• SweeneyToad

Era impopulära åsikter

Mina då: 
    Nicki Minaj är överskattad. För er som inte vet, så klassas hon som ''queen of rap'', och är jättehyllad, visst, hon är bra, men så bra? Jag betvivlar det. 
    Säsong ett av Desperate Housewives är inte den bästa säsongen av DH. 
    Sims 2 är mycket bättre än Sims 4!!

Finns säkert mer som jag tycker, men jag kommer inte på något just nu. Stay tuned. :)

Vilka är dina impopulära åsikter? Inom vilket område som helst. 

• Svar på tråden Era impopulära åsikter
  • Anonym (Återvandring)

Tatueringar är WT.

• Anonym (Aborter)

Även män blir påverkade av abortmotstånd då om kvinnor exempelvis inte fick göra det då blir ju någon pappa till barnet

• Anonym (Aborter)
    Anonym (Aborter) skrev 2021-10-03 01:04:29 följande:

Även män blir påverkade av abortmotstånd då om kvinnor exempelvis inte fick göra det då blir ju någon pappa till barnet

Allstå män kan bli påverkade exempelvis då någon man oavsett om han vill eller inte blir föräldrer till barnet som inte fick aborteras
  • Anonym (kaffedraken2)

Här är ett till av mina påståenden som är impopulära.
    Jag och andra män är inte lika ivriga och desperata efter sex, som när vi var yngre. Nu får det gärna ta lite tid, måste inte stressas fram. Det är många unga tjejer som uppskattar det, och därför föredrar äldre män.

• Linnie
    Anonym (Kvinnans lott) skrev 2021-10-03 00:09:07 följande:

Jag har fler...

Tycker ärligt att folk som ploppar ner banankartonger i soptunnan är korkade . De som inte källsorterar är korkade.

De som inte plattar ihop mjölktetran innan de källsorterar är också korkade. De som slänger glas i soptunnan är korkade. De som snusar är korkade. Speciellt tjejer. Smink och snygg o så in med en snus...

Håller med verkligen om detta med att inte källsortera!

Även om jag inte alltid diskar ur och torkar plasten som laxen har varit i, eller små enportionspåsar med kattmat (som min mamma) så källsorterar jag ju efter bästa förmåga. Finns det folk som inte gör det 2021? 

He he, jo grovsnus som åker ner på tänderna är väl lite grovt. Men små smidiga portionspåsar syns ju knappt och är ju hälsosammare än rökning (händer att jag röker själv, men..Foten i munnen)
  • Linnie
    Anonym (Spärr) skrev 2021-10-02 23:28:57 följande:
    Håller med såååå mycket!
    Linnie skrev 2021-10-02 21:03:37 följande:

Impopulärt igen; Att tacka nej till eller slänga mat måste ändå vara den största matsynden, även om man självklart inte kan gilla allt.

Ok, vet inte riktigt hur du menar med att tacka nej - det kan ju finnas tusen helt giltiga anledningar till att man tackar nej (men du menar kanske när folk ratar mat, snarare än att de tackar nej?) - men det där med att slänga mat! Jag fattar det verkligen inte. Att folk inte skäms!! Hur kommer man öht på tanken liksom? Slänga mat?? Trevligt att det finns nån mer än jag själv som tycker att det är ett vidrigt beteende.
    Jag menar nog egentligen rata och gå och köpa något annat för att man inte var sugen på det som serverades just den dagen hos någon.

Ja, det är väldigt synd att slänga mat! Visst händer det att jag gör det eftersom jag bor ensam och omöjligt kan äta allt. Men med ännu bättre planering hade jag kunnat fixa det kanske?
    Men fåglar kan man mata med det mesta Och har tom börjat spara överblivet ris eller couscous för infrysning istället för att slänga det överblivna.

Förr slängde jag sådant friskt, men hade en bekant som hade vuxit upp med hunger och tidvis svält. Tyckte han betedde sej lite udda med maten, åt saker som var gamla, sparade minsta brödsmula i en pappåse till fåglarna. Grät nästan när han skulle slänga något, men tillät sej ändå inte att äta tillräckligt.
    Så fick lite annat perspektiv. Sen finns det ju miljömässiga och ekonomiska fördelar också: )
    Vad är det vi slänger i genomsnitt, typ en tredjedel av all inhandlad mat?! Helt unbelievable egentligen!
  • Linnie
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-03 07:37:08 följande:
    Ja, till stor del. Jag startade alldeles för många trådar, och det blev löjligt.
    Men samtidigt så tycker jag att många betedde sig illa, och skrev mycket skit. Och det redan i början, i mina allra första trådar. Det är upprörande för många, med åldersskillnad.
    Speciellt om mannen är äldre, och gillar en yngre kvinna. 
    Jag förstår mig inte på såna människor, som kan skriva sånt. Inte heller dom kvinnor som har sån dubbelmoral, som ä så stora hycklare.
    Att jag tycker det, är mycket impopulärt.
    Vill egentligen inte fortsätta på detta spår, men..

.. har du egentligen träffat på (irl eller internet) en 50-årig dam som gillar 20plussare men samtidigt anser att du inte får göra detsamma? Eller uppfinner du "fiender" hej vilt själv?
  • Linnie
    Anonym (Aborter) skrev 2021-10-03 01:11:41 följande:
    Allstå män kan bli påverkade exempelvis då någon man oavsett om han vill eller inte blir föräldrer till barnet som inte fick aborteras
    Definitivt!

Hade jag varit man som inte ville bli pappa hade jag alltid kört med kondom, kanske lite spermiedödande glidmedel emellan också om kådisen skulle spricka.

Det går absolut att ta ansvar för att sperman inte hamnar inne i tjejen på andra sätt också!
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-03 10:14:32 följande:
    Det mest talande exemplet är min egen syster. 
    Det mest talande exemplet IRL ska det vara.
  • Linnie
    Anonym (Aborter) skrev 2021-10-03 01:04:29 följande:

Ja, jag hajar nu vad du verkligen försöker få fram. Att män blir precis lika påverkade av ett abortförbud som kvinnor. Självfallet!
Svar på tråden Era impopulära åsikter