• Anonym (Vill jobba)

Jobba efter vecka 20

Nu behöver jag er hjälp.

Jag är gravid och arbetar inom vården, är ovaccinerad, är inte emot vaccin men det har liksom inte blivit av och nu när jag är gravid så vill jag inte vaccinera mig utan får ta det efter iså fall.

Saken är att jag endast har jobbat lite extra men vill gå upp i tid så jag får upp min SGI. Behovet finns men min chef vågar inte låta mig jobba efter vecka 20, jag tänker som så att om jag vill så är det väl upp till mig?

Jag har sökt som en dåre men det är ju lite luddigt och öppet för egen tolkning så tänkte att här finns det säkert någon som vet vad som gäller, och om ni kan skicka en länk där det framgår tydligt så jag kan ta en screenshot och skicka vidare :)

Förutom att jag vill få upp min SGI så kommer jag att bli tokig om jag ska gå hemma så länge, kommer inte att jobba heltid men gärna 50-75% iaf

• Svar på tråden Jobba efter vecka 20
  • Yllop

Kanske tid att återgå till TS och hennes problem.

Har du fast tjänst eller är du vikarie/timanställd?
    Om du har en fast tjänst och arbetsgivaren inte vill att du ska jobba ska du omplaceras till ett jobb där du inte har kontakt med patienter.
    Är du vikarie eller jobbar på timmar får du bara finna dig i att AG inte vill ha dig på jobbet.

• Anonym (V)

Och jag som läst omvårdnadsprogrammet och jobbar som uska tar illa vid mig av vissas fördomar här i tråden. Alltid lika härligt att ni ser ner på oss. Må ni aldrig behöva någon hjälp från sådana som oss.

Mvh vaccinerad

• EpicF
    Anonym (V) skrev 2021-11-20 13:37:34 följande:

Och jag som läst omvårdnadsprogrammet och jobbar som uska tar illa vid mig av vissas fördomar här i tråden. Alltid lika härligt att ni ser ner på oss. Må ni aldrig behöva någon hjälp från sådana som oss.

Mvh vaccinerad

Jag hade inte klarat mitt jobb utan er, så ser absolut inte ner på er. På mitt jobb är alla usk vaccinerade. De fåtal som är ovaccinerade är faktiskt ssk och läkare.
  • Anonym (DS)
    Anonym (V) skrev 2021-11-20 13:37:34 följande:

Mvh vaccinerad

Normala människor värdesätter er insats medan små och osäkra människor försöker slå ner på allt och alla så fort det finns möjlighet.
  • Anonym (Z)
    EpicF skrev 2021-11-19 21:59:25 följande:
    Nu smittar även vaccinerade, oftast i högre grad än ovaccinerade eftersom de oftast är helt symgomfria. Sedan vet inte vi vad ts tar för säkerhetsåtgärder på fritiden eller i arbetet.
    Kan du ge källa på ditt påstående om att vaccinerade smittar i högre grad än ovaccinerad?
  • EpicF
    Anonym (Z) skrev 2021-11-20 15:28:44 följande:

Kan du ge källa på ditt påstående om att vaccinerade smittar i högre grad än ovaccinerad?

Du ta och titta ut i verkligheten istället. De smittar inte i högre grad som i att de smittar folk snabbare. Men eftersom de oftast inte har syntomer tar de längre tid för dem förstår att de kan vara smittade och då har de redan hunnit träffa många människor, varit på endel platser etc och smittan har först vidare. Som ovaccinerad så är de allra flesta (kan absolut vara folk som skiter i allt) mera obs på sina synton och då håller sig hemma med symtom.

Der blir då farligare om vaccinerade asyntomiska går omkring med smittan än om ovaccinerade med symtom gör det. Förstår du?
  • Anonym (Ssk)
    EpicF skrev 2021-11-20 15:37:59 följande:

Du ta och titta ut i verkligheten istället. De smittar inte i högre grad som i att de smittar folk snabbare. Men eftersom de oftast inte har syntomer tar de längre tid för dem förstår att de kan vara smittade och då har de redan hunnit träffa många människor, varit på endel platser etc och smittan har först vidare. Som ovaccinerad så är de allra flesta (kan absolut vara folk som skiter i allt) mera obs på sina synton och då håller sig hemma med symtom.

Der blir då farligare om vaccinerade asyntomiska går omkring med smittan än om ovaccinerade med symtom gör det. Förstår du?

Du är ju bara för rolig. Tack för att du bjuder på ett gott skratt! Och du ska vara ssk? Ja, som sagt, på Internet kan man vara vem som helst.
  • Anonym (Z)
    EpicF skrev 2021-11-20 15:37:59 följande:

Du verkar inte ha förstått min fråga, så jag tar den igen:

• EpicF
    Anonym (Ssk) skrev 2021-11-20 15:47:51 följande:

Du är ju bara för rolig. Tack för att du bjuder på ett gott skratt! Och du ska vara ssk? Ja, som sagt, på Internet kan man vara vem som helst.

Jag är legitimerad ssk med masterexamen irl. Vad är du? Jag har inget behov av att ljuga om vem jag irl. Däremot är jag privatperson på familjeliv då jag till skillnad från många andra kan skila mellan privat och yrke.
  • EpicF
    Anonym (Z) skrev 2021-11-20 16:14:35 följande:

Du verkar inte ha förstått min fråga, så jag tar den igen:

Behöver jag verkligen kopiera in det jag skrev igen? Varsågod, här kommer det igen:

Svar på tråden Jobba efter vecka 20