• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-28 07:33:54 följande:
    Hej! Jag mår bra! Är fortfarande väldigt trött och så men illamåendet är borta. Hur mår du själv? Jag ska på ultraljud i nästa vecka! Har typ övertygar mig själv om att bebisen har dött..
    Skönt att illamåendet är borta! :) men nej.. <3 lättare sagt än gjort såklart, men så får du inte tänka :( tröttheten i sig är fortfarande ett symtom 

jag mår bra, illamåendet kommer och går men ingen större fara. Annars är jag också väldigt trött. Världens
    tråkigaste sällskap just nu 
  • majarg
    Emmissss skrev 2022-03-28 08:31:56 följande:

Hoppar in här, är i vecka 10 med bf i slutet på oktober. Hade ett tidigt mf i juni förra året och nu är vi gravida igen.
    Har en dotter som blev 2 i januari, Kul att följas åt! :) 

Välkommen och grattis :D
  • Solskensdag

Välkommen till emissss och grattis :)

Nejlika08 vad skönt att illamåendet har släppt lite! Men å vad jobbigt du har såna tankar inför UL <3 Jag tänkte exakt samma, var närmast övertygad om att något hade hänt och var så nervös :( För mig hjälpte det lite ändå att tänka på hur låg risken är för ma, och tänka på de symtom jag ändå har också är ett riktigt bra tecken. Tänker samma gäller för dig! De absolut flesta jag har pratat med var också jätte nervösa inför KUB så tror det är väldigt normalt att man är rädd.

Jag mår fortfarande väldigt illa men det är bättre ändå. Kunde simma i lördags vilket var super skönt men igår låg jag i sängen hela dagen med ont och illamående så två steg fram och ett tillbaka?

• majarg
    Solskensdag skrev 2022-03-28 10:12:46 följande:

Välkommen till emissss och grattis :)

Nejlika08 vad skönt att illamåendet har släppt lite! Men å vad jobbigt du har såna tankar inför UL <3 Jag tänkte exakt samma, var närmast övertygad om att något hade hänt och var så nervös :( För mig hjälpte det lite ändå att tänka på hur låg risken är för ma, och tänka på de symtom jag ändå har också är ett riktigt bra tecken. Tänker samma gäller för dig! De absolut flesta jag har pratat med var också jätte nervösa inför KUB så tror det är väldigt normalt att man är rädd.

Jag mår fortfarande väldigt illa men det är bättre ändå. Kunde simma i lördags vilket var super skönt men igår låg jag i sängen hela dagen med ont och illamående så två steg fram och ett tillbaka?

Intressant, kan du känna någon koppling till ansträngning? alltså när det gäller tex illamående och trötthet. 

jag upplever att mitt illamående speciellt morgonillamående blir värre när jag haft mycket och göra, alt tränat eller liknande dagen innan. Men tänkt att jag bara inbillar mig

• Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-28 10:26:27 följande:

Intressant, kan du känna någon koppling till ansträngning? alltså när det gäller tex illamående och trötthet. 

jag upplever att mitt illamående speciellt morgonillamående blir värre när jag haft mycket och göra, alt tränat eller liknande dagen innan. Men tänkt att jag bara inbillar mig

Jag är också världens tråkigaste sällskap just nu, somnar typ åtta! Tack för sommartid, då verkar det som om jag somnar nio i alla fall haha. Jag tycker att man kan koppla extra illamående och trötthet till fysisk ansträngning. I torsdag tex så tränade jag på förmiddagen och gick en långpromenad på eftermiddagen. Sen låg jag typ däckad fredag och lördag. Sjukt. Tack för peppen med ultraljudet.
  • Nejlika08

Solskensdag: tack, det är underbart att kunna laga mat igen och slippa vakna och känna sig magsjuk varje morgon! Men jag är fortfarande väldigt äcklad av mat och lukter och av mataffären och gymmet. Blä. Gud vad skönt det lät att simma. Kommer du skaffa en större baddräkt eller bikini senare tror du? Ja, det här med ultraljud är väl aldrig kul, det är en sådan lång väntan. Det är skönt att man har oddsen på sin sida men det hjälper inte så mycket på mina hjärnspöken. Jag har läst en tråd med flera svar på FL om folk som fått MA efter att ha hört ett hjärta i v.8. Men det är bara en dryg vecka kvar i alla fall, sen vet man. 

• Rosen3
    Nejlika08 skrev 2022-03-28 07:33:54 följande:
    Hej! Jag mår bra! Är fortfarande väldigt trött och så men illamåendet är borta. Hur mår du själv? Jag ska på ultraljud i nästa vecka! Har typ övertygar mig själv om att bebisen har dött..

Tror heller inte att du ska vara orolig i onödan. Men håller med att man är osäker på om bebisen lever eller ej, men förhoppningvis gör den det. Håller tummarna att allt går bra för oss!
    Sen är ju det där med symtomen olika och det sägs ju att illamående oftast går över efter ett tag. Jag själv har knappt haft något illamående alls så alla är vi olika. Det kan komma och gå :)

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-28 10:44:10 följande:
    Jag är också världens tråkigaste sällskap just nu, somnar typ åtta! Tack för sommartid, då verkar det som om jag somnar nio i alla fall haha. Jag tycker att man kan koppla extra illamående och trötthet till fysisk ansträngning. I torsdag tex så tränade jag på förmiddagen och gick en långpromenad på eftermiddagen. Sen låg jag typ däckad fredag och lördag. Sjukt. Tack för peppen med ultraljudet.

Det visar verkligen hur lite energi som faktiskt finns över, nästan som att man lever på lånad energi de dagar man orkar aktivera sig mer. Sen slår det tillbaka :/ haha. 

haha perfekt med sommartid nu av den anledningen! :D 

ja, jag tror det kommer gå jätte bra! 

• Solskensdag

Ja faktiskt, tycker absolut jag känner igen som du skriver majarg att man har en viss (låg) mängd energi och man kan liksom inte sno sig till mer! Jag har precis som ni också känd att 1-2 dagar med energi sen koster lika mycket i ett par dagar efter? too bad! Kräktes i morse och sitter på badrummet igen nu med super illamående. Hade verkligen tänkt det skulle sluta i v 14 så lite av en bummer :/ Vad skönt Rosen3 att du inte alls ha haft illamående, vilken dröm! 

Nejlika08 jag förstår verkligen precis, jag tycker också fl svämmar över av folk med ma historier :/ Men man får också komma ihåg att det inte är representativt, det är ju ofta dem som har en historia som behöver skriva <3 Men det sitter väldigt djupt när man varit med om mf/ma, så jag förstår dig 300%. Hoppas du kan distrahera tankarna lite och göra mysiga saker för dig själv nästa veckan :)

• sigridgunnar

så nervös har mitt kub idag vid 1330 ska bli spännande och se pyret. Var på vul i vecka 8+3 pga tidigare mf och såg ett litet pyre så jag hoppas allt ser bra ut idag med.

Svar på tråden BF oktober 2022