• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • samejentan
    Nejlika08 skrev 2022-02-12 09:25:27 följande:

Till samejäntan: tack! Ok, då låter det som om vi har samma situation, hoppas att det går vägen för oss båda! Jag har ett privat ultraljud inbokat i v.9. Nu är jag i v.6. Vill inte höra av mig till Mvc ännu för jag vill inte jinxa något. Förra gångerna jag har fått missfall så har jag haft kontakt med Mvc och hunnit göra blodprov och gå på första kontroll och sen har det blivit så himla snopet när det ändå har blivit missfall. Vill inte råka ut för det igen. Dom har varit så beklagande och det är bara jobbigt. Ja, känner igen det där med gråtmildheten :) Jag är så trött också, somnade 20.00 igår! 

Känner samma sak, jag har fått avboka tidigt samtal båda gångerna. Nu har jag varit på ul i tisdags som visade ett pickande hjärta och då bokade hon in mig den 22a och den 9e mars har jag ultraljud igen så får vi se vad som sker då Förstår att det blev snopet, måste ha varit jätte jobbigt, beklagar verkligen Men denna gången hoppas jag det går vägen för oss båda

• samejentan
    Mandyyy skrev 2022-02-12 15:39:49 följande:

Är i vecka 6 och fick idag lite rosa blod på toapappret.  Har inte direkt haft några symptom ännu. Mer än mer kissnödig. 

Känns som det är ett missfall på g här. 
    :( 
    Hoppas ni andra mår bra! 

håller verkligen tummarna att det inte är ett MF, blod är ju ändå normalt så behöver inte vara det, håller tummarna för dig Hjärta
  • samejentan
    Sellcarro skrev 2022-02-12 16:16:58 följande:

Har oxå bokat in ett vul i 7+5, men får ett tidigt pga min första graviditet var en partiell mole, ägget blev befruktad med två spermier och delade inte på sig som vanligt, upptäcktes i v.14 men hade avstannat i v.8. Men bokade ändå in mig på ett besök hos BM pga skulle ändå dit och ta cellprov. Men åkte på corona i onsdags :/ så fick skjuta fram det en vecka. Hade tänkt vänta tills efter VUL den 23/2 för att inte jinxa något men känner mig positiv för denna graviditet då jag plussade starkare än mina andra två missfall mellan första och denna graviditet! 

Jag bokade inte heller in med BM fören jag hade varit på tidigt ultraljud, det var jag i tisdags i 6+2 och såg en liten filur i rätt storlek och ett pickande hjärta. Ska på nytt den 9 mars, känns som en evighet dit. 

Kul att du känner dig positiv inför denna grav, att man kan se tillbaka och jämföra ändå för jag känner samma sak. Första plussade jag jätte svagt, andra plussade jag inte vid BIM och hade en liten liten mens, plussade två veckor senare. Men denna gången plussa jag ganska starkt direkt vid v4+ sen blev de andra starkare

• Mandyyy
    Sellcarro skrev 2022-02-12 16:18:19 följande:
    Är det bara lite och inte gör ont så ska det vara lugnt. Har inte haft några märkbara symptom för ens för några dagar sedan och gick precis in i vecka 7. Så försök hålla hoppet uppe <3
    Tack fina!
    Ja det har bara varit lite lite. Jag har inga kramper eller så ännu.
    Jag hoppas att den lilla vill stanna. 
  • Mandyyy
    samejentan skrev 2022-02-12 17:08:26 följande:
    håller verkligen tummarna att det inte är ett MF, blod är ju ändå normalt så behöver inte vara det, håller tummarna för dig Hjärta
    Tack snälla! ????
  • Mandyyy
    Mandyyy skrev 2022-02-12 17:51:47 följande:
    Tack snälla! ????
    Det skulle vara ett hjärta inte frågetecken. 
  • Mangal
    Mandyyy skrev 2022-02-12 15:39:49 följande:

Är i vecka 6 och fick idag lite rosa blod på toapappret.  Har inte direkt haft några symptom ännu. Mer än mer kissnödig. 

Känns som det är ett missfall på g här. 
    :( 
    Hoppas ni andra mår bra! 

Blödning behöver ju inte alltid betyda MF. Speciellt inte om blödningarna inte ökat i styrka. Håller tummarna att det går vägen för dig.
  • Go o gla

Mandyyy : Håller tummar det inte är något tokigt utan endast vanlig blödning!

Här håller jag tummar för att nattens och morgonens symptom är tillfälliga. Molandet kommer ju och går i varierande som vanlig ordning, och springer och kissar titt som tätt. Men i natt kom dovt illamående och, vilket håller i sej än, ryggont som påminner om foglossning. Vill inte ha foglossning än! Hade hemska problem med det i förra graviditeten och vet det kan bli värre nästföljande men... redan nu!? No plis!! 

Skall leta fram min värmekudde sen och hoppas det lindrar lite åtminstone. 

• mammamalin
    Go o gla skrev 2022-02-13 09:25:57 följande:

Mandyyy : Håller tummar det inte är något tokigt utan endast vanlig blödning!

Här håller jag tummar för att nattens och morgonens symptom är tillfälliga. Molandet kommer ju och går i varierande som vanlig ordning, och springer och kissar titt som tätt. Men i natt kom dovt illamående och, vilket håller i sej än, ryggont som påminner om foglossning. Vill inte ha foglossning än! Hade hemska problem med det i förra graviditeten och vet det kan bli värre nästföljande men... redan nu!? No plis!! 

Skall leta fram min värmekudde sen och hoppas det lindrar lite åtminstone. 

För att lugna lite så hade jag heeeeemsk foglossning min första graviditet, hade svårt att röra mig alls. Blev gravid igen när första barnet var 9 månader och hade inte i närheten av lika mkt problem Skrattande men denna gång känner jag precis som du av det redan, vi får hålla tummarna för att det inte eskalerar Katt
  • Mandyyy
    Mangal skrev 2022-02-13 07:48:31 följande:
    Blödning behöver ju inte alltid betyda MF. Speciellt inte om blödningarna inte ökat i styrka. Håller tummarna att det går vägen för dig.
    Tack för dina ord! Inte ökat ännu. Utan fortfarande lite rosa när jag torkar mig, då och då.

Tack! Jag hoppas verkligen att det inte är mf. 
Svar på tråden BF oktober 2022