Vilken är din tro?
Som frågan lyder.
Som frågan lyder.
Man är dock mer än välkommen att skriva ner sin egen livsåskådning/religion. Och om man vill, så får man gärna inkludera varför och vad som fick en att välja just den vägen. Det funkar lika fint.
Vetenskap är ingen tro och står inte i motsatsställning till religiös övertygelse.
Många framstående vetenskapsmän är samtidigt övertygat troende.
Sällan? I vilken värld lever du i om man får fråga?
Katolik/kristen är min tro. Så fort jag avviker i livet från min religion och t.ex. blir ihop med en ateistisk man - så börjar sexuella pressen och cirkusen. Och när jag läser på familjeliv hur olika ateistiska familjer har det så blir jag spyfärdig:
www.familjeliv.se/forum/thread/81397822-sexuella-problem-i-relation
I nuläget är jag på nytt 90% katolik (glömsk med min kvälls-bön bara), och väntar just nu med sex till bröllopsnatten... Detta trots att jag är 29 år och har en 10-åring hemma på heltid. Det är aldrig försent att omvända sig till ett lyckligt, stress-fritt liv och gå in i ett system som skyddar kvinnan, och som ser till att man aldrig står ensam och knäckt (männen tjänar på systemet också). Som sagt, så fort jag går lite utanför det katolska systemet, så blir jag först kn*llad och sen iväg kastad som en trasa eller h*ra, och får självmordstankar och depression. Vad jag önskar att katolicismen var Sveriges främsta religion! <3
Man är dock mer än välkommen att skriva ner sin egen livsåskådning/religion. Och om man vill, så får man gärna inkludera varför och vad som fick en att välja just den vägen. Det funkar lika fint.
Jag och sambo bestämde oss också för att vänta med sex tills vi är gifta.
Vi har haft sex innan, men nu 2 år utan och bröllopet är på intåg, det känns så fint!
Känner igen mig i vad du skriver om tidigare sexuella relationer, de har verkligen skapat en felaktig syn på min sexualitet och något jag mått dåligt över.
Ja alltså det finns såklart överallt, tänker mer utifrån hur det är på min arbetsplats.
Men överlag verkar många som inte är troende har svårt att acceptera de som är det.
Vilken är din tro då, TS?
Vilken är din tro då, TS?
Sådana människor behöver du inte lägga energi på. Fokusera på ditt eget välmående och lita på din egen väg som känns rätt för dig!