Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-02 07:11:50 följande:
Jag har blivit spärrad förut, när jag nämnt saker i politiken. Jag använde inte svärord, lät elak, eller använde dödshot. I mina trådar så fick folk hålla på med personangrepp, skriva vidriga saker direkt riktade till mig, osv. Dom spärrades inte.
Att jag ens skriver det här, och tycker att det är orättvist och märkligt hur vissa kan skriva vad som helst till andra här, utan att spärras, är nog impopulärt.
Om nån moderator läser det här, så får ni gärna svara.
Ja, det är ju helt fel att hålla på att anmäla för att jäklas!
(Spärr) skriver ju väldigt bra om det här ovan.
Jag har anmält ett enda inlägg och det var någon som postade en reklamlänk till någon suspekt sida. Inget som hade med diskussionen att göra. Och var inte från en vanlig användare, bara någon som startat ett konto för det syftet.
Endast sådana inlägg jag skulle anmäla (men var längesedan jag såg ett sånt inlägg nu) eller riktigt sjuka oneliners där man ber någon att ta livet av sej, att man hotar att grooma någons barn (or even worse) olika grupper av människor man pekar ut som borde dö etc.
Men sådana inlägg är familjeliv rätt befriade från så då tycker jag att yttrandefrihet borde råda!
Men.. man kan ju ändå sucka åt en användare som kommer med samma sak hela tiden; )
Men (ett men igen?!) kul att se att du kommit på lite fler impopulära åsikter, som inte handlar om åldersskillnad, bra där!
Impopulärt:
Jag tycker "köttfri måndag" bode bytas ut mot kött 1-2 ggr i veckan istället och kanske fisk två, vegetariskt resten.
Men samtidigt så är inte jag den som ska lägga mej i hur andra äter, men det hade inneburit fördelar för vår jord.
Samtidigt beror det på vad man ersätter köttet med. Vissa helveganska alternativ som innehåller saker som vi inte odlar lokalt, som tex mandel slukar vatten och måste dessutom flygas in. Då är det nog mycket bättre att äta en älg som man skjutit i svensk skog eller dricka komjölk från svenska kor än att hinka mandelmjölk (även om mandel är supergott)
Så vad blir bäst i längden? Inte lätt att veta i livsmedelsdjungeln..
Men definitivt ingen behöver skinka på frukostmackan, falukorv till lunch och oxfilé på kvällen! Känner inte ens någon som konsumerar så mycket kött, vad jag vet..
Själv äter jag kött mycket sällan (men fisk kanske 2 ggr i veckan), samma med min familj, så äter jag middag där blir det mycket sällan kött. Var helvegetarian upp till 11-årsåldern.
Men har säkert någon brist som poppar upp ibland för kan bli helt maniskt sugen på en grillad kyckling som jag fullkomligt vräker i mej 1/4 av någon gång i månaden.
Tackar verkligen inte nej om jag blir bjuden heller.
Impopulärt igen; Att tacka nej till eller slänga mat måste ändå vara den största matsynden, även om man självklart inte kan gilla allt.