• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Mangal
    Solskensdag skrev 2022-02-10 11:07:29 följande:

Å jag var till VUL idag och det var värt pengarna - fick se inte bara ett, men två hjärtan! Lite i chock, men också väldigt magiskt :) är lite mer lugn och glad nu, även om jag också vet det fortfarande är osäkert ett par veckor till :)

Men WOW stort grattis! Vad underbart att du fått se att det fanns liv där inne. Hjärta
  • Go o gla

Å jag var till VUL idag och det var värt pengarna - fick se inte bara ett, men två hjärtan! Lite i chock, men också väldigt magiskt :) är lite mer lugn och glad nu, även om jag också vet det fortfarande är osäkert ett par veckor till :)

Wohooo!! Stort grattis!! 
  • Mangopassion

Kan inte citera via telefonen men måste bara skriva ett stort grattis till tvillingar! Vad häftigt

• Mangopassion

Jag har förövrigt drabbats av det här hemska gravid-illamåendet nu. Blödningarna har avtagit helt nu *pepparpeppar* och det känns lite bättre ändå nu när jag fått mer symtom, trots att jag mådde illa och spydde som en gris imorse när jag kom hem från jobbet(jobbar natt). ???? Är det bara jag som redan kan känna att det är nåt där nere i magen? Det känns som en dov mensvärk mest hela tiden. 

• Go o gla
    Mangopassion skrev 2022-02-10 15:24:08 följande:

Jag har förövrigt drabbats av det här hemska gravid-illamåendet nu. Blödningarna har avtagit helt nu *pepparpeppar* och det känns lite bättre ändå nu när jag fått mer symtom, trots att jag mådde illa och spydde som en gris imorse när jag kom hem från jobbet(jobbar natt). ???? Är det bara jag som redan kan känna att det är nåt där nere i magen? Det känns som en dov mensvärk mest hela tiden. 

hoppas blödningarna håller sej borta, oavsett om ofarliga så är det kanske inte särskilt roande.
    jag har haft mol sen några dagar efter ägglossningen, varför jag testade tidig och det håller i sej än. 

• Sellcarro

Hej!

Hoppar gärna in här oxå :) har följt tråden ett tag och ville avvakta att gå med då jag har haft några missfall innan! Men hoppas på 4:e gången gilt :) har BF den 7/10 är i v.6 5+6 :) Skulle till BM på cellprov och inskrivning imorgon men åkte på corona för 2 dagar sedan så fick skjuta upp det till veckan. Har även ett tidigt ultraljud om 2v veckor då jag fick partiell mole i första graviditeten som upptäcktes i v.14. Men håller tummarna :)

• samejentan

Men gud va roligt! Stort grattis SkrattandeHjärta
  • samejentan
    Mangopassion skrev 2022-02-10 15:24:08 följande:

Åh va skönt för dig att det känns bättre  

Förutom att jag har känningar i korsrygg/längdrygg från mitt på dagen tills jag lägger mig så fick jag idag som en mer "skavande" känsla (som jag har haft innan) som att det växer där inne, som gick över till molande och så pendlade det, helt plötsligt blev brötvårtorna super känsliga igen (men det har gått till sig nu) och det kändes liksom ner mot blygdbenet. Kändes som att livmodern ba Nuuuuuu ska vi vääääxaaaaa, men det har lugnat sig nu Illamåendet kommer och går under dagen, väntar jag för länge med att äta blir det värre och när jag väl ska äta så växer det mesta i munnen på mig haha

• Sandig

Hej, ny här på familjeliv nu när jag är gravid för första gången. Toppen med ett forum som detta! Jag är i v.6(5+0), plussade i lördags. Lite av en chock!
    Jag bor i Lund och håller på med min examensuppsats och är lite rädd över att inte få jobb. Ser dock väldigt mycket fram emot denna tiden som gravid :). Någon annan här som finns nere i Skåne?
    /Sandra

• Krusbärskompott

Hoppar in här också efter att ha följt ett tag.
    6+2 idag, BF 4/10.

Jag har en flicka född 18, som tog lång tid att få till. Sedan hon kom har jag haft tre tidiga MF så håller tummar och tår för att detta pyre är friskt och stannar kvar.

Svar på tråden BF oktober 2022