Mandyyy skrev 2022-02-12 15:39:49 följande:
Är i vecka 6 och fick idag lite rosa blod på toapappret. Har inte direkt haft några symptom ännu. Mer än mer kissnödig.
Känns som det är ett missfall på g här.
:(
Hoppas ni andra mår bra!
Hej Mandyyy! Välkommen till FL. Jag förstår precis vad du går igenom. Vet inte hur mycket du har läst i den här tråden men jag har också, precis som du, haft rosa blödningar tidigt i graviditeten. Det kom bara nån gång nu och då under ca 4 dagars tid och de ökade aldrig i intensitet. Någon vecka efter blödningarna bokade jag in ett tidigt ultraljud för att se om det fanns någonting kvar där inne och det fanns det! "Bebisen" levde. Jag tog kanske för många graviditetstest under och efter blödningarna och för mig ökade hcg koncentrationen som den skulle. Sen för några dagar sedan fick jag en till blödning, dock lite mer än rosa men den varade bara i ca 1 dag, och den var inte så "stor" att det skulle kunna vara hela paketet där inne som kom ut, och jag hade aldrig särskilt ont heller. Jag blev ändå SÅ orolig. Men bara någon dag efter så kom graviditetsillamåendet. Även fast det inte är så roligt att må illa så har det ändå lugnat mig. Jag försöker att lita på kroppen och att den gör det den ska.
Jag kan även tillägga att jag inte heller haft speciellt många symtom i början av graviditeten. Har haft lite känsliga bröstvårtor men i övrigt mått som vanligt. Sen jobbar jag natt så jag är jämt trött så det är svårt att veta vad som är vad xD Mitt illamående kom inte förrän i slutet av v7 så du har ju några dagar kvar dit :) Men det är inte alla som mår illa heller!
Hade jag varit du hade jag bokat in ett tidigt privat ultraljud bara för att få svar på vad som händer där inne. Önskar dig all lycka till!