• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Charmica

Hej!
    Jag dyker också in här  
    Har bf den 29 okt och plussade förra fredagen så är nu i vecka 6 (5+6).
    Det är min första graviditet och allt är så spännande. Och jag oroar mig för allt. 
    Har alla symptom man kan ha: illamående, ömma bröst, lukt sinne som en blodhund och molande värk i magen till och från och anfåddhet när jag går... Trotts aktiv med gym och ridning innan . 
    Vad roligt att få prata med likasinnade och i samma isch veckor. 
    Jag har ingen att prata med alls om min graviditet.

• majarg
    Go o gla skrev 2022-03-04 20:45:58 följande:
    Gick fint på UL idag! V7+3 och hjärtat pickade på fint ??
    Åh :D grattis! så härligt 
  • majarg
    Charmica skrev 2022-03-05 22:40:57 följande:

Hej!
    Jag dyker också in här  
    Har bf den 29 okt och plussade förra fredagen så är nu i vecka 6 (5+6).
    Det är min första graviditet och allt är så spännande. Och jag oroar mig för allt. 
    Har alla symptom man kan ha: illamående, ömma bröst, lukt sinne som en blodhund och molande värk i magen till och från och anfåddhet när jag går... Trotts aktiv med gym och ridning innan . 
    Vad roligt att få prata med likasinnade och i samma isch veckor. 
    Jag har ingen att prata med alls om min graviditet.

Hej och grattis till graviditeten :D 

minns att jag också var väldigt anfådd vecka 5-6 sen blev det bättre igen :)
  • Nejlika08

Grattis till plusset Charmica! Det låter som alla symptom som jag har. Jag är fortfarande andfådd nu i v.9. 

• Nejlika08

Hur går det med illamåendet majarg? Här kröktes jag nyss och ligger nu i sängen och äter fil och banan?

• majarg

Heej tjejer! hur mår ni? :D 

Det är inte bara jag som känner att man inte längre kan lita på vad man faktiskt tycker om i matväg? Hänt vid flera tillfällen nu att jag äter något som jag brukar tycka om och sen efter några tuggor tycker jag att det är så äckligt, vill kräkas och kan absolut inte äta mer. 

Jobbigast är när det sker när jag varit bortbjuden.. känns så pinsamt att bara sluta äta utan att ha en förklaring 

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-06 07:07:36 följande:

Hur går det med illamåendet majarg? Här kröktes jag nyss och ligger nu i sängen och äter fil och banan?

Åh vilket uppvaknade en söndag :( känns det bättre nu? 
    har du haft sånt illamående hela tiden nu? :(

det har helt klart varit överkomligt i helgen, kommer mest i samband med att jag äter just nu. Blir äcklad av mat osv.. 

• Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-06 07:11:42 följande:

Åh vilket uppvaknade en söndag :( känns det bättre nu? 
    har du haft sånt illamående hela tiden nu? :(

det har helt klart varit överkomligt i helgen, kommer mest i samband med att jag äter just nu. Blir äcklad av mat osv.. 

Ja, haha, det har gått över nu i alla fall. Det har pendlat, igår var det knappt något alls på morgonen och jag åkte och tränade, sen kom det på kvällen. Skönt att höra att det har varit en ok helg för dig. Jag är också extremt äcklad av mat just nu. Bacondoft tex, eller disk som stått framme. Uäää 
  • Kallamakka

Go morgon allihopa, nya som gamla rävar! Hehe.

Jag är nu i vecka 9+2 och har sedan några dagar tillbaka märkt en konstig grej. Kanske inte så konstigt efter/om jag får nåt svar här.

Men när jag ligger ner och vänder mig ganska snabbt, så drar det som en sträng från troskanten upp till naveln på sidan om naveln. Det känns som magmuskeln eller något och är spänt och ömt om man trycker över det. Men bara i några sekunder innan det sen är borta. Tycker det är så himla märkligt, kanske känner nån igen detta och vet vad det är?  

• Äppelskrott
    Kallamakka skrev 2022-03-06 07:45:55 följande:

Go morgon allihopa, nya som gamla rävar! Hehe.

Jag är nu i vecka 9+2 och har sedan några dagar tillbaka märkt en konstig grej. Kanske inte så konstigt efter/om jag får nåt svar här.

Men när jag ligger ner och vänder mig ganska snabbt, så drar det som en sträng från troskanten upp till naveln på sidan om naveln. Det känns som magmuskeln eller något och är spänt och ömt om man trycker över det. Men bara i några sekunder innan det sen är borta. Tycker det är så himla märkligt, kanske känner nån igen detta och vet vad det är?  

Har för mig att det är ligamenten som ibland får sig en liten törn när man rör sig. Fick det nästan varje natt när jag var gravid med min son och nu med #2 så började det igen sedan en vecka tillbaka. Oskönt men som tur så går smärtan över fort. Jag brukar tänka på att försöka vända mig lite långsammare och kontrollerat när jag är i sängen men det är lättare sagt än gjort.
Svar på tråden BF oktober 2022