Nejlika08 skrev 2022-03-03 15:05:10 följande:
Usch vad jobbigt. Jag har det likadant, har kräkts på morgonen både igår och idag. Det är faktiskt helt ok att kräkas för sen går illamåendet i alla fall över! Sedan kommer det igen strax före lunch och sen igen på eftermiddagen. Jag orkar bara jobba ca 50 % just nu. Jag har läst att man ska försöka hålla blodsockret och blodtryck på en så jämn nivå som möjligt mot illamåendet. Så kanske inte äta för mycket sötsaker och snabba kolhydrater utan försöka äta långsamma kolhydrater? Och sen har jag märkt att stress helt klart försämrar illamåendet. Tar du Postafen eller annat? Postafen är receptfritt och det tar jag, det hjälper lite. Hang in there.
åh stackare! Ja och jag misstänker att illamåendet på morgonen är just för att magen är tom och det var många timmar sedan man åt.
helt rätt och vettigt att jobba 50%, vet dina kollegor då?
känns skönt att höra att det faktiskt hjälper att kräkas, jag kanske bara behöver sluta hålla emot o kämpa emot det så mycket.
nä har inte tagit något annat, men borde köpa hem prostafen. Jag är nog bara för dum och envis för mitt eget bästa ibland och tänker att det bara ska gå över. Förut har att äta varje timme hjälpt men nu när jag vaknar så pass illamående går det liksom inte över.