. helt normalt någon enstaka gång.

om jag inte är gravid så ska jag endast tempa nästa menscykel.

Inga test alls :D mår nog bäst av det.
  • Anonym (Ylva)
    mariamariamaria skrev 2021-06-26 07:43:27 följande:

Så där ja. Nu kom mensen..

Kan det vara så att NC räknat fel ÄL-dag? För nu har jag fått mens 3-4 dagar innan deras beräkningar. Fick dessutom aldrig positivt ÄL test den här omgången. Kanske kan det vara att jag fått ÄL tidigare egentligen? För mina äggviteflytningar kom redan den 9e juni - CD 12. Och förra månaden fick jag positivt ÄL test 2 dagar efter mina äggviteflytningar. Denna gång tog jag ÄL test första gången den 14 juni så det kan redan ha varit för sent.

Aja nu ramblar jag på, men svårt o fatta det här. Lutealfasen skulle ju vara 14 dagar (det var den förra månaden) och den ska ju vara konstant. Men denna månad är den 10 dagar om jag utgår från NC's beräkning av min ägglossning. Fattar 0!!!

Här är min tempkurva:

jag skulle tro att om du hade ägglossning så hade du det dag 17 utifrån din tempkurva.
  • Citronkakan455

Godmorgon! Testade att ta ett nya test idag och fick detta:

Eftersom att jag fick negativt på det digitala igår känner jag att jag inte tror på detta innan det digitala visar det. Funderar på om man kan spara morgonurinet kallt i kylskåpet (såklart ordentligt täckt) och sedan ta ett nytt test med ett digital under dagen.

Hur skulle ni tolka detta? :/

• MBL1712
    Citronkakan455 skrev 2021-06-26 08:56:32 följande:

Eftersom att jag fick negativt på det digitala igår känner jag att jag inte tror på detta innan det digitala visar det. Funderar på om man kan spara morgonurinet kallt i kylskåpet (såklart ordentligt täckt) och sedan ta ett nytt test med ett digital under dagen.

Jag skulle tolka det som tydligt positivt. Grattis :)
  • Citronkakan455
    MBL1712 skrev 2021-06-26 09:08:31 följande:

Jag skulle tolka det som tydligt positivt. Grattis :)

Tack snälla! Känner dock att jag behöver ta ett digital också för att få det bevisat. Tycker det är så konstigt att det digitala visade negativt igår :( Men hoppas verkligen att detta stämmer nu för vi har längtat så mycket efter ett plus! Vi fick MF i februari :(
  • Längtar efter Dig

Jag ser inget på det nedersta, men på det översta syns ett tydligt streck.
    Prova med digitalt igen imorgon kanske?

• Hoppas2022

Jag skulle tolka det som solklart positivt :D stooort grattis :D Antagligen så var det för tidigt med det digitala igår. Dina RFSU ger mig lite hopp, igår hade du tydligare positivt och idag ser det mer ut som en av mina skuggor men du får ett tydligt positivt på CB! Jag fick ett nästan helt blankt RFSU idag men hoppas att predictor early visar något imorgon :)
  • Citronkakan455
    Hoppas2022 skrev 2021-06-26 09:38:05 följande:

Jag skulle tolka det som solklart positivt :D stooort grattis :D Antagligen så var det för tidigt med det digitala igår. Dina RFSU ger mig lite hopp, igår hade du tydligare positivt och idag ser det mer ut som en av mina skuggor men du får ett tydligt positivt på CB! Jag fick ett nästan helt blankt RFSU idag men hoppas att predictor early visar något imorgon :)

Blev också fundersam när mitt rfsu visade något svagare idag än igår. Men kanske olika vinklar på bilderna också. Jag upplevde dem som ungefär likadana på riktigt. Åh, håller verkligen tummarna för dig!
  • Hoppas2022

Idag blev testet helt blankt. Finns en skugga om man vinklar och håller på men inget som kommer på bild. Men än är hoppet inte ute, är ju några dagar kvar till BIM och jag hoppas att det syns något på testa tidigt testet imorgon :)

• Lucifer91
    Hoppas2022 skrev 2021-06-26 09:53:26 följande:

Idag blev testet helt blankt. Finns en skugga om man vinklar och håller på men inget som kommer på bild. Men än är hoppet inte ute, är ju några dagar kvar till BIM och jag hoppas att det syns något på testa tidigt testet imorgon :)

När har du bim?

Jag tog testa tidigt i söndags (Bim i torsdags) som va helt blankt, och sen plussade jag i onsdags på vanligt test. Dö märkligt att tidiga testet inte visade ngt. Så jag tänker att om tidiga testet är blankt för dig imorgon så ge endå inte upp.... :D