• SweeneyToad

Era impopulära åsikter

Mina då: 
    Nicki Minaj är överskattad. För er som inte vet, så klassas hon som ''queen of rap'', och är jättehyllad, visst, hon är bra, men så bra? Jag betvivlar det. 
    Säsong ett av Desperate Housewives är inte den bästa säsongen av DH. 
    Sims 2 är mycket bättre än Sims 4!!

Finns säkert mer som jag tycker, men jag kommer inte på något just nu. Stay tuned. :)

Vilka är dina impopulära åsikter? Inom vilket område som helst. 

• Svar på tråden Era impopulära åsikter
  • Anonym (kaffedraken2)
    Linnie skrev 2021-10-03 09:52:14 följande:
    Vill egentligen inte fortsätta på detta spår, men..

.. har du egentligen träffat på (irl eller internet) en 50-årig dam som gillar 20plussare men samtidigt anser att du inte får göra detsamma? Eller uppfinner du "fiender" hej vilt själv?
    Jag svarade på det, men flera av mina inlägg tas bort (censureras?), så det blir tyvärr inte mycket sammanhang. Fattar inte vad moderatorerna på FL håller på med Rynkar på näsan
  • Linnie
    Anonym (...) skrev 2021-10-02 21:59:21 följande:
    Fast där håller jag inte med. På mitt jobb är hälften SD, resten M och sen Jag. Har dessutom frekventa besök av en person som är än längre höger-ut (skulle nog vara smr) men afs) som gör sina högljudda påståenden som direkt hämtade från nya tider eller vad de nu heter idag. Benämner alla thailändare som "indianer" och resten som än värre uttryck. Varpå M-röstarna kan som mest lamt uttryck -Men så kan du ju inte riktigt säga.."

Så Ja jag önskar att de flyttade från detta land. Hat tillsammans med okunskap är inte en bra kombination.
    Inom vilken bransch jobbar du?

Ibland känner jag att jag skulle vilja ombilda mej och byta jobb till ett mansdominerat med typ tunga häftiga maskiner; ) Men ditt inlägg skrämmer lite, skulle inte vilja jobba med enbart sådana..
  • Linnie
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-03 10:50:56 följande:
    Jag svarade på det, men flera av mina inlägg tas bort (censureras?), så det blir tyvärr inte mycket sammanhang. Fattar inte vad moderatorerna på FL håller på med Rynkar på näsan
    Du menar alltså att din syrra dejtar 20plussare men anser att du inte ska göra detsamma?
    Finns verkligen ingen möjlighet att du har missförstått henne och tagit hennes kommentar om typ "lammkött" hårdare än den var menad?
    Hon kanske har mött på golddigger-kvinnor som utnyttjat äldre män och bara är rädd om dej?
    Men annars är ju din syrra en hycklare, om du är "äcklig" som ränner efter ungtjejer men det är helt okej för henne att ragga ungpojkar. Men det betyder verkligen inte att du ska straffa alla kvinnor på familjeliv för det.

För tror få vill förbjuda någon att göra det man själv gör (såvida det inte handlar om missbruk, självskador osv då vill man iaf försöka hindra andra från att hamna i samma misär)
  • Anonym (A)

Att en stor del av npf-diagnoser är ren bull shit. Titta på Frankrike t ex. Där finns det knappt ens som begrepp (annat än att diskutera vad andra länder gör), och ändå lyckas man stödja människor med olika behov om det skulle vara riktigt nödvändigt, men i de allra flesta fall anpassar sig medborgarna istället till gällande regler och sociala normer. Väldigt konstigt att det finns en lavinartad ökning av diagnoser i vissa länder medan vissa folkslag verkar i stort sett opåverkade.....

• Anonym (kaffedraken2)
    Linnie skrev 2021-10-03 10:59:11 följande:
    Du menar alltså att din syrra dejtar 20plussare men anser att du inte ska göra detsamma?
    Finns verkligen ingen möjlighet att du har missförstått henne och tagit hennes kommentar om typ "lammkött" hårdare än den var menad?
    Hon kanske har mött på golddigger-kvinnor som utnyttjat äldre män och bara är rädd om dej?
    Men annars är ju din syrra en hycklare, om du är "äcklig" som ränner efter ungtjejer men det är helt okej för henne att ragga ungpojkar. Men det betyder verkligen inte att du ska straffa alla kvinnor på familjeliv för det.

För tror få vill förbjuda någon att göra det man själv gör (såvida det inte handlar om missbruk, självskador osv då vill man iaf försöka hindra andra från att hamna i samma misär)
    Inte missförstått. Jag känner min syster. Hon anser att hon kan säga vad som helst till andra. Men tål inget själv.
    När jag berättade om en 20 år yngre tjej jag var kär i, så sa hon bara "hon är inte intresserad". Hon har aldrig träffat tjejen ens.
    De flesta hör höll med min syster, och skulle ha sagt samma sak. Jag förstår mig inte på såna människor.
  • Anonym (Det här....)

Apropå abort då, abort är mord. Det kan, under extrema förhållanden, vara ett barmhärtighetsmord, men mord är det.

• Anonym (Kvinna)

Människor med diagnoser som antingen är ärftliga eller påverkar förmågan att vara en bra förälder till sina barn, alt andra problem som missbruk som påverkar barnet negativt mm bör steriliseras. Att få föröka sig ska inte vare en rättighet. 

• Anonym (Kvinna)

Grova brottslingar bör få användas för medicinsk forskning samt övning på olika medicinska ingrepp för personer som utbildar sig inom medicin. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-03 12:43:03 följande:
    Inte missförstått. Jag känner min syster. Hon anser att hon kan säga vad som helst till andra. Men tål inget själv.
    När jag berättade om en 20 år yngre tjej jag var kär i, så sa hon bara "hon är inte intresserad". Hon har aldrig träffat tjejen ens.
    De flesta hör höll med min syster, och skulle ha sagt samma sak. Jag förstår mig inte på såna människor.
    Var tjejen intresserad då?
Svar på tråden Era impopulära åsikter