• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-06 07:44:42 följande:
    Ja, haha, det har gått över nu i alla fall. Det har pendlat, igår var det knappt något alls på morgonen och jag åkte och tränade, sen kom det på kvällen. Skönt att höra att det har varit en ok helg för dig. Jag är också extremt äcklad av mat just nu. Bacondoft tex, eller disk som stått framme. Uäää 
    skönt att du fick till träning också! Vad kör du för träning? :D 

jaa haha, jag vågar knappt svara på vad jag gillar numera för jag har ingen aning. 

min hy har blivit till det sämre nu också :(
  • Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-06 08:19:18 följande:
    skönt att du fick till träning också! Vad kör du för träning? :D 

jaa haha, jag vågar knappt svara på vad jag gillar numera för jag har ingen aning. 

min hy har blivit till det sämre nu också :(
    Ja, det var skönt, kör styrketräning och promenader just nu. Tränar du nåt? Vad tråkigt med din hy, vissa får ju bättre hår och hy under graviditeten men det är så olika. Jag var ute på en promenad i solen nu, jätteskönt, sen kräktes jag i en buske. Herregud. Tur att det inte var någon i närheten. 
  • Kallamakka
    Äppelskrott skrev 2022-03-06 08:03:25 följande:
    Har för mig att det är ligamenten som ibland får sig en liten törn när man rör sig. Fick det nästan varje natt när jag var gravid med min son och nu med #2 så började det igen sedan en vecka tillbaka. Oskönt men som tur så går smärtan över fort. Jag brukar tänka på att försöka vända mig lite långsammare och kontrollerat när jag är i sängen men det är lättare sagt än gjort.
    Toppen! Tack så mycket för svaret. Ska också försöka röra mig lite försiktigt så det inte kommer så ofta. Hur som, bra att det inte är något farligt
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-06 09:27:48 följande:
    Ja, det var skönt, kör styrketräning och promenader just nu. Tränar du nåt? Vad tråkigt med din hy, vissa får ju bättre hår och hy under graviditeten men det är så olika. Jag var ute på en promenad i solen nu, jätteskönt, sen kräktes jag i en buske. Herregud. Tur att det inte var någon i närheten. 

I vanliga fall alltid kört styrketräning, vill fortsätt med det nu också - tänker på att stärka inför förlossning och återhämtning efter mycket :) just nu blir det dock mest promenader. idag kände jag på promenaden att anfåddheten var tillbaka. 
    Mitt största problem är att jag har så svårt att slå av tempot när jag tränar, tänker att jag kan köra på som vanligt och sen mår jag bara skit istället haha..

haha ja, åh skönt iaf att du var utomhus och inte på affären typ. Blir det att det kommer väldigt plötsligt när det blir att du behöver kräkas?

• Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-06 13:49:48 följande:

I vanliga fall alltid kört styrketräning, vill fortsätt med det nu också - tänker på att stärka inför förlossning och återhämtning efter mycket :) just nu blir det dock mest promenader. idag kände jag på promenaden att anfåddheten var tillbaka. 
    Mitt största problem är att jag har så svårt att slå av tempot när jag tränar, tänker att jag kan köra på som vanligt och sen mår jag bara skit istället haha..

haha ja, åh skönt iaf att du var utomhus och inte på affären typ. Blir det att det kommer väldigt plötsligt när det blir att du behöver kräkas?

Tänker exakt likadant, det hjälpte mig med måendet i förra graviditeten att träna styrka och jag inbillar mig att det hjälpte mig att få en lättare förlossning. Jag har också det problemet att köra på för hårt haha. Man får väl se om det går att träna denna graviditet. Svårt att planera. Det är så svårt att säga på förhand också när illamåendet ska slå till. Det här är första gången jag har kräkts flera gånger på en dag och sådär plötsligt när jag är utomhus. Inte kul. Men det var precis likadant i min förra graviditet. Nu har jag legat och vilat i sängen på eftermiddagen och sovit en timme. Så skönt. Hoppas att det går bättre med ditt illamående! 
  • Utepålandet

Jag har börjat stifta bekantskap med illamående. Kan inte minnas att det varit såhär intensivt med mina tre tidigare barn. Så fort jag går in i köket vänder det sig i magen. Det enda jag har kunnat äta de senaste dagarna har varit, trigger varning för andra illamående nu, ärtsoppa på plastrulle. Något otippat.

• Nejlika08
    Utepålandet skrev 2022-03-06 23:30:17 följande:

Jag har börjat stifta bekantskap med illamående. Kan inte minnas att det varit såhär intensivt med mina tre tidigare barn. Så fort jag går in i köket vänder det sig i magen. Det enda jag har kunnat äta de senaste dagarna har varit, trigger varning för andra illamående nu, ärtsoppa på plastrulle. Något otippat.

Å fy fan. Haha. Nej, just klarar jag inte av att äta men däremot Keldas färdiga thai-soppa med lite kokt potatis och andra grönsaker, mmm! Det är lustigt hur selektiv man har blivit.
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-07 07:05:54 följande:
    Å fy fan. Haha. Nej, just klarar jag inte av att äta men däremot Keldas färdiga thai-soppa med lite kokt potatis och andra grönsaker, mmm! Det är lustigt hur selektiv man har blivit.
    Tänkte försöka mig på träning idag :D köra på lunchen. 

illamåendet har helt klart varit i schack i helgen. haha åh.. jag åt den soppan för ett tag sen var så god men så stark. mitt smaksinne har gått till att jag är överdrivet känslig mot starkt, fast jag i vanliga fall inte skulle tycka det var starkt.
  • Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-07 09:03:15 följande:
    Tänkte försöka mig på träning idag :D köra på lunchen. 

illamåendet har helt klart varit i schack i helgen. haha åh.. jag åt den soppan för ett tag sen var så god men så stark. mitt smaksinne har gått till att jag är överdrivet känslig mot starkt, fast jag i vanliga fall inte skulle tycka det var starkt.
    Haha, jag måste åka och köpa den soppan igen idag känner jag! Sushi med enbart avokado och lax har också varit jättegott. Men jag förstår att du undviker starka smaker. Jag har i så mycket potatis och sånt som är milt i soppan så det smakar inte så starkt tycker jag. Men däremot lukten av starkt kaffe, usch. Vad bra att du ska träna, heja dig! 
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-07 10:09:46 följande:
    Haha, jag måste åka och köpa den soppan igen idag känner jag! Sushi med enbart avokado och lax har också varit jättegott. Men jag förstår att du undviker starka smaker. Jag har i så mycket potatis och sånt som är milt i soppan så det smakar inte så starkt tycker jag. Men däremot lukten av starkt kaffe, usch. Vad bra att du ska träna, heja dig! 

Åååh gud vad gott det lät lax och avokado sushi! 

haha, så intressant hur lukt och smaksinnet förändras. Går verkligen inte och lita på vad en själv tycker om eller inte tycker om. 

Killen drack en öl i helgen.. tyckte det luktade kräk och kunde inte vara nära 

Svar på tråden BF oktober 2022