• SweeneyToad

Era impopulära åsikter

Mina då: 
    Nicki Minaj är överskattad. För er som inte vet, så klassas hon som ''queen of rap'', och är jättehyllad, visst, hon är bra, men så bra? Jag betvivlar det. 
    Säsong ett av Desperate Housewives är inte den bästa säsongen av DH. 
    Sims 2 är mycket bättre än Sims 4!!

Finns säkert mer som jag tycker, men jag kommer inte på något just nu. Stay tuned. :)

Vilka är dina impopulära åsikter? Inom vilket område som helst. 

• Svar på tråden Era impopulära åsikter
  • gröt
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-09-21 22:27:28 följande:

Selleri är inte människoföda. 

NÄ NU JÄVLAR!
  • Dr Nail

Om man gillar hundar då är något seriöst fel med ens hjärna. Hitler gillade hundar. En frisk, pålitlig människa kan inte gilla hundar, tycker jag iaf.

• Anonym (Li)
    Anonym (...) skrev 2021-09-21 17:06:05 följande:

Hundmänniskor är mindre intelligenta än kattmänniskor. Vissa kattmänniskor är rabiata.

Sportfanatiker (de som håller stenhårt på något specifikt lag) är omogna.

Borde vara en IQ gräns för rösträtt.

Eutanasi och dödsstraff borde vara tillåtet.

Cannabis lagligt.

Håller med i alla utom dödsstraff. Mord på egna befolkningen organiserat av staten vill jag inte ha i samhället jag lever i, oavsett om de är brottslingar.
  • Anonym (Gammal Demokrati)
    Anonym (Li) skrev 2021-09-22 02:59:23 följande:

Håller med i alla utom dödsstraff. Mord på egna befolkningen organiserat av staten vill jag inte ha i samhället jag lever i, oavsett om de är brottslingar.

Men att enskilda individer ska få mörda oskyldiga människor och själva få leva vidare, tycker du är rättvist?
  • Anonym (Maria)

Kommer inte på så mycket viktigt just nu men, en impopulär åsikt jag har är att många (inte alla) kvinnor hatar, sparkar neråt mot andra kvinnor i smyg eller mera öppet. Utan det hade vi kommit längre vad gäller jämställdhet.

Tål inte ordet "klimatförändringar" längre och själva narrativet man bygger runt det generellt. Onyanserat.

Rasifierad? Åh herregud. Trodde vi kommit längre, men numera är ju folk helt fixerade vid hudfärger. Nu senast var tydligen Emmygalan för vit? Är väl inte hudfärgen som ska avgöra priserna. Är väl fortfarande en viss majoritet av ljusa skådespelare helt enkelt. Vet hur många skådisar som helst som är jag avgudar, men de var kanske inte aktuella just denna gång (som just råkar vara mörkhyade) .. Wtf. Så är det liksom.

Tycker inte om Annie Lööfs sätt att prata, som om att hon alltid tilltalar mindre vetande på tonläget/sättet. Hon skulle vinna på att låta mer ödmjuk.

• Egon den stora

Att Ebba B gjort rätt i fastighetsaffären verkar bara en impopulär åsikt.

Att hyfsat nyanlända afghaner som knappt kunde läsa när dom kom hit nu håller på att gå om folk som jobbat här i 20 år i kompetens är inte så populärt att säga heller

• Anonym (Ej PK)

Att vi inte bör ta emot flyktingar från kulturer som skiljer sig för mycket från vår. De får alldeles för svårt att integrera sig, vilket skapar svåra problem för samhället.

Att folkkära program såsom Allsång på skansen, Let's Dance och Idol är fördummande. Jag föraktar människor som tittar på sådana program.

Att det är idiotiskt att skriva "en" istället för "man".

Att Sverige är jämställt och därför inte behöver feminism.

Att den moderna feministrörelsen har fel om nästan allt.

Att Cornelis Vreeswijk suger.

• Anonym (Ej PK)

Kom på en till: cannabis borde legaliseras.

• Anonym (Li)
    Anonym (Gammal Demokrati) skrev 2021-09-22 07:10:05 följande:
    Men att enskilda individer ska få mörda oskyldiga människor och själva få leva vidare, tycker du är rättvist?
    De får ju livstidsstraff.

Tycker du att det är rättvist att staten går in och agerar organiserade mördare bara för att en enda samhällsmedborgare flippat ur och mördat?

Om en person mördat en och staten går in och mördar den som mördat. Varför är staten mindre vidriga än den första som mördat?
    Jag vill ha ett samhälle som är bättre än de mest trashiga, elaka och hemska människorna!  

Men du vill ha ett samhälle som ligger på samma nivå som de värsta människorna? Som gör samma saker som de sämsta av allt folk?
  • Anonym (Li)
    Egon den stora skrev 2021-09-22 09:27:36 följande:

Att Ebba B gjort rätt i fastighetsaffären verkar bara en impopulär åsikt.

Att hyfsat nyanlända afghaner som knappt kunde läsa när dom kom hit nu håller på att gå om folk som jobbat här i 20 år i kompetens är inte så populärt att säga heller

Vilka afghaner syftar du på?

Aldrig hört om någon som tar in erfarenhet från 20 år på ett år, samtidigt som de ska ändra livsstil och lära sig allt om sitt nya samhälle.
Svar på tråden Era impopulära åsikter