• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Mangal
    Go o gla skrev 2022-02-11 13:27:17 följande:

Tiden går sååå långsamt. Bokat om mitt samtal m husläkaren till den 16e, därefter får jag ?lov? att boka besök m BM. 
    Då jag känner mej lite rastlös har jag bokat in 2 privata UL, i 8e resp 13e veckan. Så har man ett delmål att se fram emot. Nackdelen med att testa übertidigt antar jag. 

Ang. humörsvängningar så har jag ett ganska stabilt humör än så länge men kan lätt gå från ett fromt lamm till kamikaze på 0.0. Oskyldig

Det är alltid bra att ha delmål, tiden kanske går fortare då. Eller inte haha!
    Känns som jag redan varit gravid en evighet men ändå var det knappt två veckor sedan jag plussade.
  • mammamalin
    Solskensdag skrev 2022-02-11 15:58:06 följande:
    Hahaha från Lamm till kamikaze. Väldigt bra beskrivit XD Mammamalin är sjukt imponerad över att du klarar vara förskolelärare! Jag har som tur inte så mycket humör men är såååå trött, har lagt mig kl 20 senaste dagarna haha, och sen blir jag lite grinig av att ha ont / må illa etc konstant haha! Men annars ok, kan som tur jobba hemifrån så det är inte så många att vara arga på utöver hunden och mannen och de är ganska försiktiga
    Åhh känner igen tröttheten! Är annars världens nattuggla men lagt mig innan 22 hela veckan, det är snortidigt för att vara mig Guld i mun Skönt att hunden och mannen inte utgör några större irritationsobjekt haha
  • Mangal
    mammamalin skrev 2022-02-11 18:56:32 följande:
    Åhh känner igen tröttheten! Är annars världens nattuggla men lagt mig innan 22 hela veckan, det är snortidigt för att vara mig Guld i mun Skönt att hunden och mannen inte utgör några större irritationsobjekt haha
    Japp tröttheten är ju extrem här med!
    Somnar precis som du väldigt tidigt om kvällarna. Flera ggr i veckan somnar jag på soffan och tar en powernap fastän barnen springer runt och leker och väsnas här hemma. Jag är väldigt känslig för ljud i vanliga fall och kan inte somna om det är ljud runtomkring men nu kan jag minsann somna även om det är krig utanför dörren. Drömmer
  • johannalainen

Hej. Plussade igår, känns overkligtTyst Inga tydliga symptom,så vågar inte riktigt tro att det går vägen. Skulle bli bebis i slutet av oktober om det går. Blir en sladdis,har 2 från förut. 

• samejentan
    Nejlika08 skrev 2022-02-11 09:52:51 följande:

Jag hoppar in här, är i v.6 och bf är 15 oktober. Jag har haft två tidiga missfall innan så jag är beredd på att det kan bli det igen. Har ett barn som är fött 2017. Jag har mått dåligt i graviditeten hittills, humörsvängningar och illamående. Trots att det är så tidigt. Jag har mått så i mina andra graviditeter också och räknar dagarna tills det går över (för mig så har jag börjat må bra i andra trimestern). Någon annan med humörsvängningar? 

Välkommen och grattis till plusset Jag har själv två tidiga missfall i bagage och ett barn född -17, håller tummarna för oss båda! Imorgon går jag in i 7+0 så har kommit lite längre än den tiden jag fick missfall sist. Har du pratat med BM om att få göra ett tidigt ultraljud?  

Jag har lite humörsväningar ja, blir lättare irriterad och gråter för helt orimliga saker. Häromdagen tog min sambo upp min favoritserie som inte finns på Netflix längre och jag började gråta direkt, haha. 

• Nejlika08

Till samejäntan: tack! Ok, då låter det som om vi har samma situation, hoppas att det går vägen för oss båda! Jag har ett privat ultraljud inbokat i v.9. Nu är jag i v.6. Vill inte höra av mig till Mvc ännu för jag vill inte jinxa något. Förra gångerna jag har fått missfall så har jag haft kontakt med Mvc och hunnit göra blodprov och gå på första kontroll och sen har det blivit så himla snopet när det ändå har blivit missfall. Vill inte råka ut för det igen. Dom har varit så beklagande och det är bara jobbigt. Ja, känner igen det där med gråtmildheten :) Jag är så trött också, somnade 20.00 igår! 

• Mangal
    Nejlika08 skrev 2022-02-12 09:25:27 följande:

Till samejäntan: tack! Ok, då låter det som om vi har samma situation, hoppas att det går vägen för oss båda! Jag har ett privat ultraljud inbokat i v.9. Nu är jag i v.6. Vill inte höra av mig till Mvc ännu för jag vill inte jinxa något. Förra gångerna jag har fått missfall så har jag haft kontakt med Mvc och hunnit göra blodprov och gå på första kontroll och sen har det blivit så himla snopet när det ändå har blivit missfall. Vill inte råka ut för det igen. Dom har varit så beklagande och det är bara jobbigt. Ja, känner igen det där med gråtmildheten :) Jag är så trött också, somnade 20.00 igår! 

Grattis till ditt plus Glad
    Förstår att du inte vill kontakta MVC än. Jag har också två tidiga missfall I bagaget och vid första så hann jag ringa mvc och två dagar senare var missfallet ett faktum. Tänker att man ändå inte gör något särskilt på mvc såhär tidigt så det kan lika gärna vänta.
  • Swe91

Jag är i V5 och ska födda i oktober :) känns overkligt. Även jag är sååååå extremt trött. När går det över tro? Det är mitt första barn. 

• Nejlika08

Mangal: ja precis, vad ska dom göra så här tidigt ändå? Det känns bättre för mig att skriva av mig i en sån här tråd där alla är i samma sits än att prata med Mvc och starta igång något som ändå inte blir av. Tiden går lååångsamt fram till första ultraljudet.. 

Svar på tråden BF oktober 2022