• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Kallamakka
    sigridgunnar skrev 2022-03-28 14:07:52 följande:
    Tack snälla, lilla pyret stod på huvudet och ville inte vara med hjälplig men allt såg bra ut och jag kan andas ut lite i alla fall. Beräknad 1 oktober. Hjärta
    Häääärliga nyheter! Tjohooo  

Och välkomna nya! :,-)
  • Mangopassion

Citat: Sigridgunnar 

Där ser man! Min lilla stod också på huvudet när jag var på UL inför nipt förra veckan Skrattande

• sigridgunnar
    Mangopassion skrev 2022-03-29 01:43:17 följande:

Citat: Sigridgunnar 

Där ser man! Min lilla stod också på huvudet när jag var på UL inför nipt förra veckan Skrattande

Haha livliga små pyren! Grattis Skrattande 
  • Solskensdag

fick ett mindre break-down igår, jag kräks fortfarande ibland och mår super dåligt. Låg i sängen hela söndag och var helt slut igår - min man kom däremot hem från kontoret och var super aktiv och sprang en vända medans jag sov på soffan.. klart det är super tufft att göra en människa ju! Men tycker det är svårt att acceptera man är så ?lat? och mår så dåligt. Brukar tex gå till kör och fler kommer dit gravida, men känner Jag inte orkar när jag mår så dåligt :( Är liksom inte en enkelt grej men det att må lite illa / ha lite huvudverk / lite ont i magen / lite kramp / trött etc i en härlig cocktail. Asch.

• Solskensdag

ps funderade också på - tar ni bilder på magen? Tungan ute jag har inte gjort det för att det känns lite töntigt att ha massor bild på sin mage bland sina fotos haha, men kanske mysigt att ha sen?

• Nejlika08
    Solskensdag skrev 2022-03-29 15:15:29 följande:

fick ett mindre break-down igår, jag kräks fortfarande ibland och mår super dåligt. Låg i sängen hela söndag och var helt slut igår - min man kom däremot hem från kontoret och var super aktiv och sprang en vända medans jag sov på soffan.. klart det är super tufft att göra en människa ju! Men tycker det är svårt att acceptera man är så ?lat? och mår så dåligt. Brukar tex gå till kör och fler kommer dit gravida, men känner Jag inte orkar när jag mår så dåligt :( Är liksom inte en enkelt grej men det att må lite illa / ha lite huvudverk / lite ont i magen / lite kramp / trött etc i en härlig cocktail. Asch.

Kära du, här är en till som just legat till sängs i tre timmar helt däckad. Ingen aning om varför. Tur att jag jobbar hemifrån. Vilken vecka är du i? Jag är i v.12. Tänk att din kropp skapar miljontals celler varje minut. Coolt ändå. 
  • Nejlika08

Jag har inte vågat ta några bilder ännu men jag har en del från min första graviditet där magen går från helt platt till rund - jättekul att se. 

• Solskensdag
    Nejlika08 skrev 2022-03-29 15:21:17 följande:

Jag har inte vågat ta några bilder ännu men jag har en del från min första graviditet där magen går från helt platt till rund - jättekul att se. 

Kära du tillbaka Hjärta! Skönt att inte vara ensam. Visst är det konstigt man bara däckar, jag lägger mig liksom helt instinktivt även om jag aldrig annars skulle göra det.. men sant det är ju kul att tänka på så mkt som händer :) 
    Ska kanske ta ett par bilder då - ångrar redan lite jag inte hade från innan allt började växa :)
  • Mangopassion

Jag mår också illa till och från fortfarande, är i vecka 14 nu. Kräktes senast imorse. Och jag är också väldigt trött och lat om man nu ska kalla det så. Var inte det innan graviditeten men nu lyssnar jag på kroppen och den säger att jag ska ta det lugnt. Brukar vanligtvis skotta hela parkeringen/uppfarten i ett svep men fick lov att ta det i 3 etapper sist. Jag tänker att vi inte ska ha dåligt samvete för att vi vilar om vi behöver. Då får alla andra säga att jag är lat om dom vill. I don't care Cool

För övrigt fick vi svar på nipt idag. Inga kromosomavvikelser och vi väntar en liten pojke DrömmerBaby Så glada nyheter! 

• Solskensdag
    Mangopassion skrev 2022-03-29 15:52:24 följande:

Jag mår också illa till och från fortfarande, är i vecka 14 nu. Kräktes senast imorse. Och jag är också väldigt trött och lat om man nu ska kalla det så. Var inte det innan graviditeten men nu lyssnar jag på kroppen och den säger att jag ska ta det lugnt. Brukar vanligtvis skotta hela parkeringen/uppfarten i ett svep men fick lov att ta det i 3 etapper sist. Jag tänker att vi inte ska ha dåligt samvete för att vi vilar om vi behöver. Då får alla andra säga att jag är lat om dom vill. I don't care Cool

För övrigt fick vi svar på nipt idag. Inga kromosomavvikelser och vi väntar en liten pojke DrömmerBaby Så glada nyheter! 

Å yay, Vad härligt med svar på nipt, stort grattis! 

och helt rätt , man ska ju lyssna på kroppen - och jag vet lat är fel ord! Ingen som sagt det heller, men känner ibland mig lat för att det är så ovant :) men så skönt att höra andra känner samma och behöver vila lika mycket :)

Svar på tråden BF oktober 2022