• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Mangal
    Nejlika08 skrev 2022-02-12 13:01:29 följande:

Mangal: ja precis, vad ska dom göra så här tidigt ändå? Det känns bättre för mig att skriva av mig i en sån här tråd där alla är i samma sits än att prata med Mvc och starta igång något som ändå inte blir av. Tiden går lååångsamt fram till första ultraljudet.. 

Jag tänker precis likadant :D bättre att utbyta ord med personer som faktiskt kan relatera.
    Ja guuud tiden står ju helt still??
  • Krusbärskompott
    Nejlika08 skrev 2022-02-12 09:25:27 följande:

Till samejäntan: tack! Ok, då låter det som om vi har samma situation, hoppas att det går vägen för oss båda! Jag har ett privat ultraljud inbokat i v.9. Nu är jag i v.6. Vill inte höra av mig till Mvc ännu för jag vill inte jinxa något. Förra gångerna jag har fått missfall så har jag haft kontakt med Mvc och hunnit göra blodprov och gå på första kontroll och sen har det blivit så himla snopet när det ändå har blivit missfall. Vill inte råka ut för det igen. Dom har varit så beklagande och det är bara jobbigt. Ja, känner igen det där med gråtmildheten :) Jag är så trött också, somnade 20.00 igår! 

Tänker precis samma som du!

Har bokat ett VUL 8+0 och tänker inte skriva in mig förrän efter jag har sett att det är något som lever där inne.
    Jag vet redan att jag ska äta folsyra och inte dricka vin liksom?

Jag är också megatrött, har dessutom toppat med Covid så just nu vet jag inte vad som är vad men jag vill bara sova hela tiden.
  • Nejlika08
    Krusbärskompott skrev 2022-02-12 13:12:10 följande:
    Tänker precis samma som du!

Har bokat ett VUL 8+0 och tänker inte skriva in mig förrän efter jag har sett att det är något som lever där inne.
    Jag vet redan att jag ska äta folsyra och inte dricka vin liksom?

Jag är också megatrött, har dessutom toppat med Covid så just nu vet jag inte vad som är vad men jag vill bara sova hela tiden.
    Åh gud vad jobbigt, jag fick faktiskt också coviden för en vecka sedan, det har varit en tuff vecka alltså?men nu när jag är friskare så är tröttheten kvar och det pendlande humöret. Hoppas att du tillfrisknar snart. 
  • MammaMys

Hej
    Bf 17 oktober. Skräckblandad förtjusning. 
    Försöker registrera min graviditet på FL sida men hittar inte var jag gör det? 

• Äppelskrott

Jag hoppar väl in här. Känns lite overkligt, tog ett graviditetstest i förrgår, morgonurin och det var blankt. Idag tog jag ett gravditetstest (RFSU) runt 13-tiden och fick positivt inom någon minut. Trodde faktiskt jag hade ägglossning nu i måndags då jag har haft en blinkande gubbe på CB-test i flera dagar (sådan som blir fast när man kommer ha ägglossning inom 12-24h). Men det är ju inte möjligt att få positivt graviditetstest efter bara några dagar... Så jag måste ju ha haft ägglossning mycket tidigare, haha!

Enligt sista mensens första dag så har jag BF Oktober 19. 

• Mandyyy

Är i vecka 6 och fick idag lite rosa blod på toapappret.  Har inte direkt haft några symptom ännu. Mer än mer kissnödig. 

Känns som det är ett missfall på g här. 
    :( 
    Hoppas ni andra mår bra! 

• Sellcarro

Har oxå bokat in ett vul i 7+5, men får ett tidigt pga min första graviditet var en partiell mole, ägget blev befruktad med två spermier och delade inte på sig som vanligt, upptäcktes i v.14 men hade avstannat i v.8. Men bokade ändå in mig på ett besök hos BM pga skulle ändå dit och ta cellprov. Men åkte på corona i onsdags :/ så fick skjuta fram det en vecka. Hade tänkt vänta tills efter VUL den 23/2 för att inte jinxa något men känner mig positiv för denna graviditet då jag plussade starkare än mina andra två missfall mellan första och denna graviditet! 

• Sellcarro
    Mandyyy skrev 2022-02-12 15:39:49 följande:

Är i vecka 6 och fick idag lite rosa blod på toapappret.  Har inte direkt haft några symptom ännu. Mer än mer kissnödig. 

Hoppas ni andra mår bra! 

Är det bara lite och inte gör ont så ska det vara lugnt. Har inte haft några märkbara symptom för ens för några dagar sedan och gick precis in i vecka 7. Så försök hålla hoppet uppe <3
  • Rosen3
    Swe91 skrev 2022-02-12 11:57:31 följande:

Jag är i V5 och ska födda i oktober :) känns overkligt. Även jag är sååååå extremt trött. När går det över tro? Det är mitt första barn. 

Grattis! :) Då är vi typ samma, är oxå i vecka 5 (om man räknar från förra mensen). Är första barnet för min del med! Hur gammal är du?

Har du andra symtom är trötthet? Jag är inte så fasligt trött ännu, enda symtom är spänning i magen som mensvärk då och då samt lite spänningar i brösten ibland :)
  • mammamalin
    Mandyyy skrev 2022-02-12 15:39:49 följande:

Hoppas ni andra mår bra! 

Håller tummarna för att det inte är någon fara!! Hjärta
Svar på tråden BF oktober 2022