Ni korta män
Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.
Har ni någonsin komplex för er längd?
Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?
Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.
Har ni någonsin komplex för er längd?
Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?
Varför undrar du ta ?
För att mitt ex var 1.70 och hade en del komplex över hela sin manlighet, både längd, storlek på händer med mer. Min nuvarande är 1.95 och har inga komplex över huvud taget. Funderar på om det är vanligt hos män som är kortare. Tråkigt isåfall.
Jag har också små händer. Det är inte ovanligt har jag läst att kvinnor attraheras av stora händer också.
Är det därför han är ditt ex ? För att han var 170 eller för att han hade komplex?
Sen är det väl inte konstigt att din nuvarande inte har komplex då han är lång ? Det anses ju vara mera manligt och attraktivt hos framförallt kvinnor.
Nej han hade svårt att hålla sig till sanningen, mitt ex, och därför var det svårt att ha en bra vänskap och kärleksrelation med honom. Han sex-chattade med andra, vilket är helt okej för min del, men lögnerna blev för många.
Och nej det är inte alls konstigt att min nuvarande inte har komplex, men när jag jämförde dem både och deras komplex slog det mig att mitt ex kanske hade så mycket kroppskomplex just på grund av sin längd. Därför blev jag nyfiken och ville kolla här.
Jag har aldrig haft komplex över min längd. Jag är 168 cm. Däremot har jag komplex för andra saker, men det är en annan sak.
Okej, nu vet du .
Långa brukar vara stolts över sin längd och påpeka det ofta. Samt lägga ut sin längd på Tinder.
Men det finns ju en god grund för det. Personligen har jag aldrig reflekterat att min längd var ett problem förrän internet dejting slog igen och kvinnor började lista 180 cm som ett minimum krav.
Forskar man sen vidare på ämnet inser man att det är väldigt hårt förknippat med manlighet och påverkar sannolikheten att få barn och även hur hög lön man får...
Det sista du skrev är HELT FEL-min man är kort men han är manlig och tjänar mer på en mån än vad jag gör på ett år!!
Men jag vet vad du Pelle har för problem med kvinnor- det har du skrivit många ggr - tjejerna du vill ha MÅSTE vara supersmala - liknande anorektiker helst och inte ha större storlekar i kläder än x-small el möjligtvis small-
Där går DIN gräns-eller hur??
Jag är tex smal-för smal enligt mig själv, men jag har ett problem jag KAN INTE köpa small tröjor, linnen eller spec jackor - pga att jag har så stora bröst (naturligt stora=av någon anledning sätter sig allt fett på mina bröst)
Så jag KAN inte ens köpa medium tröjor eller jackor speciellt- utan då måste jag välja en stor storlek som tex xxl-large (beroende på märke osv) och då ser jag jaf lite tjock ut typ...I en jacka i alla fall - bara pga mina bröst...fast jag ä smal i övrigt...
Men du verkar ju trevlig och vettig för övrigt så varför inte prova en tjej som inte ser super smal ut...eller du kanske gillar tjejer med små bröst, händer. fötter och dom som är korta - som det handlade om,nej det var ju korta killar TS frågade om t.o.m ha ha
Ursäkta TS att jag skrev lite mycket Off Topic!!
Fast du ha fel. Du har bara fastnat på detta. I verkligheten spelar det noll roll. Kvinnor vill ha män som snälla, glada, roliga, självsäkra. Om du nu ska fokusera på kroppsmått så är kukstorlek betydligt mer intressant än kroppslängd
Kvinnor vill ha allt de du nämner. Men det finns många män att välja på dejtingsidor som har alla de egenskaperna och får hon välja mellan en likvärdig kille men den ena är lång och den ena är kort. Så kommer hon att välja den långa.
Vad gäller kuk storlek har jag aldrig haft komplex. Men kuk storlek har ju ingen koppling till längden så. Hade jag fått välja hade gärna tagit en 5 cm kortare kuk och lagt på kroppslängden istället.