majarg skrev 2022-03-03 14:52:20 följande:
Heej! Behöver lite tips från er som har morgon illamående - hur gör ni?
mitt kvälls illamående har övergått till extremt på morgonen istället. Det värsta är att det håller i sig fram till 14-15 på em. Idag behövde jag avboka mina möten.
jag försökte äta kex och knäckebröd direkt när jag vakande och kände att jag var nära på att spy flera tillfällen men jag håller emot.
killen tror det blir bättre om jag bara låter det komma..
själv funderar jag på typ drick kvarg eller något, för att fylla upp magen snabbt på morgonen.
kom gärna med tips :D
Jag brukar bara kräkas direkt, låter det komma liksom? så tror på din sambos spår. Tycker inte det funkar att äta i sängen haha, ofta blir det att jag kräks i duschen. På morgonen är det ju inte så att det finns något att kräkas upp riktigt, bara vätska typ, så fort jag kräkts lite så går det över ett tag. Då äter jag en liten portion yoghurt och flingor, fixar i ordning mig för dagen och sen två mackor, då håller det sig i ett par timmar, och så småäter jag lite hela dagen. Har upptäckt att jag blir mer illamående när jag ligger ner, för då är illamåendet ofta i kombo med halsbrännan som är starkare i liggande position. Mår i regel mer illa när jag jobbar hemma än på kontoret, tror det beror på att jag rör mig mer på jobbet.