Vilken är din tro?
Som frågan lyder.
Som frågan lyder.
Är kristen eller låtsas vara kristen för att det provocerar en del kollegor/bekanta. Är egentligen ateist i smyg, men gillar inte ateister för de tror sig vara smartare än andra. Så kristen.
Ateist. Religionen får människor att bete sig mer irrationellt än vi redan gör, kostar pengar, skapar en religiös parasitklass som lever på att lova himmel och helvete beroende på om vi lyder, betalar osv., hindrar vetenskapliga framsteg, hindrar människor från att förverkliga sig själva etc.
Muslim är jag.
Finns även Agnostiker och New Age. Jag känner fler som är New Age än kristna.
Finns även Agnostiker och New Age. Jag känner fler som är New Age än kristna.
Jag är ortodox kristen.
Svensk och född in i svenska kyrkan, familjen är inte troende.
Jag älskar Jesus och så tacksam att jag hittat hem, inte alltid lätt på arbetsplats eller familjen.
Det slår mig ofta hur starkt pride-rörelsen sätter sin prägel på arbetsplatsen medan det pratas med ironi och skam om kristendom.
Sällan pratar man illa om muslimer eller judar..
Min fanns inte med i listan, så jag kunde inte rösta. Jag är satanist.
Katolik/kristen är min tro. Så fort jag avviker i livet från min religion och t.ex. blir ihop med en ateistisk man - så börjar sexuella pressen och cirkusen. Och när jag läser på familjeliv hur olika ateistiska familjer har det så blir jag spyfärdig:
www.familjeliv.se/forum/thread/81397822-sexuella-problem-i-relation
I nuläget är jag på nytt 90% katolik (glömsk med min kvälls-bön bara), och väntar just nu med sex till bröllopsnatten... Detta trots att jag är 29 år och har en 10-åring hemma på heltid. Det är aldrig försent att omvända sig till ett lyckligt, stress-fritt liv och gå in i ett system som skyddar kvinnan, och som ser till att man aldrig står ensam och knäckt (männen tjänar på systemet också). Som sagt, så fort jag går lite utanför det katolska systemet, så blir jag först kn*llad och sen iväg kastad som en trasa eller h*ra, och får självmordstankar och depression. Vad jag önskar att katolicismen var Sveriges främsta religion! <3
Sällan pratar man illa om muslimer eller judar..