• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 17:11:45 följande:

Korkad ? Vad grundar du det på ?

Dina inlägg på forumet och hur du uttrycker dig och resonerar
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (178cm men ändå Längdmobbad) skrev 2021-05-13 17:14:03 följande:

Well...2 är hälften av de kvinnor jag varit med så ok hälften av min sanning, inte hela.

Det är inte direkt något fylligt underlag :)
  • Anonym (173 cm lång)

Kort man här, jag är 173 cm och 40+ år

Har aldrig haft komplex för att jag är kortare genomsnittet, inte reflekterat över det mycket under uppväxten. Trodde inte att det skulle ha betydelse hur lång jag är eftersom jag själv inte bryr mig så mycket om kvinnors längd. Har tyvärr haft väldigt svårt att väcka intresse hos kvinnor. Har faktiskt aldrig haft ett förhållande med en kvinna. Men och här kommer det intressanta, jag har aldrig haft ett förhållande med en svensk kvinna. Verkar som svenskor är mer längdfixerade så mitt råd till andra korta män är att finna kärleken i annat land. Sverige har relativt hög medellängd och i andra länder kan du räknas som mer normallängd, eller åtminstone inte så mycket under genomsnittet.

• Anonym (178cm men ändå Längdmobbad)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-13 20:06:20 följande:
    Det är inte direkt något fylligt underlag :)
    Är det underlaget jag har. Kanske beroende på längd? hade jag vart 2 meter kanske det hade vart 40 istället för 4 vem vet?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-13 20:05:47 följande:

Dina inlägg på forumet och hur du uttrycker dig och resonerar

Jag använder sunt förnuft och statistik.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (178cm men ändå Längdmobbad) skrev 2021-05-13 22:25:24 följande:

Är det underlaget jag har. Kanske beroende på längd? hade jag vart 2 meter kanske det hade vart 40 istället för 4 vem vet?

Hade du vart 2 meter hade ingen nobbat dig för att du var för kort iaf .
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 22:27:16 följande:

Jag använder sunt förnuft och statistik.

Haha, nej
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (173 cm lång) skrev 2021-05-13 21:41:02 följande:

Kort man här, jag är 173 cm och 40+ år

Har aldrig haft komplex för att jag är kortare genomsnittet, inte reflekterat över det mycket under uppväxten. Trodde inte att det skulle ha betydelse hur lång jag är eftersom jag själv inte bryr mig så mycket om kvinnors längd. Har tyvärr haft väldigt svårt att väcka intresse hos kvinnor. Har faktiskt aldrig haft ett förhållande med en kvinna. Men och här kommer det intressanta, jag har aldrig haft ett förhållande med en svensk kvinna. Verkar som svenskor är mer längdfixerade så mitt råd till andra korta män är att finna kärleken i annat land. Sverige har relativt hög medellängd och i andra länder kan du räknas som mer normallängd, eller åtminstone inte så mycket under genomsnittet.

Jaså jag är en svensk kvinna på 168cm och jag har aldrig varit fixerad vid mäns längd...eller utseende..
    Nu är jag gift med en man på 173cm-men det hade inte spelat någon roll alls om han hade varit kortare än mig - så dra inte alla Svenska kvinnor över en kamFlört

Mitt råd är tvärtom att hitta en Svensk kvinna!!
    Jag känner många män genom min man - hans kompisar/arbetskamrater som varit sambo eller gifta med en utländsk kvinna-några flera ggr...

Just dessa utländska kvinnorna (som kom från ett fattigt land) var bara  intresserade av deras pengar eller/och att få  uppehållstillstånd i Sverige tyvärr!!

Vilket min mans kompisar/arbetskollegor fick reda på den hårda vägen efter dom blivit sambos eller gift sig och efter tjejen hade fått ett uppehållstillstånd - då var det hej då!! 
    OBS jag säger inte att ALLA utländska kvinnor är så-absolut inte!!
    Självklart finns det ju flera undantag - ett ex bland vår bekantskaps krets är ett par som varit gifta länge...Förutom jag och min manSolig
  • Freddie K

Jag har aldrig haft komplex över min längd. Jag är 168 cm. Däremot har jag komplex för andra saker, men det är en annan sak.

Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-05-12 07:38:38 följande:

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

Varför undrar du ta ?
Svar på tråden Ni korta män