• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • Cinapuffen
    Elliot1 skrev 2022-03-29 07:00:19 följande:

Godmorgon! 

Någon i tråden som har erfarenhet av RFSU ägglossningstest? 

Jag har knappt använt ÄL-test, vid min första graviditet tog jag ett test och det råkade vara superpositivt på en gång så blev inga fler tester. Denna cykel ville jag testa då min mens kom tidigt i mars och jag vill kolla hur denna cykel ter sig.. 

Men jag blir mest förvirrad, jag är bara på dag 10 men började testa dagen efter mensen tog slut för att vara säker på att inte missa. Fått helt blanka tester lördag och söndag, igår kväll såg jag ett supersvagt streck så tänkte att det skulle komma en stegring. Fick lite ÄL-flytningar innan jag la mig igår men inte så mycket. Men nu på morgonen helt blankt igen? Verkligen inte ens en skugga. 

Kan jag ha missat peaken, bara under de timmar jag sov? Eller är testerna inte alls bra? 

Det här är anledningen till att jag inte testar, blir så
    förvirrad!! :) 

God morgon! Jag har inte så mycket erfarenhet egentligen, men första cykeln efter uttag av hormonspiralen ville jag ha koll. Använde stickor då och fick aldrig ett riktigt positivt resultat utan mer att det nästan var positivt. Köpte sen ett CB digitalt som visar antingen ring eller glad gubbe och då var det ingen tvekan alls när det var positivt. Hur många ggr om dagen testar du? Kan ju vara bra att testa 2 ggr om dagen iaf.

Den här månaden kör jag med CB digitalt som visar de 4 mest fertila dagarna. Är på CD 14 idag och fick blinkande gubbe imorse. Skrattande
  • Elliot1
    Cinapuffen skrev 2022-03-29 08:35:06 följande:
    God morgon! Jag har inte så mycket erfarenhet egentligen, men första cykeln efter uttag av hormonspiralen ville jag ha koll. Använde stickor då och fick aldrig ett riktigt positivt resultat utan mer att det nästan var positivt. Köpte sen ett CB digitalt som visar antingen ring eller glad gubbe och då var det ingen tvekan alls när det var positivt. Hur många ggr om dagen testar du? Kan ju vara bra att testa 2 ggr om dagen iaf.

Den här månaden kör jag med CB digitalt som visar de 4 mest fertila dagarna. Är på CD 14 idag och fick blinkande gubbe imorse. Skrattande

Okej! Ja jag använder ju bara stickor och jag tänkte väl egentligen mest göra det nu när cykeln blev lite konstig. Jag får ganska tydliga ägglossningskänningar Så jag ville väl mest bekräfta det med test.. :) Men nu är jag förvirrad haha. 

Förstått att digitala tester är bättre helt klart. Funderar dock på hur testet kunde gå från svagt till helt blankt? I min värld borde det ju vara tvärtom..  

Jag har testat 1 gång om dagen nu så kort efter mensen, men eftersom jag såg ett svagt sträck igår kväll så
    tänkte jag börja testa morgon+kväll. Men då var det alltså helt blankt igen imorse. Ca 12 timmar mellan testen.. Så märkligt!

Testade precis igen, nu när jag kom hem. Fortfarande helt blankt! Tröttsamt att man inte fattar.. Får väl ligga varje dag helt enkelt! :p 

• Kanelkringla

Kan inte citera Elliot1 men LH finns alltid i kroppen. Det är därför du ofta kan se ett ljust andra streck på stickan när du testar. därav är det bara när båda linjerna är lika starka som testet anses vara positivt. 

• Elliot1
    Kanelkringla skrev 2022-03-29 18:14:56 följande:

Kan inte citera Elliot1 men LH finns alltid i kroppen. Det är därför du ofta kan se ett ljust andra streck på stickan när du testar. därav är det bara när båda linjerna är lika starka som testet anses vara positivt. 

Det har jag koll på! Min förvirring handlade om att testerna var totalt blanka, sedan visades en skugga som jag då förväntade mig skulle bli en stegring för att sen bli positivt typ. Men istället blev de helt blanka igen :) 
  • Emzor1

Limandax: skoja inte, jag tror jag köpte hem säkert 15 tester - men jag använde inte alla, men åtminstone 5Skäms

Spännande, håller verkligen med - kul att följas åt! Testar du med ägglossningstest? Jag har än inte fått helt positivt utslag men börjar närma mig, skulle gissa på att jag får fullt positivt imorgon, senast torsdag Glad

Håller tummarna att det går vägen!

• Limandax
    Emzor1 skrev 2022-03-29 20:42:09 följande:

Limandax: skoja inte, jag tror jag köpte hem säkert 15 tester - men jag använde inte alla, men åtminstone 5Skäms

Spännande, håller verkligen med - kul att följas åt! Testar du med ägglossningstest? Jag har än inte fått helt positivt utslag men börjar närma mig, skulle gissa på att jag får fullt positivt imorgon, senast torsdag Glad

Håller tummarna att det går vägen!

Ja jag kör med Clear Blue fertilitetsmonitor denna cykel och fick hög idag (finns låg, hög och maximal) borde ha ägglossning torsdag eller fredag tror jag Glad
  • flisan1989

Nu börjar det närma sig bim för några av oss! Jag står i valet o kvalet om jag ska använda mig av testa tidigt. Hade lite mensvärksliknande värk i natt, lite ömma bröst och bim på måndag eller tisdag. Hur går det för er andra? Hjärta

• Drömmenomstort

Hej!

Jag har inte varit med från början men jag hänger gärna på om jag får?

Har två missfall i bagaget och har försökt sen april/maj 2020.

Har bim om 7 dagar. Går och nojjar och känner massa symptom i kroppen. Går runt och dividerar om jag ska ta ett tidigt test eller inte. 

• Emzor1

Limandax: Jag kikade lite på den också, men slutade upp med clearblue digital :) idag fick jag glad gubbe, har väldiga ägglossningskänningar på vänster sida sedan i förrgår kväll så det var väl rimligt att få positivt idag, nu är det bara att köra på och hålla tummarna! :)

Det låter som att våra cykler är i väldig synk haha, hoppas verkligen på att vi båda slutar upp med en fantastisk julklapp!

• Kanelkringla

Jag är på äl + 9 idag. Bim på lördag! Har inga symtom utöver de normala så tror inte det blir någon decemberbebis för mig:)

Svar på tråden Bim april 2022