• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • mammamalin
    Kallamakka skrev 2022-02-23 11:56:43 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut för er som varit på ultraljud! Jag har ett imorgon jag, då ska jag vara 7+6 om allt är som det ska förstås.

Håller alla tummar för dig GladHjärta
  • mammamalin
    Rosen3 skrev 2022-02-23 12:07:29 följande:

Så spännande för alla er som ska på tidigt ultraljud och se att hjärtat slår. Kan inte bestämma mig om jag ska boka in ett privat nu innan den vanliga ultraljudet? Någon som är i samma sits? Första graviditeten v.7 (6+2). 

Jag har gjort ett tidigt ul (v.7-v.12) i alla mina graviditeter innan RUL. Detta är min fjärde. Jag tycker det varit så himla skönt att få se att allt ser ok ut en bit in på vägen, kändes sååååå länge att vänta till typ vecka 18-20! Där jag bor får vi inget ultraljud innan RUL om man inte bekostar själv privat. 
  • majarg
    mammamalin skrev 2022-02-23 11:15:28 följande:
    Men så skönt att få se att allt är som det ska Hjärta
    Jaa så skönt Hjärta
  • majarg
    mammamalin skrev 2022-02-23 12:18:36 följande:
    Jag har gjort ett tidigt ul (v.7-v.12) i alla mina graviditeter innan RUL. Detta är min fjärde. Jag tycker det varit så himla skönt att få se att allt ser ok ut en bit in på vägen, kändes sååååå länge att vänta till typ vecka 18-20! Där jag bor får vi inget ultraljud innan RUL om man inte bekostar själv privat. 
    Ahaaa! Vart bor du någonstans? erbjuds ni kub iaf? 

har ej tjejkompis som bor i Umeå och där får de enbart erbjudande om det när de är 35år
  • Nejlika08

Majarg: grattis till ultraljudet! Jag ska dit på måndag, bävar. Jag var med om ett ma som upptäcktes i v.13, det hade dött i v.7. Sedan ett missfall i v.7 några månader senare. Så nu är det tredje gången gillt. Ja, kolsyrat vatten är bäst! Har även börjat dricka tranbärsdricka, så syrligt och gott. Längtar efter sura och syrliga smaker. Har tagit Postafen idag och mår mindre illa, peppar peppar. Tack detsamma!

• Nejlika08

Rosen3: vid min första graviditet gjorde jag inget tidigt ultraljud. Men sedan dess så har jag haft två missfall, så det är därför som jag vill ta ett tidigt ultraljud. Om du känner dig lugn i graviditeten så kan du ju vänta, men är du orolig så är det värt att betala för ett privat. Tycker jag i alla fall. 

• majarg
    Agis1416 skrev 2022-02-23 11:45:07 följande:
    Vad skönt att få se! Jag har två veckor kvar till privat VUL. Då är jag i 8+3, lååång väntan! 
    Ååh men det går snabbt ändå!
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-02-23 13:36:55 följande:

Majarg: grattis till ultraljudet! Jag ska dit på måndag, bävar. Jag var med om ett ma som upptäcktes i v.13, det hade dött i v.7. Sedan ett missfall i v.7 några månader senare. Så nu är det tredje gången gillt. Ja, kolsyrat vatten är bäst! Har även börjat dricka tranbärsdricka, så syrligt och gott. Längtar efter sura och syrliga smaker. Har tagit Postafen idag och mår mindre illa, peppar peppar. Tack detsamma!

åh :( tufft! 

Skönt att illamåendet blev bättre med postafen, kanske borde köpa hem det med. Har dock mest illamående på kvällar och då försöker jag bara härda ut (dumt nog?) eller sova 

håller alla tummar att allt ser bra ut på måndag! Hjärta

• Miisery
    Nejlika08 skrev 2022-02-22 11:57:20 följande:
    Åh, vad skönt att höra att vi är fler som mår illa och går runt som mörka moln hemma! Det känns så ensamt att inte få prata med någon, jag vill vänta några veckor innan jag berättar för mina närmsta pga missfall tidigare. Gud, det låter jobbigt att du aldrig får en paus. Mitt illamående klingar av då och då, sedan kommer det tillbaka. Jobbar du? Jag jobbar hemifrån men har inte fått mycket gjort. Det känns ju som någon sorts mild magsjuka. Jag ska också köpa postafen eller få lergigan utskrivet tror jag. Så här kan man ju inte ha det. Man blir ju deppig också av att vara så overksam. På fredag går jag in i v.8 och på måndag har jag första ultraljudet. Då kanske jag kan ta upp illamåendet. Heja oss! 
    Ja, då är såna här forum verkligen betydelsefulla och vi alla är ju i samma båt så vi förstår varandra :) Jag har berättat för mina allra närmsta vänner, två stycken och min bror. Pratar så mkt med dom och har svårt att "ljuga" när någon frågar hur min dag varit. Tack, idag har jag faktiskt haft en paus och mer energi och passade på att göra lite extra hemma. Lustigt nog hämtade jag hem postafen igår. Men hoppas den hjälper när det slår till igen.
    Jag jobbar, men bara deltid. Som ledsagare så vi är oftast ute och i rörelse, det gör det lite lättare.
    Ja fy! Jag brukar inte gnälla men nu gör jag faktiskt det Tyst
    Okej, då har du ju ultraljud snart! Är det som du bokat själv?
    Jag har två inbokade datum, ett är nästa fredag, då är det inskrivning. Går också in i v8 efter lördag och sen två veckor efter första tiden har jag en till tid där de sa att de tar något blodprov?
    Jag har aldrig varit gravid så vet inte riktigt processen. Hade ett tidigt missfall i oktober 2021, men kom inte såhär långt.

Läste att du fått hem postafen och det hjälpte lite, låter ju kanon! Hjärta
  • mammamalin
    majarg skrev 2022-02-23 12:24:21 följande:
    Ahaaa! Vart bor du någonstans? erbjuds ni kub iaf? 

har ej tjejkompis som bor i Umeå och där får de enbart erbjudande om det när de är 35år
    Norrbotten, nepp man erbjuds inte kub här oavsett ålder :/ jag har dock bokat in nipt privat som jag ska göra v 11+0. Så räknar ner till det nu. Såg ett hjärta i v 6+4 men mycket kan ju ja hänt sen dess.. 
Svar på tråden BF oktober 2022