• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Nejlika08

majarg: bra jobbat! På mitt gym säljer dom bananer vid utgången. Blev dock extremt äcklad förra gången jag var där över alla lukter, svett och så, alla äckliga proteinbars som såldes, smuts i hörnen. Uä ä. Gick nog runt med ett äcklat ansiktsuttryck. 

• Utepålandet

Haha, min man har IBS och måste äta specialkost. VARJE morgon steker han ägg och bacon och jag hänger ut genom ett fönster och kippar efter luft. Däremot har jag fått ett sug efter tomater, vilket är intressant eftersom jag suktat efter röd mat med mina söner. Jag är övertygad om att det är en pojke bara för det. 

Vad gäller svullnad verkar jag se ut som er. Går bra att dölja i luftiga kläder, men i spegeln syns det ordentligt. 

• majarg
    Utepålandet skrev 2022-03-07 15:36:42 följande:

Förreste, är det fler i tråden som ska göra KUB? 

yes, ska göra kub 25/3 - kommer vara i slutet av v. 11 då. 

när ska du göra? 

• Nejlika08

Åh fy, bacon och ägg är det VÄRSTA! Ihop med stekt lax, starkt kaffe och gammal disk. Hulk hulk. Jag ska göra kub men har inte fått kallelse ännu. 

• Solskensdag

Sådär ser jag också ut majarg! Usch alltså, hade ju varit kul om det var riktig gravidmage men när man vet att 75% av det väl är pruttar känns det mindre kul haha. 

Imponerad över ni som kommit iväg på träningen även om ni mår illa. Så bra jobbat. Jag. Måste. Försöka. Med! Ska se om jag kommer iväg till simning i kväll. 

Ni som varit gravida innan, hur har det gått med aptiten efter graviditeten? Jag är så vrålhungrig nu och äter en del mer (inte vansinnigt mycket men ändå) än jag brukar. Fick ni naturligt mindre aptit efter födseln? Man är ju lite nervös att man ska bli van att äta konstant haha.

• Nejlika08

Jag tyckte att jag åt som en häst hela min första graviditet (även under perioden som jag var illamående). Men jag blev snabbt mig själv igen när barnet väl var ute. När man ammade var man väl lite extra hungrig iofs. Men jag är ganska stor i maten i allmänhet och älskar mat. Under graviditeten var det dock något extra, speciellt i början. 

• Krusbärskompott
    Utepålandet skrev 2022-03-07 15:36:42 följande:

Förreste, är det fler i tråden som ska göra KUB? 

majarg skrev 2022-03-07 15:58:10 följande:

yes, ska göra kub 25/3 - kommer vara i slutet av v. 11 då. 

när ska du göra? 

Jag ska också göra 25/3!
    Pga ångestdriven har jag redan bokat NIPT privat som görs denna vecka.
  • Krusbärskompott
    Solskensdag skrev 2022-03-07 16:38:35 följande:

Sådär ser jag också ut majarg! Usch alltså, hade ju varit kul om det var riktig gravidmage men när man vet att 75% av det väl är pruttar känns det mindre kul haha. 

Imponerad över ni som kommit iväg på träningen även om ni mår illa. Så bra jobbat. Jag. Måste. Försöka. Med! Ska se om jag kommer iväg till simning i kväll. 

Ni som varit gravida innan, hur har det gått med aptiten efter graviditeten? Jag är så vrålhungrig nu och äter en del mer (inte vansinnigt mycket men ändå) än jag brukar. Fick ni naturligt mindre aptit efter födseln? Man är ju lite nervös att man ska bli van att äta konstant haha.

Förra gången ammade jag bort det mesta, vägde exakt samma på inskrivning och efterkontroll. MEN jag tappade mycket muskelmassa både under grav och postpartum så det var verkligen en resa att komma tillbaka. Fortfarande inte helt tillbaka till pre-gravid-kroppen så här fyra år senare. Mjukare mage och rumpa...
Svar på tråden BF oktober 2022