• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Lovisaa86
    Solskensdag skrev 2022-02-15 11:57:42 följande:
    Att de inte ens ger dig  beskedet ?vi kan inte så något nu men kom tillbaka om 7 dagar? låter som så otroligt hemsk hantering. Eller ju kanske de gjorde det men lät inte så på dig? Hoppas verkligen allt är helt ok och låter ju tyvärr som väldigt slarvig hantering från kliniken iaf!

Tycker inte det var så bra hanterat. Dels så är det ju inte alltid man ser ett hjärta slå i vecka 5+5. Men även så kommenterade dom embryot, att det var för stort, nästan 7 mm. och så drog dom slutsats om abort och undrade vart jag ville göra det (jag bor i Karlskrona). jag var i Lund då jag opererades där i somras för utomkvedshavandeskap som hamnade i livmodershörnan så därav tidigt ultraljud. 

läkaren skickade med en remiss om en abort tom som jag skulle ta med mig till akuten i Karlskrona. 
    har försökt att googla hur stora embryon är i vecka 6 men verkar som det är väldigt olika men att 7 mm inte är avvikande. har även googlat om när hjärtat slår och står överallt att man i vecka 6 kan ha svårt att se och ska vänta en vecka. 

• majarg

Hakar på här :) 

Bf 15 Oktober om allt går som planerat. första barnet Glad
    är alltså i v 6 nu och har inskrivning nästa vecka. 

är det fler som har/haft att illamående pendlar? haft dagar där jag mått så illa och sen nästa dag knappt någonting. 

jag har inte förstått än att jag är gravid, är fortfarande beredd att min mens ska komma när som helst pga mensvärken. 

• Sellcarro
    Miisery skrev 2022-02-15 12:22:40 följande:

Hej.

Är också en av dom som följt tråden utan att våga skriva.
    Jag plussade för några veckor sedan och allt är ju fortfarande så färskt. (v6)
    Knappt man tror på det eller ens vågar föreställa sig!

Läser om många här som gör vul ganska tidigt. Är det vanligt?
    Är det något som ni får bekosta själva då eftersom det görs så tidigt?
    Jag har aldrig varit gravid förut (om man bortser från tidigt missfall i oktober)
    så jag har ingen koll på dessa turer till barnmorska.
    Jag har inbokat besök först i vecka 8, men vad jag förstod det som så är det bara samtal och inskrivning vid detta besök.

Många av oss får betala för VUL jag får det tidigt pga en partiell mole i min första graviditet, så därför vill gyn kolla på ett tidigt vul så det inte händer igen för det tog inte för ens v.14 jag fick mitt MA. Många gör tidigt för att man är orolig och vill veta hur graviditeten går :)
  • Miisery
    majarg skrev 2022-02-15 14:27:38 följande:

är det fler som har/haft att illamående pendlar? haft dagar där jag mått så illa och sen nästa dag knappt någonting. 

jag har inte förstått än att jag är gravid, är fortfarande beredd att min mens ska komma när som helst pga mensvärken. 

Då är vi exakt lika långt gånget. I alla fall enligt appen jag skrev in allt i. Också första barnet här och supernervöst!
    Mitt illamående började idag måste jag säga, med en käftsmäll imorse. Avskyr att må illa så hanterar det inte särskilt bra.. Ska till affären senare och köpa hem kex och rån för att ta direkt imorgonbitti och hoppas jag slipper.

Ps. Har inte heller fattat det :P
  • majarg
    Miisery skrev 2022-02-15 15:05:29 följande:
    Då är vi exakt lika långt gånget. I alla fall enligt appen jag skrev in allt i. Också första barnet här och supernervöst!
    Mitt illamående började idag måste jag säga, med en käftsmäll imorse. Avskyr att må illa så hanterar det inte särskilt bra.. Ska till affären senare och köpa hem kex och rån för att ta direkt imorgonbitti och hoppas jag slipper.

Ps. Har inte heller fattat det :P

åh va kul Solig att vi är lika långt gånget, inte illamåendet haha. 

samma här, verkligen värsta som finns. ja kex och knäckebröd utan någonting på tycker jag fungerar bra, sen är iof knäckebröd typ det enda jag kan tänka mig och äta när jag funderar på vad jag vill äta.. 

hur mår du annars? Har du också en del känningar i magen? 

• Miisery
    majarg skrev 2022-02-15 16:02:50 följande:

åh va kul Solig att vi är lika långt gånget, inte illamåendet haha. 

samma här, verkligen värsta som finns. ja kex och knäckebröd utan någonting på tycker jag fungerar bra, sen är iof knäckebröd typ det enda jag kan tänka mig och äta när jag funderar på vad jag vill äta.. 

hur mår du annars? Har du också en del känningar i magen? 

Ja, spännande {#emotions_dlg.flower}

Jaså knäckebröd är allt som lockar? Vad har du som pålägg? Oskyldig

Jag mår väl okej, fruktansvärt trött vissa dagar och har ingen större lust för något. Spänningar i brösten och sover lite oroligt. Känner inte jätte mkt i magen faktiskt. Emellanåt känns det lite som mensvärk eller något åt det hållet iaf men mest varit trötthet. Vad är dina symptom?
  • majarg
    Miisery skrev 2022-02-15 16:22:44 följande:
    Ja, spännande {#emotions_dlg.flower}

Jaså knäckebröd är allt som lockar? Vad har du som pålägg? Oskyldig

Jag mår väl okej, fruktansvärt trött vissa dagar och har ingen större lust för något. Spänningar i brösten och sover lite oroligt. Känner inte jätte mkt i magen faktiskt. Emellanåt känns det lite som mensvärk eller något åt det hållet iaf men mest varit trötthet. Vad är dina symptom?

jag vill bara äta det som det är Foten i munnen har liksom i vanliga fall stor aptit och älskar mat. Nu så fort jag tänker på olika rätter så känner jag bara ?blä? typ. inga problem när jag väl äter dock haha. 

okej :) skönt att det iaf känns okej. Hoppas illamåendet håller sig i schack för din del också. 

för mig var det tröttheten förra veckan som var helt sjuk, behövde sova mellan möten osv. Sen extremt svullen i magen (detta har börjat lägga sig nu), ömma bröst inte mer än vid mens dock. illamåendet.. men mår bra, försöker typ mer förstå o vänja mig med allt som händer i kroppen

• Rosen3
    majarg skrev 2022-02-15 14:27:38 följande:

Grattis! Är själv i samma vecka (första barnet) och har BF 17 oktober :) 
    Har med inskrivning nästa vecka. Har lite värk då och då på nätterna som mensvärk. Lite illamående på natten ibland, öm i brösten men annars mår jag bra. 

Kan inte heller förstå att man är gravid. 

• majarg
    Rosen3 skrev 2022-02-16 08:46:28 följande:

Grattis! Är själv i samma vecka (första barnet) och har BF 17 oktober :) 
    Har med inskrivning nästa vecka. Har lite värk då och då på nätterna som mensvärk. Lite illamående på natten ibland, öm i brösten men annars mår jag bra. 

Kan inte heller förstå att man är gravid. 

Åh stort gratis Solig

neej alltså det är så svårt och förstå. Som idag mår jag bra, öm i brösten, hade lite illamående imorse men inget märkvärdigt och då kommer tankarna ?jag kanske inte är
    gravid egentligen?

är det första barnet? hur gammal är det?
  • Kallamakka

Hej allesammans 

Har följt er lite på håll. Så många det är som ska ha barn i oktober, skoj!

Själv är jag också gravid. Idag vecka 6+6 tror jag. Är gravid efter min fjärde IVF, med första barnet. Och har tidigare haft sex missfall i varierande veckor mellan graviditetsvecka 5-20. Försökt sedan 2016.

I förra veckan var jag på tidigt ultraljud vecka 5+5 och hon såg tydliga hjärtslag. Imorgon är det dax igen, hoppas det fortfarande är bra där inne.

I övrigt har jag rätt mycket symtom vilket gör mig lite lugnare. Hoppas kanske gå med i en Facebook grupp framöver, dock var det rätt många i den redan såg jag. Så då kanske man hänger här, fler som tänkt så isåfall? 

Svar på tråden BF oktober 2022