• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Cylinda
    Cylinda skrev 2022-02-14 19:51:09 följande:

Hej alla,

hoppar in här efter att ha följt tråden en tid. Vågade inte först och ville avvakta med att joina, men känner nu what the hack ????.

Är i v7(v6+5) idag och mår skit. Inte så mycket fysiskt, förutom den hemska tröttheten, utan psykiskt. Är otroligt nedstämd och har 0 tålamod. Så hemsk symptom verkligen. 

Jag har en son född -19 och ett MA i somras i bagaget. Hoppas hoppas hoppas denna grav går vägen ????????. Har VUL om en vecka. 

Kul att ha lite virtuellt sällskap ????. 

Så härligt med massa konstiga autocorrect och emojis som inte syns Glad. Men ni hängde med, hoppas jag. 
  • Mangopassion

Hej igen! Är det någon fler här inne som får "mensvärkskramper"? Är i v.8. Det gör så ont att jag behöver ta Alvedon och helst en kylklamp mot magen också. Sen kan det vara lugnt i någon/några dagar och sen börjar det igen. 

• Rosen3
    Mangopassion skrev 2022-02-14 20:01:41 följande:

Hej igen! Är det någon fler här inne som får "mensvärkskramper"? Är i v.8. Det gör så ont att jag behöver ta Alvedon och helst en kylklamp mot magen också. Sen kan det vara lugnt i någon/några dagar och sen börjar det igen. 

Samma här mig! Vaknade inatt av att jag hade jätteont igen, trodde jag skulle få MF men inget blod. Tog ingen Alvedon utan väntade ut det, höll i i ca 10 min. Är i v. 6 :) Händer då och då och mest på natten :)
  • Lovisaa86

Hur många har sett ett hjärta slå och i vilken vecka är ni?

är det möjligt att man Inte ser ett hjärta slå i vecka 5+5, kanske för tidigt?

• Nejlika08

Cylinda: grattis till plusset! Jag mår precis som du, skit. Åkte på coviden också för en vecka sedan och är fortfarande sjuk. Så förutom otrolig trötthet, humörsvängningar, illamående på morgonen så är jag hostig, snuvig och har noll lukt eller smaksinne. Kanske tur med luktsinnet dock? Förra gången jag var gravid så mådde jag sååå illa av lukter i början. Tex bacon, stekt smör i stekpannan, disktrasan, kaffe urk! Jag har också haft missfall innan, tidigt. Går in i v.7 på fredag och det var i v.7 jag fick missfall innan. Men det är bara att ta det dag för dag. Håller tummarna för alla i den här tråden! Idag så ska jag bara vara sjuk och ta det superlugnt och kolla på Ett fall för Vera på Svtplay haha. 

• mammamalin
    Lovisaa86 skrev 2022-02-15 07:38:39 följande:

Hur många har sett ett hjärta slå och i vilken vecka är ni?

är det möjligt att man Inte ser ett hjärta slå i vecka 5+5, kanske för tidigt?

Jag såg i vecka 6+4. 5+5 är väl absolut på gränsen för att se något tror jag!
  • Rebeccaengen

Kan inte citera men jag var på vul igår 6+4. Då sa barnmorskan till mig att hjärtat börjar slå vid 6+0/6+1 någonstans så det var gränsfall för mig ifall jag kanske hade äl senare än jag trodde eller dylikt. Nu såg vi ett tickande hjärtat men som sagt jag var 6+4. Är du säker på när du hade ÄL?

• Lovisaa86
    Rebeccaengen skrev 2022-02-15 11:02:37 följande:

Kan inte citera men jag var på vul igår 6+4. Då sa barnmorskan till mig att hjärtat börjar slå vid 6+0/6+1 någonstans så det var gränsfall för mig ifall jag kanske hade äl senare än jag trodde eller dylikt. Nu såg vi ett tickande hjärtat men som sagt jag var 6+4. Är du säker på när du hade ÄL?

Hej. Ja, jag är säker på ägglossning +- en dag. 

tack för era svar. 

• Solskensdag
    Lovisaa86 skrev 2022-02-15 11:18:23 följande:

Hej. Ja, jag är säker på ägglossning +- en dag. 

tack för era svar. 

Att de inte ens ger dig  beskedet ?vi kan inte så något nu men kom tillbaka om 7 dagar? låter som så otroligt hemsk hantering. Eller ju kanske de gjorde det men lät inte så på dig? Hoppas verkligen allt är helt ok och låter ju tyvärr som väldigt slarvig hantering från kliniken iaf!
  • Miisery

Hej.

Är också en av dom som följt tråden utan att våga skriva.
    Jag plussade för några veckor sedan och allt är ju fortfarande så färskt. (v6)
    Knappt man tror på det eller ens vågar föreställa sig!

Läser om många här som gör vul ganska tidigt. Är det vanligt?
    Är det något som ni får bekosta själva då eftersom det görs så tidigt?
    Jag har aldrig varit gravid förut (om man bortser från tidigt missfall i oktober)
    så jag har ingen koll på dessa turer till barnmorska.
    Jag har inbokat besök först i vecka 8, men vad jag förstod det som så är det bara samtal och inskrivning vid detta besök.

Svar på tråden BF oktober 2022