• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Sellcarro
    majarg skrev 2022-02-23 12:09:17 följande:
    Såg det och så skönt att det såg bra ut för dig med! :) 

var det stor skillnad på bilden jag visade? Tänkte att det händer så mkt på någon vecka bara 
    Ja lite skillnad :) min lilla prick ser ut som en liten groda :) men fick en dålig bild med mig hem men syntes mer på vul :)
  • Sellcarro
    mammamalin skrev 2022-02-23 20:41:44 följande:
    Norrbotten, nepp man erbjuds inte kub här oavsett ålder :/ jag har dock bokat in nipt privat som jag ska göra v 11+0. Så räknar ner till det nu. Såg ett hjärta i v 6+4 men mycket kan ju ja hänt sen dess.. 
     vi i Västernorrland blev erbjuden kub men får betala den själv! Är du över 35 år tror jag man får det gratis! Men har fått ett till ultraljud i v.12 bara för att stilla min oro då jag fick missfall i v.14 i min förra graviditet.
  • mammamalin
    Sellcarro skrev 2022-02-23 20:58:21 följande:
     vi i Västernorrland blev erbjuden kub men får betala den själv! Är du över 35 år tror jag man får det gratis! Men har fått ett till ultraljud i v.12 bara för att stilla min oro då jag fick missfall i v.14 i min förra graviditet.
    Vad fint att de är så tillmötesgående, kan tänka mig att det gör mycket för din oro Hjärta
  • Sellcarro
    mammamalin skrev 2022-02-23 21:11:18 följande:
    Vad fint att de är så tillmötesgående, kan tänka mig att det gör mycket för din oro Hjärta
    Jo det känns skönt :) Dock hade dom lite tider över men dom skulle klämma in mig, men när jag var där idag var det ingen annan än jag där och fick komma in direkt och var klar på 10 min :P så förstår inte vad dom menar att dom har mycket att göra xD
  • majarg
    mammamalin skrev 2022-02-23 20:41:44 följande:
    Norrbotten, nepp man erbjuds inte kub här oavsett ålder :/ jag har dock bokat in nipt privat som jag ska göra v 11+0. Så räknar ner till det nu. Såg ett hjärta i v 6+4 men mycket kan ju ja hänt sen dess.. 

så konstigt att det är så olika, jag bokade in direkt när hon pratade om det - är 30år och bor i Sthlm. 

förstår det, håller alla tummar att det ser bra ut när det är dags! Tur iaf att man kan boka in sånt privat 

• Go o gla

Hej alla gamla och nya. 

Kul för er alla som fått se tickande hjärtan hittills! Vi går privat på fredag nästa vecka, då i 7+4. Bor utomlands så här fungerar det lite annorlunda och vi har 3 standard UL under en normal graviditet. V12-14, v. 20, och v. 33-34. Ibland lägger de tom in ett tidigare vul/ul för att säkerställa graviditeten (runt v. 10) med detta hinns inte i vårt fall varav vi väljer gå privat. 

Symptom mm, svullnar upp i vanlig ordning och är fortfarande trött och har koncentrationssvårigheter. Det sistnämnda inte det bästa i mitt yrke där jag får betalt för en fungerande hjärna, haha. Kan som vissa andra här arbeta hemifrån och det är jag extra tacksam för nu...

• Rosen3
    mammamalin skrev 2022-02-23 12:18:36 följande:
    Jag har gjort ett tidigt ul (v.7-v.12) i alla mina graviditeter innan RUL. Detta är min fjärde. Jag tycker det varit så himla skönt att få se att allt ser ok ut en bit in på vägen, kändes sååååå länge att vänta till typ vecka 18-20! Där jag bor får vi inget ultraljud innan RUL om man inte bekostar själv privat. 
    Jaa det förstår jag, vi blir erbjudna ett v.13 här oxå gratis innan det v.18 :)
  • majarg

Någon som har tips på bra mammabyxor? Gärna jeans eller tom kostymbyxor? och tights för hemmabruk. 

är verkligen så svullen och kan inte ha något på kontoret.. :) samtidigt som jag försöker dölja det

• Nejlika08

Miisery: skönt att du mår lite bättre, jag har börjat ta postafen en gång om dagen och mår faktiskt bättre av det. Hoppas att det håller i sig för oss båda! Jag har faktiskt berättat för en nära vän nu, kunde inte hålla mig?jag hoppas så mycket denna gång. Jag bokade ultraljudet själv men hon jag går till har jag haft kontakt med länge pga mina missfall. Så om detta är ett ma så får jag göra en missfallsutredning hos henne och får remiss till privat Ivf. Blodprov vet jag inte när dom tar, det var fem år sedan jag fick mitt barn så jag minns knappt hur det gick till! 

• Nejlika08

Hej tjejer, hur har ni det? Nu med kriget i Ukraina och allting. Det är svårt att ta in att vi har krig i Europa. Jag läser mycket nyheter men samtidigt så är jag extra känslig av graviditeten och det är svårt att värja sig. Man blir extra orolig. Imorgon ska jag på mitt första ultraljud i alla fall. Jag hoppas så mycket på tredje gången gillt. Dom två flera ultraljuden jag har varit på så har skärmen varit svart, inget hjärtljud. 

Svar på tråden BF oktober 2022