• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Nejlika08
    sigridgunnar skrev 2022-03-28 11:40:39 följande:

så nervös har mitt kub idag vid 1330 ska bli spännande och se pyret. Var på vul i vecka 8+3 pga tidigare mf och såg ett litet pyre så jag hoppas allt ser bra ut idag med.

Håller alla tummar för dig! 
  • Nejlika08

Kan inte citera men svarar er alla. Tack för er omtanke! Det är absolut sant att det går bra för dom flesta och att det är dom det går illa för som skriver på FL. Dom som det går bra för skriver ju knappast. Det är bra att påminnas om det. Jag försöker acceptera oron för den följer ju med en sen också, inför förlossningen är man ju orolig och sen smäller den till ordentligt när bebisen väl har kommit. Det jag menar är att det alltid kommer att finnas något att oroa sig för så länge man är mamma. Men jag försöker att vara snäll mot mig själv den här veckan och göra roliga saker, tänka på annat. Gläder mig också åt alla er som har tagit er förbi KUB och allt och kan börja berätta! 

• sigridgunnar
    Nejlika08 skrev 2022-03-28 12:59:36 följande:
    Håller alla tummar för dig! 
    Tack snälla, lilla pyret stod på huvudet och ville inte vara med hjälplig men allt såg bra ut och jag kan andas ut lite i alla fall. Beräknad 1 oktober. Hjärta
  • mammamalin
    sigridgunnar skrev 2022-03-28 14:07:52 följande:
    Tack snälla, lilla pyret stod på huvudet och ville inte vara med hjälplig men allt såg bra ut och jag kan andas ut lite i alla fall. Beräknad 1 oktober. Hjärta
    vad skönt, grattis Hjärta
  • Utepålandet

Har ni haft era partners med på KUB? Har fått min kallelse och enligt den är de inte välkomna vid KUB eller RUL (pga covid). Här har jag naivt nog tänkt att vi inte skulle påverkas av pandemin. Känn lite snopet.

• majarg
    sigridgunnar skrev 2022-03-28 14:07:52 följande:
    Vad härligt att höra :D
  • majarg
    Utepålandet skrev 2022-03-28 14:35:47 följande:

Har ni haft era partners med på KUB? Har fått min kallelse och enligt den är de inte välkomna vid KUB eller RUL (pga covid). Här har jag naivt nog tänkt att vi inte skulle påverkas av pandemin. Känn lite snopet.

Men va? Vart bor du? Finns väl inte ens sånna restriktioner längre, trodde jag? 

min sambo får följa med på alla besök, alla behöver ha munskydd på sig bara.
  • Sellcarro

Här i Västernorrland får sambon följa med till barnmorskan men inte på kub eller rul, har varit på två ultraljud på gyn men då fick han inte heller följa med. Men hoppas dom ändrar tills det är dags för rul :)

• sigridgunnar

Jag hade med min sambo på KUB idag.
    Vi fick munskydd annars var det inget speciellt..
  • Rilakkuma

Vår barnmorska förvarnade oss om att vissa ställen har och kommer fortsätta ha (under våren antar jag) restriktioner. Så vi fick tips att välja att skicka remissen för KUB och RUL till några specifika privata kliniker som hon med säkerhet visste godtog att partnern får följa med. Det gäller Stockholm, kanske inte är möjligt att välja på samma sätt i övriga landet. 
Svar på tråden BF oktober 2022