Anonym (Spärr) skrev 2021-10-02 12:31:17 följande:
Det är ju inte moderatorerna som tar första steget, utan det är andra medlemmar som du och jag som anmäler, och sen spärras den som blivit anmäld oavsett vad den gjort. Jag har t ex blivit blockad pga det som stod i ett inlägg jag citerade, inte pga det jag själv skrivit. Och jag vet många andra som råkat ut för liknande. Fullständigt absurt att mod inte ens läser och gör en egen bedömning när de får in anmälningar!
Hursomhelst, det är alltså därför det inte finns någon konsekvens i vem som spärras och inte: för att det inte finns nån/några moderatorer som konsekvent går igenom och modererar alla inlägg, utan det bygger helt på medlemmars anmälningar. Alltså kan vissa bli spärrade typ hela tiden (vilket kan bero på att de av en eller anledning är illa omtyckta av andra medlemmar, lika väl som att de faktiskt skriver inlägg som det är befogat att spärra), medan andra inte blir spärrade, trots att de skriver helt sjuka saker, bara för att ingen faktiskt har anmält.
Ligger nog mycket i det du säger.
Jag är impopulär här på forumet.
Jag anser att det bildades en liten kult som reagerade negativt på allt som jag skrev. Att jag anser det är också impopulärt.
Jag tycker att många här på forumet beter sig illa. Att jag tycker det är också impopulärt.