• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • mammamalin
    majarg skrev 2022-02-28 11:14:44 följande:
    fy, låter inte alls kul med så mycket illamående :( har du haft så hela tiden eller har det eskalerat med veckorna?
    Jag har mått illa sen plusset men första veckorna var inte så farliga och påverkade mig inte så mkt. Men senaste typ 12 dagarna har varit väldigt jobbiga Skrikandes
  • majarg

är det någon som redan nu har börjat få en känsla om kön? :D

• majarg
    mammamalin skrev 2022-02-28 11:16:54 följande:
    Jag har mått illa sen plusset men första veckorna var inte så farliga och påverkade mig inte så mkt. Men senaste typ 12 dagarna har varit väldigt jobbiga Skrikandes
    Oh :( hoppas det vänder för dig snart! 

jag får ofta akut illamående, var inte så farligt i början men nu kommer dessa som en käftsmäll. kommer verkligen som en attack
  • mammamalin
    majarg skrev 2022-02-28 12:54:54 följande:
    Oh :( hoppas det vänder för dig snart! 

jag får ofta akut illamående, var inte så farligt i början men nu kommer dessa som en käftsmäll. kommer verkligen som en attack
    Fy vad jobbigt :( hoppas du blir kvitt med det snart. Funkar det att jobba? Det är ju hemskt då man ska försöka "dölja" det..
  • majarg
    mammamalin skrev 2022-02-28 12:58:58 följande:
    Fy vad jobbigt :( hoppas du blir kvitt med det snart. Funkar det att jobba? Det är ju hemskt då man ska försöka "dölja" det..

Jodå, det funkar. jobbar mestadels hemifrån som tur är, men berättade för chefen i ett tidigt skede för jag började avvika tidigare från möten o så. sen har jag sällan på kameran numera hehe. 

tycker det som är svårast och dölja är min svullna mage, gillar verkligen inte att vara på kontoret eller träffa andra. Har liksom ingenting att klä mig i? Utan att det syns :/ 

vill bara att tiden ska gå, så man kan börja må bättre och sluta hitta på vita lögner haha.. 

• Nejlika08
    majarg skrev 2022-02-28 13:18:32 följande:

Jodå, det funkar. jobbar mestadels hemifrån som tur är, men berättade för chefen i ett tidigt skede för jag började avvika tidigare från möten o så. sen har jag sällan på kameran numera hehe. 

tycker det som är svårast och dölja är min svullna mage, gillar verkligen inte att vara på kontoret eller träffa andra. Har liksom ingenting att klä mig i? Utan att det syns :/ 

vill bara att tiden ska gå, så man kan börja må bättre och sluta hitta på vita lögner haha.. 

Ja, kommer magen att bli mindre igen någon gång innan den på riktigt blir stor och rund? Eller går det bara åt ett håll nu haha. För att man är svullen nu kan ju inte vara en riktig gravidmage? Det är ju så tidigt! Jag har en stor och svullen mage redan nu. Minns att det var så förra graviditeten också men har för mig att det lade sig. 
  • Krusbärskompott
    Nejlika08 skrev 2022-02-28 10:14:13 följande:

Det VAR ett litet hjärta som pickade på ultraljudet! Så glad idag! I mitten på V.8, det är väl ett gott tecken? Mina två tidigare missfall var i v.7. 

Åh så fantastiskt! Stort grattis!!! Mycket gott tecken!
    Jag fick se ett hjärta i förra och det gör så stor skillnad.
  • Krusbärskompott

När slutar man vara så galet trött?
    Jag kommer inte ihåg från min förra graviditet och den här utmattningen är så knäckande!

• Solskensdag

Bra fråga med magen! Min känns ganska stor också, men börjar tro det faktiskt är lite mage och inte bara gas? Hoppas / tror dock att jag mest ser det själv men att andra inte ser skillnaden än? de kanske bara tänker man har ätit för mkt godis hehe.

Jag går in i v. 10 nu och var till inskrivning idag. BM var jätte gullig och hade själv tvillingar så det kändes bra! hoppas bara allt ser bra ut på scanning i morgon :) Tycker jag känner mig mindre trött och mindre illamående nu, mycket bättre än för 3 veckor sen.

Men alltså gud jag är hungrig konstant och äter Såå mycket. Har idag tex ätit en stor frukost pizza-leftovers runt 11, lunch och nu åt jag en stor skål yoghurt. Låter kanske inte mkt men går runt i köket konstant haha. Är en storlek 32/34 så brukar äta ganska lite men äter ju som en häst nu, lite osäker på om man ska hålla igen men kanske inte? Hur gör ni?

Svar på tråden BF oktober 2022