• SweeneyToad

Era impopulära åsikter

Mina då: 
    Nicki Minaj är överskattad. För er som inte vet, så klassas hon som ''queen of rap'', och är jättehyllad, visst, hon är bra, men så bra? Jag betvivlar det. 
    Säsong ett av Desperate Housewives är inte den bästa säsongen av DH. 
    Sims 2 är mycket bättre än Sims 4!!

Finns säkert mer som jag tycker, men jag kommer inte på något just nu. Stay tuned. :)

Vilka är dina impopulära åsikter? Inom vilket område som helst. 

• Svar på tråden Era impopulära åsikter
  • Anonym (Pelle)
    Egon den stora skrev 2021-09-23 17:11:55 följande:

Fetma är ett samhällsproblem med allt vad det innebär med sjukdomar och problem med kroppen som både kostar enorma skattepengar och är tragiskt för individen, ändå normaliseras övervikt med att"alla ska vara sig själva"

Kolla gärna på bilder från 70 talet eller bakåt och jämför med nu, då ser man hur snittet ökat. Så jag håller helt med.

Ja, jag har kollat på bilder och filmer från förr. Knappt några överviktiga fanns då.

Jag håller med i allt du skriver.

Men många tjockisar på FL som vill försvara sin övervikt. Lättare påstå att övervikt skulle vara naturligt få alla andra är överviktiga. Istället för att ta tag i det träna och äta bättre.
  • Anonym (Oi)

Jag har många. Vad jag kan kommer på nu:

Jag tycker barn blir dumma av skärmtid.

Jag anser det som en bra sak att uppfostra barnen och ställa krav (b
    åde gällande skolan och resten av livet).

Jag tycker en religiös människa - oavsett HUR religiös och oavsett religion - kan inte vara särskilt intelligent.

Jag anser att en stat (oavsett vilken) inte borde belöna fler barn med extra skatteförmåner och liknande.

Jag är övertygad att varenda vuxen medlem av en kungafamilj (oavsett land) som inte "lämnade familjen" är en arrogant, egenkär, osocial skitstövel.

Jag tycker Melodifestivalen är löjligt.

Jag tycker svenska skolor är bland världens sämsta.

Jag tycker svensk sjukvård är bland Europas sämsta.

Jag tycker det borde vara okej att besvara våld med (hårdare) våld.

Jag tycker straff man får när man kör full eller för snabbt eller mot röd ljus borde vara lika hårda som när man kör på en människa som sedan dör.

Jag tycker straff för våldsbrott borde vara mycket högre.

Jag tycker skitstövlar borde inte hyllas bara för att de råkade dö - tex. Heath Ledger som valde att INTE gå i terapi, trots att han hade råd med det, utan fortsatte med droger, trots att han har barn; eller den där skådisen som körde ihjälv sig själv för flera år sedan.

• Anonym (GB)
    Anonym (Oi) skrev 2021-09-23 17:23:27 följande:

Jag anser det som en bra sak att uppfostra barnen och ställa krav (både gällande skolan och resten av livet).

Jag tycker en religiös människa - oavsett HUR religiös och oavsett religion - kan inte vara särskilt intelligent.

Jag anser att en stat (oavsett vilken) inte borde belöna fler barn med extra skatteförmåner och liknande.

Jag är övertygad att varenda vuxen medlem av en kungafamilj (oavsett land) som inte "lämnade familjen" är en arrogant, egenkär, osocial skitstövel.

Jag tycker straff man får när man kör full eller för snabbt eller mot röd ljus borde vara lika hårda som när man kör på en människa som sedan dör.

Jag tycker skitstövlar borde inte hyllas bara för att de råkade dö - tex. Heath Ledger som valde att INTE gå i terapi, trots att han hade råd med det, utan fortsatte med droger, trots att han har barn; eller den där skådisen som körde ihjälv sig själv för flera år sedan.

Jag anser det som en bra sak att uppfostra barnen och ställa krav (både gällande skolan och resten av livet).

Typ det mesta du skriver är väl mainstream och inte impopulärt? Tycka illa om melodifestivalen är väl så pk det bara går..
  • Egon den stora
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-23 17:15:59 följande:

Ja, jag har kollat på bilder och filmer från förr. Knappt några överviktiga fanns då.

Jag håller med i allt du skriver.

Men många tjockisar på FL som vill försvara sin övervikt. Lättare påstå att övervikt skulle vara naturligt få alla andra är överviktiga. Istället för att ta tag i det träna och äta bättre.

Jag tycker allmänt att tjockisar har bristande självdisciplin och känns mindre intelligenta, men det får man ju inte säga. Jag var på väg upp i vikt och satte stopp med ändrad kost helt enkelt, då gick jag självklart med igen och har hållt det sedan dess. Inte så svårt varken för mig eller någon annan.
  • Anonym (Jo)

Trött alla dessa program på tv med s.k. kändisar.

• Anonym (Annika)

1.Jag tycker barn blir dumma av skärmtid.

2.Jag tycker en religiös människa - oavsett HUR religiös och oavsett religion - kan inte vara särskilt intelligent.

3. Jag tycker svenska skolor är bland världens sämsta.

4.Jag tycker svensk sjukvård är bland Europas sämsta.

5.Jag tycker det borde vara okej att besvara våld med (hårdare) våld.

6.Jag tycker straff man får när man kör full eller för snabbt eller mot röd ljus borde vara lika hårda som när man kör på en människa som sedan dör.

Jag tog mig friheten att numrera det jag kommenterar.

1. Beror totalt på vad de konsumerar.

2. Det har inget med intelligend att göra.

3. Det är en faktafråga, inte en åsiktsfråga.

4. Samma som 3.

5. Det är svårt att förstå hur någon kan förespråka anarki.

6. Oberoende på hur pass mycket för fort man körde eller om stan var totalt öde när man körde mot rött? Nej, jag försvarar inte tilltagen men kan se olika grader av brottslighet.
  • Anonym (...)

Många människor (speciellt unga och barn), har extremt dålig fantasi. Kreativitet, stil, smak vad gäller inredning, kläder, frisyr osv verkar vara helt opersonligt. Och inte får bilen, köket eller husfärgen vara annat än vit, svart eller grå..

Folk är även alldeles för beroende av sina telefoner idag. Var än man är eller går så står och sitter de klistrade i handen på dem. En före i kön på ica så måste telefonen fram för man kan ju missa om någon lagt ut en bild på vad de åt till lunch..

Facebook är inte en popularitetstävlig baserat på antalet likes någon får. Det är snarare en samling får som fastnat i kedjebrevsfällan.

Sen internet och dejtingsajter kom så har de flesta fått "prisjakt"-syndromet. De kan aldrig sluta leta efter något bättre. 

• Anonym (korven)

Introverta tycker de är smartare än extroverta bara för att de tänker allt extroverta säger inombords 

Sverige är lite av ett präktigt, introvert ingenjörsland

Ingen vågar vara intuitiv i Sverige (eller västvärlden) då anses man vara korkad. Allt måste mätas, om det inte går så förkastas det. Om inte ett direkt samband kan ses så förkastas det, fast det kan vara att man i själva verket inte förstår helheten.
    Det är feghet och rädsla för det okända att resonera så och det är också inskränkt. Men personer som resonerar på det sättet går oemotsagda för de anses smarta.
    (OBS, att många av Einsteins teorier som hånades när de lades fram, har nu, med mer sofistikerad teknik gått att bevisa efter hans död).

• AndreaBD
    Anonym (GB) skrev 2021-09-23 12:48:29 följande:

Att prins Charles förmodligen inte var någon trevlig prick, men prinsessan D var knappast smidig heller. Tror inte alls på att hon var ett totalt oskyldigt offer som hon framställs som.

Nja, prins Charles var inte trevlig mot Diana, men jag försvarar honom numera för övrigt. Och det är inte populärt heller. Man ska inte gilla honom. Men han gör numera många vettiga saker, är engagerat för miljön och en massa andra saker och numera tror jag faktiskt att han skulle vara en bra kung (dock lite gammal redan).

En annan opopulär åsikt: Jag tycker ibland att våra barn och ungdomar kan vara alldeles för bortskämda och att de borde få göra lite praktiskt arbete och även få kämpa lite med skolarbete utan att ställa alla möjliga krav och skylla på andra. Överhuvudtaget har folk ibland i-lands-problem.
  • Egon den stora
    AndreaBD skrev 2021-09-24 09:55:12 följande:

Nja, prins Charles var inte trevlig mot Diana, men jag försvarar honom numera för övrigt. Och det är inte populärt heller. Man ska inte gilla honom. Men han gör numera många vettiga saker, är engagerat för miljön och en massa andra saker och numera tror jag faktiskt att han skulle vara en bra kung (dock lite gammal redan).

En annan opopulär åsikt: Jag tycker ibland att våra barn och ungdomar kan vara alldeles för bortskämda och att de borde få göra lite praktiskt arbete och även få kämpa lite med skolarbete utan att ställa alla möjliga krav och skylla på andra. Överhuvudtaget har folk ibland i-lands-problem.

Man brukar ju ofta skylla på människors uppväxt för att förklara vissa beteenden.

Att vara uppväxt med extremt krävande och gammalmodiga föräldrar, samt dessutom ha krav från en hel nation om hur man ska bete sig, sedan dejtar man någon som visar sig vara ett bortskämd snorunge och tillråga på allt så pressas man av familj och tradition att gifta sig med henne, då kanske det blir så att man tar ut frustrationen på något sätt.

Din åsikt nummer två är väl inte så impopulär. Alla gnäller ju på dagens ungdom.
Svar på tråden Era impopulära åsikter