• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Anonym (Ylva)
    Soffsen skrev 2021-06-23 15:36:33 följande:

Så kul att så många får plus nu!!! Stort grattis allihopa!!

Jag gjorde Werlabs blodprov igår och kollade bland annat sköldkörteln och progesteron. Allt såg bra ut förutom progesteronet. Det låg på 37 och bra värden ska ligga mellan 50-70. Tog blodprovet exakt 7 dagar efter ÄL som rekommenderat. Känner mig lite ledsen. Fått två tidiga missfall och undrar om det är progesteronet som är boven nu.

Är det något som har erfarenhet av dåligt progesteron? Hur gick ni tillväga då?

om amatördoktorn jag är inte har fel så innebär lågt progesteron ofta lite högre nivåer av östrogen. för att minska östrogenet kan man t ex gå ner i vikt, träning är bra samt undvika soja-produkter till exempel. lycka till!
  • Hoppas2022
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-23 14:36:57 följande:

ok

ok, testade med ägglossningstest som blev lite svagt positivt.

har ju nästa ägglossning om 3 veckor!

kanske är det något ändå..

hoppas!!!

Håller tummarna för dig! När har du BIM?
  • Hoppas2022
    Soffsen skrev 2021-06-23 15:36:33 följande:

Så kul att så många får plus nu!!! Stort grattis allihopa!!

Jag gjorde Werlabs blodprov igår och kollade bland annat sköldkörteln och progesteron. Allt såg bra ut förutom progesteronet. Det låg på 37 och bra värden ska ligga mellan 50-70. Tog blodprovet exakt 7 dagar efter ÄL som rekommenderat. Känner mig lite ledsen. Fått två tidiga missfall och undrar om det är progesteronet som är boven nu.

Är det något som har erfarenhet av dåligt progesteron? Hur gick ni tillväga då?

Vad jag hört så får man progesteron utskriven då som man tar från man plussar fram till vecka 12. Har du testat din östrogennivå? Om man har brist på östrogen så kan det ge en dålig gulkropp som i sin tur ger ifrån sig för lite progesteron. Finns en hel del att läsa om detta på denna sida: www.vulverine.se/blogg/progesteron/
  • Anonym (Ylva)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 16:07:26 följande:

Håller tummarna för dig! När har du BIM?

28-29/6

tack detsamma! hoppas jag med ;)
  • Hallonglass91
    Lucifer91 skrev 2021-06-23 11:25:34 följande:

Höll mig 2,5 timme nu och tog ett till..

Men ett från apoteket..

Det där är positivt, stort grattis!! :)
  • Hallonglass91
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 14:05:07 följande:

Testade idag trots att jag lovade mig själv att inte testa förens jag passerat BIM men det är ju såå svårt att låta bli. Fick ju tre test med svaga skuggor förra cykeln och blev så besviken när jag inte var gravid så tänkte att jag inte ska hamna i den sitsen igen. Fick nu en svag rosa skugga, räknas som ett negativt test men gud vad det höjer ens förhoppningar :D Ska göra nytt test imorgon så får vi se om det ökar.

Ja, det syns rätt tydligt, hoppas det är början på positiva test denna gång :) Om du vill få bättre svar kanske du kan testa på fredag istället för imorgon, men beror ju på när din BIM är. Följer med spänning!
  • Hoppas2022
    Hallonglass91 skrev 2021-06-23 21:20:18 följande:

Ja, det syns rätt tydligt, hoppas det är början på positiva test denna gång :) Om du vill få bättre svar kanske du kan testa på fredag istället för imorgon, men beror ju på när din BIM är. Följer med spänning!

Tack, ja hoppas verkligen :) jag har inget tålamod att vänta till på fredag så blir ett test imorgon med :) jag har ett oöppnat packet RFSU med 8 test som jag tänkte använda och om det blir tydligare streck om några dagar så har jag vanliga CB och ett CB digitalt som ligger och väntar :)
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-23 14:31:29 följande:

Ja gör det!!

Håller dig uppdaterad... när tänkte du testa?
  • Lucifer91
    Hallonglass91 skrev 2021-06-23 21:15:29 följande:

Det där är positivt, stort grattis!! :)

Tror du också de? Jag vågar inte hoppas på något än. Ska ta med morgonurin imorgon.. detta här va ju inte med morgonurin..
  • Soffsen
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 16:12:33 följande:
    Vad jag hört så får man progesteron utskriven då som man tar från man plussar fram till vecka 12. Har du testat din östrogennivå? Om man har brist på östrogen så kan det ge en dålig gulkropp som i sin tur ger ifrån sig för lite progesteron. Finns en hel del att läsa om detta på denna sida: www.vulverine.se/blogg/progesteron/
    Hmm okej, får kolla på det då! 

Är på ÄL +8 idag. Tidigare idag hade jag minimalt med rosa flytningar och nu på kvällen när jag torkade mig var det som en klar lite mörkrosa flytning. Kan detta vara en nidblödning?? Någon som har erfarenhet av det? Glad