• Anonym (Vill jobba)

Jobba efter vecka 20

Nu behöver jag er hjälp.

Jag är gravid och arbetar inom vården, är ovaccinerad, är inte emot vaccin men det har liksom inte blivit av och nu när jag är gravid så vill jag inte vaccinera mig utan får ta det efter iså fall.

Saken är att jag endast har jobbat lite extra men vill gå upp i tid så jag får upp min SGI. Behovet finns men min chef vågar inte låta mig jobba efter vecka 20, jag tänker som så att om jag vill så är det väl upp till mig?

Jag har sökt som en dåre men det är ju lite luddigt och öppet för egen tolkning så tänkte att här finns det säkert någon som vet vad som gäller, och om ni kan skicka en länk där det framgår tydligt så jag kan ta en screenshot och skicka vidare :)

Förutom att jag vill få upp min SGI så kommer jag att bli tokig om jag ska gå hemma så länge, kommer inte att jobba heltid men gärna 50-75% iaf

• Svar på tråden Jobba efter vecka 20
  • Anonym (Idioti)

Jobbar inom vården men vill inte vaccinera sig. Snälla sluta på ditt jobb för allas bästa

• EpicF
    SaraL77 skrev 2021-11-20 11:21:15 följande:

EpicF jobbar som usk:a och har således ingen erfarenhet av högre studier och vikten av källhänvisning när man kommer med ett påstående. Det märks rätt tydligt att hen är lågutbildad när man läser hens extremt iq-befriade inlägg.

Det var flera är sedan jag jobbade som usk, då under studietiden.

Och nej, jag behöver inte visa källor till att jag känner och vet om folk inom vården som inte är vaccinerade.
    Drottningen1970 skrev 2021-11-20 11:20:06 följande:

Vilket påhitt

Ja, man kan önska det.
  • Anonym (Sluta)

Oerhört oansvarigt att jobba ovaccinerad inom vården.

• SaraL77
    EpicF skrev 2021-11-20 11:33:32 följande:

Det var flera är sedan jag jobbade som usk, då under studietiden.

Och nej, jag behöver inte visa källor till att jag känner och vet om folk inom vården som inte är vaccinerade.Ja, man kan önska det.

Du behöver givetvis ingenting men då får du helt enkelt köpa att vi med någorlunda vett i skallen inte värderar det du säger högre är kvalificerat skitsnack. Det som är tragiskt är att du och dina jämlikar häller vatten på varandras kvarnar vilket är direkt livsfarligt eftersom det uppenbarligen finns idioter som lyssnar på vad du har att framföra.
  • EpicF
    SaraL77 skrev 2021-11-20 11:45:26 följande:

Du behöver givetvis ingenting men då får du helt enkelt köpa att vi med någorlunda vett i skallen inte värderar det du säger högre är kvalificerat skitsnack. Det som är tragiskt är att du och dina jämlikar häller vatten på varandras kvarnar vilket är direkt livsfarligt eftersom det uppenbarligen finns idioter som lyssnar på vad du har att framföra.

Vad du tycker och tänker bryr jag mig inte ett skit om. Så det är direkt livsfarligt att promota vaccinet? Så fint att du tycker det. Är du antivaccer?

Själv är jag för vaccinet men också för att det är frivilligt. Och jag tycker att alla inom vården ska vaccinera sig. Tyvärr ser inte verkligheten ut så och det får vi bara leva med.
  • EpicF
    Anonym (Sluta) skrev 2021-11-20 11:48:40 följande:

Sådär håller hon på i varenda tråd, vet alltid bättre än alla andra och har alltid rätt oavsett ämne. Och aldrig någonsin kan hon styrka sina påstående.

Kom till mitt jobb så ska du få se hur många som inte är vaccinerade av olika anledningar.
  • Anonym (Annan usk)
    SaraL77 skrev 2021-11-20 11:21:15 följande:

EpicF jobbar som usk:a och har således ingen erfarenhet av högre studier och vikten av källhänvisning när man kommer med ett påstående. Det märks rätt tydligt att hen är lågutbildad när man läser hens extremt iq-befriade inlägg.

Ursäkta men bara för att man är sk lågutbildad är man inte dum i huvudet. Jag vet att du menar bara den här personen (eller hoppas jag) men det är inte så kul att läsa att uskor inte skulle veta vikten av källhänvisning.

Jag tycker inte man ska dra in utbildning i om folks inlägg ska anses smarta eller inte. Det är att se ner på folk. Det här är en person. Dra inte in hela gruppen uskor i det här, tack.
  • EpicF
    Anonym (Annan usk) skrev 2021-11-20 13:00:25 följande:

Ursäkta men bara för att man är sk lågutbildad är man inte dum i huvudet. Jag vet att du menar bara den här personen (eller hoppas jag) men det är inte så kul att läsa att uskor inte skulle veta vikten av källhänvisning.

Jag tycker inte man ska dra in utbildning i om folks inlägg ska anses smarta eller inte. Det är att se ner på folk. Det här är en person. Dra inte in hela gruppen uskor i det här, tack.

Jag är förövrigt inte usk, utan ssk. Men jag håller med dig att de inte är dum i huvudet bara för att man är sk lågutbildad, oavsett om man är usk eller annat.
  • SaraL77
    EpicF skrev 2021-11-20 13:09:17 följande:

Jag är förövrigt inte usk, utan ssk. Men jag håller med dig att de inte är dum i huvudet bara för att man är sk lågutbildad, oavsett om man är usk eller annat.

Det fina med Internet är att man kan vara den man alltid drömt om att vara irl men inte haft kapacitet att uppfylla.
  • EpicF
    SaraL77 skrev 2021-11-2013:21:33 följande:

Det fina med Internet är att man kan vara den man alltid drömt om att vara irl men inte haft kapacitet att uppfylla.

Mycket möjligt det. Jag hade dock kapacitet att uppfylla min dröm och har numera både mitt drömjobb och dömutbildning, nämligen sjuksköterska (spec. med master).
Svar på tråden Jobba efter vecka 20