• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Solskensdag

Tack för alla hälsningar! Fattar inte helt det med tvillingar än, men får också vänta ett par veckor till och se hur det utvecklar sig! 

välkommen alla nya vad trevligt med fler här :) Och till de med mf, det är vi en del som tyvärr också har provat - hoppas verkligen detta är vår tur

• Rosen3
    Mangopassion skrev 2022-02-10 15:24:08 följande:

Jag har förövrigt drabbats av det här hemska gravid-illamåendet nu. Blödningarna har avtagit helt nu *pepparpeppar* och det känns lite bättre ändå nu när jag fått mer symtom, trots att jag mådde illa och spydde som en gris imorse när jag kom hem från jobbet(jobbar natt). ???? Är det bara jag som redan kan känna att det är nåt där nere i magen? Det känns som en dov mensvärk mest hela tiden. 

Åh, så jobbigt med spyan! det går säker över snart :) Jag har inga som helst symptom förutom att jag är spänd i magen, som mensvärk och sen uppblåst mage. Jag har nästan detta konstant. Men inget annat :)
  • Nejlika08

Jag hoppar in här, är i v.6 och bf är 15 oktober. Jag har haft två tidiga missfall innan så jag är beredd på att det kan bli det igen. Har ett barn som är fött 2017. Jag har mått dåligt i graviditeten hittills, humörsvängningar och illamående. Trots att det är så tidigt. Jag har mått så i mina andra graviditeter också och räknar dagarna tills det går över (för mig så har jag börjat må bra i andra trimestern). Någon annan med humörsvängningar? 

• mammamalin
    Nejlika08 skrev 2022-02-11 09:52:51 följande:

Jag hoppar in här, är i v.6 och bf är 15 oktober. Jag har haft två tidiga missfall innan så jag är beredd på att det kan bli det igen. Har ett barn som är fött 2017. Jag har mått dåligt i graviditeten hittills, humörsvängningar och illamående. Trots att det är så tidigt. Jag har mått så i mina andra graviditeter också och räknar dagarna tills det går över (för mig så har jag börjat må bra i andra trimestern). Någon annan med humörsvängningar? 

Grattis till ditt plus! :) Ja jag känner också att jag har humörsvängningar. Brukar ha himla bra tålamod med mina barn (och barnen på jobbet, är förskollärare) men känner att jag blir irriterad snabbare hahah. Får verkligen bita mig i tungan och ta några djupa andetag ibland så jag inte säger eller låter på ett sätt jag skulle ångra {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Nejlika08
    mammamalin skrev 2022-02-11 11:14:20 följande:
    Grattis till ditt plus! :) Ja jag känner också att jag har humörsvängningar. Brukar ha himla bra tålamod med mina barn (och barnen på jobbet, är förskollärare) men känner att jag blir irriterad snabbare hahah. Får verkligen bita mig i tungan och ta några djupa andetag ibland så jag inte säger eller låter på ett sätt jag skulle ångra {#emotions_dlg.djavulsk}
    Tack! Ja precis! Och om jag läser något på mobilen eller på radion som är lite rörande så börjar tårarna rinna. Händer typ fem gånger om dagen haha. Jag märker att jag har kortare tålamod med mitt barn och får ett argt tonfall men det funkar att andas djupt som du skriver. Wow, att jobba som förskollärare och vara nygravid alltså?bra jobbat. 
  • mammamalin
    Nejlika08 skrev 2022-02-11 11:20:21 följande:
    Tack! Ja precis! Och om jag läser något på mobilen eller på radion som är lite rörande så börjar tårarna rinna. Händer typ fem gånger om dagen haha. Jag märker att jag har kortare tålamod med mitt barn och får ett argt tonfall men det funkar att andas djupt som du skriver. Wow, att jobba som förskollärare och vara nygravid alltså?bra jobbat. 
    Jaa jag är också extra känslig! Vi hade fått världens plogkarm till vår uppfart häromdagen, den var sååå tung att få bort och jag stod där och grinade Tungan ute Jaa inte optimalt kanske, men bara gilla läget haha. Hela barngruppen fyller 3 år i år så det är ju en sån där ålder som kan vara lite utmanande också ;) 
  • Go o gla

Tiden går sååå långsamt. Bokat om mitt samtal m husläkaren till den 16e, därefter får jag ?lov? att boka besök m BM. 
    Då jag känner mej lite rastlös har jag bokat in 2 privata UL, i 8e resp 13e veckan. Så har man ett delmål att se fram emot. Nackdelen med att testa übertidigt antar jag. 

Ang. humörsvängningar så har jag ett ganska stabilt humör än så länge men kan lätt gå från ett fromt lamm till kamikaze på 0.0. Oskyldig

• Solskensdag
    Go o gla skrev 2022-02-11 13:27:17 följande:

Tiden går sååå långsamt. Bokat om mitt samtal m husläkaren till den 16e, därefter får jag ?lov? att boka besök m BM. 
    Då jag känner mej lite rastlös har jag bokat in 2 privata UL, i 8e resp 13e veckan. Så har man ett delmål att se fram emot. Nackdelen med att testa übertidigt antar jag. 

Ang. humörsvängningar så har jag ett ganska stabilt humör än så länge men kan lätt gå från ett fromt lamm till kamikaze på 0.0. Oskyldig

Hahaha från Lamm till kamikaze. Väldigt bra beskrivit XD Mammamalin är sjukt imponerad över att du klarar vara förskolelärare! Jag har som tur inte så mycket humör men är såååå trött, har lagt mig kl 20 senaste dagarna haha, och sen blir jag lite grinig av att ha ont / må illa etc konstant haha! Men annars ok, kan som tur jobba hemifrån så det är inte så många att vara arga på utöver hunden och mannen och de är ganska försiktiga
Svar på tråden BF oktober 2022