• SweeneyToad

Era impopulära åsikter

Mina då: 
    Nicki Minaj är överskattad. För er som inte vet, så klassas hon som ''queen of rap'', och är jättehyllad, visst, hon är bra, men så bra? Jag betvivlar det. 
    Säsong ett av Desperate Housewives är inte den bästa säsongen av DH. 
    Sims 2 är mycket bättre än Sims 4!!

Finns säkert mer som jag tycker, men jag kommer inte på något just nu. Stay tuned. :)

Vilka är dina impopulära åsikter? Inom vilket område som helst. 

• Svar på tråden Era impopulära åsikter
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-10-03 15:16:01 följande:
    Var tjejen intresserad då?
    Nej. Men vem kommer på att säga så, när man inte kan veta? Det är ju jättekonstigt. Och respektlöst, på riktigt. Och att så många här skulle ha sagt samma sak till sin bror. Jag tycker att det är chockerande.
  • Kexsmula
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-04 05:10:50 följande:

Nej. Men vem kommer på att säga så, när man inte kan veta? Det är ju jättekonstigt. Och respektlöst, på riktigt. Och att så många här skulle ha sagt samma sak till sin bror. Jag tycker att det är chockerande.

Jag är nästintill alltid uppriktig till min bror om vad jag tror och tycker om hans potentiella flickvänner eller befintlig flickvän. Jag känner min bror väldigt bra och allt jag säger om vad jag tänker/tror är av välmening (även om det innebär att han blir sur på mig ibland). Nu ser min bror visserligen relativt bra ut och är bra på det sociala samspelet, så mina åsikter brukar väl snarare vara att ?Herregud, människa! Hon är ju helt jävla crazy bananas, du kan få så jääävla mycket bättre än henne!? eller liknande. Jag är helt säker på att din syster, som känner dig väl och dessutom har ett kvinnligt perspektiv på frågan sa så i all välmening till dig eftersom hon inte ville att du skulle få några förhoppningar i onödan och bli ledsen.

Nu blev du ju jätteledsen och besviken ändå eftersom du vägrade lyssna, du blev så besviken att du till och med ältar denna gamla händelse om och om igen flera ÅR efteråt! Jag tror din syster ville bespara dig den besvikelsen och hade hoppats att du istället fokuserade på någon annan i samma liga (låter taskigt, men jag är trött och vet inte hur jag ska linda in det just nu).
  • Anonym (kaffedraken2)
    Kexsmula skrev 2021-10-04 05:54:08 följande:
    Jag är nästintill alltid uppriktig till min bror om vad jag tror och tycker om hans potentiella flickvänner eller befintlig flickvän. Jag känner min bror väldigt bra och allt jag säger om vad jag tänker/tror är av välmening (även om det innebär att han blir sur på mig ibland). Nu ser min bror visserligen relativt bra ut och är bra på det sociala samspelet, så mina åsikter brukar väl snarare vara att ?Herregud, människa! Hon är ju helt jävla crazy bananas, du kan få så jääävla mycket bättre än henne!? eller liknande. Jag är helt säker på att din syster, som känner dig väl och dessutom har ett kvinnligt perspektiv på frågan sa så i all välmening till dig eftersom hon inte ville att du skulle få några förhoppningar i onödan och bli ledsen.

Nu blev du ju jätteledsen och besviken ändå eftersom du vägrade lyssna, du blev så besviken att du till och med ältar denna gamla händelse om och om igen flera ÅR efteråt! Jag tror din syster ville bespara dig den besvikelsen och hade hoppats att du istället fokuserade på någon annan i samma liga (låter taskigt, men jag är trött och vet inte hur jag ska linda in det just nu).
    Nej, det är fel. Jag känner min syster. Hon sa det inte i välmening. Det är helt enkelt så hon är. Hon bara slänger ur sig saker, utan att tänka på andra.
    Jag hade redan förhoppningar. Det är svårt att undvika om man är kär. Men jag visste att jag kunde få nej. Jag var beredd på det. Jag har fått nej förut. Och jag överlevde. Jag ville bara berätta för min syster om den här tjejen som jag tyckte om så mycket. Jag ville bara att hon skulle lyssna. På samma sätt som jag lyssnat på/lyssnar på när hon berättat/berättar om män hon gillat.
    Jag hade aldrig sagt "han är inte intresserad".
    Inte ens om jag inte trodde att en man skulle vara intresserad av min syster. För jag kan inte veta. Och jag skulle inte ens komma på tanken att säga nåt sånt.
    Jag tycker att det är jättekonstigt.

Men de flesta höll med min syster, och skulle ha sagt likadant.
    Jag förstår mig inte på såna människor, jag tycker att det är respektlöst.

Det är impopulärt att jag känner så.
  • Anonym (Det här....)
    Linnie skrev 2021-10-03 16:35:15 följande:

Är det mord att döda djur också? Kannibalism att äta dem?

Djur är åtminstone levande varelser till skillnad från fostret. Att döda ett foster går att jämställa med att äta ägg. (Nej förresten, att ÄTA foster kan jämställas med att äta ägg..)

Ja, att döda är mord. Det gäller givetvis djur med. Men på samma vis som djur äter andra djur är det naturligt. Näringskedjan osv. Att döda sina egna ungar är inte naturligt. En ko som äter en människa är inte kannibal. En människa som äter en ko är inte kannibal. Det vet du också....

Är barnet önskat är det ett barn. Är det oönskat är det i nästa fall ett foster, men oftast bara en cellklump. Ändå är det ingen skillnad på dessa barn. De lever lika mycket. De är lika sårbara och de dör lika mycket oavsett vad de dödas av. Du är samma människa och lika levande nu som när du låg i din mammas mage.

Så bra att ni visar era sanna färger.

• Anonym (Gammal Demokrati)
    Anonym (Det här....) skrev 2021-10-04 21:44:30 följande:

Ja, att döda är mord. Det gäller givetvis djur med. Men på samma vis som djur äter andra djur är det naturligt. Näringskedjan osv. Att döda sina egna ungar är inte naturligt. En ko som äter en människa är inte kannibal. En människa som äter en ko är inte kannibal. Det vet du också....

Är barnet önskat är det ett barn. Är det oönskat är det i nästa fall ett foster, men oftast bara en cellklump. Ändå är det ingen skillnad på dessa barn. De lever lika mycket. De är lika sårbara och de dör lika mycket oavsett vad de dödas av. Du är samma människa och lika levande nu som när du låg i din mammas mage.

Så bra att ni visar era sanna färger.

Ja det är ju ganska ointressant vilka färger de visar. De är anonyma användare på ett Internetforum.

En anonym person tycker abort är ok. Jaha?

Livet går vidare.
  • FuckGoggleAskMe

Ett par är inte gravida. En kvinna kan vara gravid. 
    Att ha en diagnos betyder att en läkare har sagt vad man lider av. En förkylning kan vara en diagnos. 

• Anonym (Det här....)
    Anonym (Gammal Demokrati) skrev 2021-10-04 23:32:06 följande:

Ja det är ju ganska ointressant vilka färger de visar. De är anonyma användare på ett Internetforum.

En anonym person tycker abort är ok. Jaha?

Livet går vidare.

Det är givetvis intressant då människors åsikter speglar samhället. Varje person som är okej med abort dödar dessutom barn.
  • Anonym (Återvandring)
    Anonym (Det här....) skrev 2021-10-05 15:05:30 följande:
    Det är givetvis intressant då människors åsikter speglar samhället. Varje person som är okej med abort dödar dessutom barn.
    Bra, då vet vi det.
  • Anonym (Gammal Demokrati)
    Anonym (Det här....) skrev 2021-10-05 15:05:30 följande:

Men att det finns människor som är för abort är ju ingen nyhet för någon.

Det är väl en av de största debatterna i USA bl.a.

Men visst, du får gärna sitta och räkna av ja-sägare på FL om det är viktigt för dig.
Svar på tråden Era impopulära åsikter