• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • majarg

Alltså kan vi prata om på denna svullenhet? Förstår ju att det beror på att tarmarna är svullna och arbetar långsammare och hormoner etc. Men ändå? 

Förstått att det är vanligare för förstföderskor också 

• majarg
    majarg skrev 2022-03-07 11:07:44 följande:

Alltså kan vi prata om på denna svullenhet? Förstår ju att det beror på att tarmarna är svullna och arbetar långsammare och hormoner etc. Men ändå? 

Förstått att det är vanligare för förstföderskor också 

• Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-07 11:08:08 följande:
    Jag ser exakt likadan ut. Jag går runt i lösa klänningar just nu. Men jag tar Lutinus också (pga tidigare missfall) och det är en biverkning att magen blir stor och spänd. Det borde gå tillbaka lite innan magen på riktigt växer? Jag har gått upp i vikt också redan. Känns jobbigt faktiskt. Förra gången var jag höggravid på vintern, den här gången kommer man väl att vara höggravid på sommaren. Jag kan se mig själv pusta som en stor flodhäst vid strandkanten haha. Har börjat tänka bara sju månader kvar, bara sju månader kvar
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-07 12:03:54 följande:
    Jag ser exakt likadan ut. Jag går runt i lösa klänningar just nu. Men jag tar Lutinus också (pga tidigare missfall) och det är en biverkning att magen blir stor och spänd. Det borde gå tillbaka lite innan magen på riktigt växer? Jag har gått upp i vikt också redan. Känns jobbigt faktiskt. Förra gången var jag höggravid på vintern, den här gången kommer man väl att vara höggravid på sommaren. Jag kan se mig själv pusta som en stor flodhäst vid strandkanten haha. Har börjat tänka bara sju månader kvar, bara sju månader kvar

Skönt att inte vara själv i det iaf! blir förvånad titt som tätt när jag ligger på rygg och ser magen. Ja, jag hoppas det går tillbaka lite innan iaf? Kan det inte vara vätske-vikt som spökar då? Jag känner mig större men också pluffsigare, fylld med vätska typ.

ahaa, hur länge behöver du äta det? 
    Haha, jag har samma bild av mig själv framför mig. Men hoppas på att v. 12-13 ska vara den magiska veckan, där allt blir lite mer normalt i kroppen

• Go o gla

Också extremt svullen, och är inte förstfödelska. Plus startade graviditeten med pluskilon sen innan så blivit tillsagd att gå upp absolut max 9kg. Bormalt går jag upp 5 i första trimestrrn så den lär bli intressant... :/

• Go o gla
    Go o gla skrev 2022-03-07 12:45:05 följande:

Också extremt svullen, och är inte förstfödelska. Plus startade graviditeten med pluskilon sen innan så blivit tillsagd att gå upp absolut max 9kg. Bormalt går jag upp 5 i första trimestrrn så den lär bli intressant... :/

Sorry för felstavningarna, svullna fingrar med verkar det som, haha.
  • Nejlika08

majarg: jo, det kanske är vätska, det känns som om man är svullen på samma sätt som före mens. Jag ska ta det till v. 12 + 7 så det är fyra veckor till nästan. Jag får se jag kanske spricker tills dess? Haha. 

• Nejlika08

Go o gla: hur ska du kunna styra det, gav dom dig några tips? Det verkar ju jobbigt att försöka kontrollera vad man äter och äta mindre och så just i första trimestern. Jag vägde nästan tio kg mer nu vid invägningen än vid samma invägning med mitt första barn för sex år sedan. Inte så kul. 

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-07 12:52:20 följande:

majarg: jo, det kanske är vätska, det känns som om man är svullen på samma sätt som före mens. Jag ska ta det till v. 12 + 7 så det är fyra veckor till nästan. Jag får se jag kanske spricker tills dess? Haha. 

Jaa precis den känslan jag har med i hela kroppen. 

okej, bra att sånt finns :D

hahah, ska hålla tummarna för att du inte spricker men det tror jag inte ;) får du i dig mycket vatten? 

woho, kom precis hem från gymmet. det var skönt och hemskt samtidigt. vilade för lite på sista övningen, slutade med att jag fick sitta o andas i omklädningsrummet innan jag gick hem. Borde haft med mig något o käka efter kanske. 

• majarg
    Go o gla skrev 2022-03-07 12:45:05 följande:

Åh, men max 9kg? Måste ju vara svårt o kontrollera det. finns det några risker om du går upp mer än så? 
Svar på tråden BF oktober 2022