• SweeneyToad

Era impopulära åsikter

Mina då: 
    Nicki Minaj är överskattad. För er som inte vet, så klassas hon som ''queen of rap'', och är jättehyllad, visst, hon är bra, men så bra? Jag betvivlar det. 
    Säsong ett av Desperate Housewives är inte den bästa säsongen av DH. 
    Sims 2 är mycket bättre än Sims 4!!

Finns säkert mer som jag tycker, men jag kommer inte på något just nu. Stay tuned. :)

Vilka är dina impopulära åsikter? Inom vilket område som helst. 

• Svar på tråden Era impopulära åsikter
  • AndersLönn

Avskyr verkligen de där stora helskäggen/ tomteskäggen som varit på modet ett ganska bra tag nu. Det får män att se ut som luffare och uteliggare och får dem att se äldre ut än de är. Dessutom är det rätt ohygieniskt, då många inte håller skäggen rena. Det ramlar hårstrån i maten när de ska laga mat osv.

Hentai-porr är det mest avtändande som finns. Figurerna ser ut som opersonliga dockor, men tyvärr är det väl sådant unga grabbar idag går igång på.

Avskyr folk som ständigt stirrar ner i sina mobiler. Öva på att vara social istället om det är den bristen du försöker dölja. Den person som kommer till mig och är mer intresserad av att umgås med sin mobil än med mig åker ut illa kvickt.

• Linnie
    Anonym (A) skrev 2021-10-03 11:03:40 följande:

Att en stor del av npf-diagnoser är ren bull shit. Titta på Frankrike t ex. Där finns det knappt ens som begrepp (annat än att diskutera vad andra länder gör), och ändå lyckas man stödja människor med olika behov om det skulle vara riktigt nödvändigt, men i de allra flesta fall anpassar sig medborgarna istället till gällande regler och sociala normer. Väldigt konstigt att det finns en lavinartad ökning av diagnoser i vissa länder medan vissa folkslag verkar i stort sett opåverkade.....

Konstigt, jag snackar med en fransyska då och då med atypisk autism precis som jag "sägs ha". Hon är betydligt mer kunnig på området än vad jag är, utan att hon jobbar med det.
  • Linnie
    AndersLönn skrev 2021-10-03 15:25:25 följande:

Avskyr verkligen de där stora helskäggen/ tomteskäggen som varit på modet ett ganska bra tag nu. Det får män att se ut som luffare och uteliggare och får dem att se äldre ut än de är. Dessutom är det rätt ohygieniskt, då många inte håller skäggen rena. Det ramlar hårstrån i maten när de ska laga mat osv.

Hentai-porr är det mest avtändande som finns. Figurerna ser ut som opersonliga dockor, men tyvärr är det väl sådant unga grabbar idag går igång på.

Avskyr folk som ständigt stirrar ner i sina mobiler. Öva på att vara social istället om det är den bristen du försöker dölja. Den person som kommer till mig och är mer intresserad av att umgås med sin mobil än med mig åker ut illa kvickt.

Ja, alltså ska man äta middag med ett sällskap ute eller med folk som bjudit hem en så ska mobilerna bara bort under middagen anser jag!
  • Linnie
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-10-03 15:09:29 följande:

Människor med diagnoser som antingen är ärftliga eller påverkar förmågan att vara en bra förälder till sina barn, alt andra problem som missbruk som påverkar barnet negativt mm bör steriliseras. Att få föröka sig ska inte vare en rättighet. 

Kan hålla med i vissa fall.

Jag har valt bort barn bla för att jag livet ut kommer att gå på metadon. Anser inte det schysst att föda ett barn som ska börja livet med att vara abstinent och har en enorm risk att bli beroende av opiater i samma ögonblick de provar första gången, om de gör det.
    Önskar ingen annan ett heroinmissbruk, minst av allt en egen avkomma.

Hade jag erbjudits att bli steriliserad hade jag tackat ja i yngre år, nu är jag ändå 38 så det är nog för sent ändå. Så känns onödigt med sterilisering.

MEN... jag träffar andra på mitt "team" som är fina föräldrar. Om de haft metadon byter de till buprenorfin under graviditet, barnet riskerar inte alls samma typ av abstinens om mamman tar Subutex (buprenorfin) och trappar ner det till en låg dos, i många fall med de förhållandena blir barnet inte abstinent alls.
    Sen så finns det nog fler tragiska fall där barnen omhändertagits. Men tillräckligt många solskenshistorier för att bli glad iaf: )

Sen kan man faktiskt sluta missbruka, så det vore sjukt att sterilisera när levnadsförhållandena faktiskt kan ändras väldigt snabbt. Vore faktiskt helknasigt och oetiskt!

Det är värre med en förälder som har dåligt humör och lätt blir irriterad och arg. Ska alla med tendens till dåligt humör steriliseras också? Alla med en massa jobbiga allergier, ska de steriliseras? Alla som behöver glasögon..? Alla som har släktingar med hjärtproblem..?

Snacka om att vi hade behövt importera mycket folk från tredje världen för att gå runt som samhälle med sådan selektiv människoavel!
  • Linnie
    Anonym (Det här....) skrev 2021-10-03 14:59:38 följande:

Apropå abort då, abort är mord. Det kan, under extrema förhållanden, vara ett barmhärtighetsmord, men mord är det.

Är det mord att döda djur också? Kannibalism att äta dem?

Djur är åtminstone levande varelser till skillnad från fostret. Att döda ett foster går att jämställa med att äta ägg. (Nej förresten, att ÄTA foster kan jämställas med att äta ägg..)
  • Tow2Mater
    Linnie skrev 2021-10-03 16:35:15 följande:
    Är det mord att döda djur också? Kannibalism att äta dem?

Djur är åtminstone levande varelser till skillnad från fostret. Att döda ett foster går att jämställa med att äta ägg. (Nej förresten, att ÄTA foster kan jämställas med att äta ägg..)
    Nej, att äta foster kan isåfall närmast jämställas med att äta balut:

en.wikipedia.org/wiki/Balut_(food)
  • Linnie
    Tow2Mater skrev 2021-10-03 16:52:57 följande:
    Nej, att äta foster kan isåfall närmast jämställas med att äta balut:

en.wikipedia.org/wiki/Balut_(food)
    Ja det är fullt möjligt att jag kommer med faktafel i det fall.

Men i råa ägg ser man ju ibland en liten "sträng", det är väl ändå ett befruktat ägg?

Men erkänner att mina kunskaper om ägg är begränsade. Nu ska jag läsa din länk om Balut: )
  • Aniiee
    Linnie skrev 2021-10-04 00:03:06 följande:
    Ja det är fullt möjligt att jag kommer med faktafel i det fall.

Men i råa ägg ser man ju ibland en liten "sträng", det är väl ändå ett befruktat ägg?

Men erkänner att mina kunskaper om ägg är begränsade. Nu ska jag läsa din länk om Balut: )
    Nej, det är en äggsnodd.
    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Linnie
    Aniiee skrev 2021-10-04 00:14:54 följande:
    Nej, det är en äggsnodd.
    Okej.. aldrig hört talas om ordet.

*ryser lite fortfarande efter att ha läst om balut*
  • Tow2Mater
    Linnie skrev 2021-10-04 00:21:26 följande:
    Okej.. aldrig hört talas om ordet.

*ryser lite fortfarande efter att ha läst om balut*
    ha ha , smaklig måltid! Det är tydligen en delikatess i asientrakterna ;)
Svar på tråden Era impopulära åsikter