• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Kallamakka

Wiho! Nipt provsvaren kom och ingen risk för trisomi 13, 18 eller 21. Och mitt blod innehöll 9% av fostrets DNA(minsta procent för bra mätning är 4%). Så skönt att kunna utesluta ett oros moment :,-)

• majarg
    Kallamakka skrev 2022-03-25 13:39:56 följande:

Wiho! Nipt provsvaren kom och ingen risk för trisomi 13, 18 eller 21. Och mitt blod innehöll 9% av fostrets DNA(minsta procent för bra mätning är 4%). Så skönt att kunna utesluta ett oros moment :,-)

yey! Grattis :D
  • majarg
    Rosen3 skrev 2022-03-25 12:03:25 följande:
    Vi är ju samma vecka och jag går in i vecka 12 på måndag med ;) Jag fick boka in eget KUB och det blir torsdag om två veckor för då är man tydligen i rätt vecka för att göra det. Dock har vi gjort en specialgrej att ta blodprov för KUB samma dag som ultraljudet då jag har svårt att ta ledigt från jobbet. Enda skillnaden är att vi får svaren typ en vecka efter på brev/telefon. Är så nervös nu inför KUB och att se den lille för första gången :)

Åh va kul :D idag var det enbart blodprov och nästan som en ny inskrivning (min barnmorska är sjukskriven och vet inte hur länge). 

Fick alla tider inbokade nu framöver också - tom tillväxtultraljudet! Känns så sjukt? Haha. 

6/4 ska jag göra KUB! 

• Humlisen17

Nu vågar jag göra mig sedd här. Är idag i v 12+4 Och beräknad till 2/10. Har följt tråden princip från början men inte vågat skriva något förrens kub var avklarat vilket var idag. Detta är min tredje graviditet. Ett MA, ett avbrytande i v 16 pga kromosomavvikelse och nu är jag gravid igen alltså. Denna gång fick vi 1:20000 på kub och det känns helt fantastiskt. Både jag och min man fällde en tår hos BM idag efter resultatet då vi var så lättade efter tidigare erfarenheter. Äntligen ska det vara vår tur. 

vill gärna gå med i fb gruppen om det finns plats kvar?

• Kallamakka
    Humlisen17 skrev 2022-03-25 14:59:53 följande:

Nu vågar jag göra mig sedd här. Är idag i v 12+4 Och beräknad till 2/10. Har följt tråden princip från början men inte vågat skriva något förrens kub var avklarat vilket var idag. Detta är min tredje graviditet. Ett MA, ett avbrytande i v 16 pga kromosomavvikelse och nu är jag gravid igen alltså. Denna gång fick vi 1:20000 på kub och det känns helt fantastiskt. Både jag och min man fällde en tår hos BM idag efter resultatet då vi var så lättade efter tidigare erfarenheter. Äntligen ska det vara vår tur. 

Välkommen hit! Vi verkar minst sagt dela historia du och jag, det är inte lätt för alla. Själv har jag också flera missfall, tidiga som sena. Så skönt att ni nu känner att ni kan landa i så bra resultat efter kub! 

Det ska finnas platser kvar, du kan skicka meddelande till mammamalin så fixar hon en länk åt dig vad jag förstått
  • Rosen3
    majarg skrev 2022-03-25 14:34:36 följande:

Åh va kul :D idag var det enbart blodprov och nästan som en ny inskrivning (min barnmorska är sjukskriven och vet inte hur länge). 

Fick alla tider inbokade nu framöver också - tom tillväxtultraljudet! Känns så sjukt? Haha. 

6/4 ska jag göra KUB! 

Spännande! Samma som mig då med inskrivning/provtagning.

Fick oxå tiderna för TUL, så overkligt ju! 

Så kul! Håller tummarna för KUB :)

• Utepålandet
    Humlisen17 skrev 2022-03-25 14:59:53 följande:

Grattis! Och grattis till alla andra som också fått se friska bebisar!
  • Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-27 20:47:02 följande:
    NEJLIKA08, hur mår du? När är det dags för ultraljud? :D
    Hej! Jag mår bra! Är fortfarande väldigt trött och så men illamåendet är borta. Hur mår du själv? Jag ska på ultraljud i nästa vecka! Har typ övertygar mig själv om att bebisen har dött..
  • Emmissss

Hoppar in här, är i vecka 10 med bf i slutet på oktober. Hade ett tidigt mf i juni förra året och nu är vi gravida igen.
    Har en dotter som blev 2 i januari, Kul att följas åt! :) 

Svar på tråden BF oktober 2022